Od milijun i pol automobila registriranih u Hrvatskoj, milijun ih je starije od 10 godina. Ova se poražavajuća činjenica mogla čuti na konferenciji New Link auto-moto, koju je na temu automobilske industrije organiziralo Njuškalo, vodeća online destinacija za kupnju i prodaju vozila. Nije to jedino poražavajuće istaknuto na događaju koji je okupio predstavnike uvoznika, trgovaca, servisera… U vremenu digitalne transformacije, autoindustrija se u Hrvatskoj još uvijek sudara s posljedicama ekonomske krize koja joj je od 2008. uzela oko 230.000 radnih mjesta.
Tijekom tih 20-ak godina autoindustrija u Hrvatskoj doživjela je 20-ak promjena poreza, trošarina, carine, povlastica, homologacije, eko-naknada. Rezultat je jačanje sive zone poslovanja i usporen priljev novih automobila. Starost hrvatskog voznog parka povećala se za trećinu te je danas prosječan automobil star 12,7 godina. Čak 22% vozila koja su lani pristupila tehničkom pregledu pokazalo se neispravnima. Izmjenama poreznog sustava uspjelo se postići samo smanjenje emisije CO2 kod unesenih rabljenih vozila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu