Nitko još ne zna kakva je sudbina Zagrebačkog velesajma

Autor: Darko Bičak , 18. kolovoz 2020. u 22:01
Sajmove poput Interlibera posjećivale su ‘rijeke’ ljudi, Foto: MARKO PRPIĆ/PIXSELL

Ni samo vodstvo ne može precizirati hoće li se održavati sajmovi.

Jesen je tradicionalno vrijeme velikih sajamskih izložbi na Zagrebačkom velesajmu (ZV), a što će biti s planiranim brojnim manifestacijama uslijed situacija oko pandemije korona virusa, nitko ne zna, pa ni vodeći ljudi ZV-a. Na naš upit o planovima za poslovanje uslijed Covid drame koja bi se najesen mogla pogoršati te eventualnim kriznim scenarijima nismo dobili konkretan odgovor. Neslužbeno tek doznajemo da će se nešto preciznije znati početkom rujna, ali da će sve ovisiti o epidemiološkoj situaciji. Zasad na ZV-u očito nastaviti po planu.

Od malih do masovnih priredbi

A za ovu godinu je planirano, čak 11 sajamskih priredbi. I dok ih je većina namijenjena užem krugu ljudi, neki od njih su megapopularne sajamske izložbe koje su i svojevrsna zaštitno lice ZV-a. Iako je dugo takav epitet nosio Zagreb Auto Show, njegovo jednokratno oživljavanje prije nekoliko godina, nakon dekadske pauze, bilo je samo pokušaj.

No, već godinama je zato redovit i vrlo posjećen sajam knjiga Interliber koji je postao i svojevrsni društveni i kulturni događaj godine u Zagrebu i Hrvatskoj. Kako se za taj sajam ne prodaju ulaznici teško je procijeniti koliko točno posjetitelja ima, no brojke idu i do 150 tisuća. Konkretno prošle godine je tijekom šest dana prodajne izložbe knjiga bilo predstavljeno 300 izlagača, a ZV procjenjuje da je Interliber obišlo više od 130 tisuća ljudi. Interliber bi se trebao održati od 10. do 15. studenoga te o njegovoj sudbini nema nikakvih informacija, a svi nam neslužbeno kažu da će sve ovisiti o epidemiološkoj situaciji i mjerama te preporukama Stožera Civilne zaštite. Tu je, s možda manje posjetitelja, ali zato s probranom publikom koja skupo plaća svoje ulaznice i Infogamer, sajam vide igara i opreme, a koji bi se trebao održati isto kada i Interliber.

Više posjetitelja iz biznis svijeta

Lani je na Ambienti izlagao 481 izlagač iz 28 zemalja svijeta, a iz ZV-a su tada posebno istaknuli rast poslovnih posjetitelja za 15% u odnosu na 2018.

Prvi najavljeni sajam je Međunarodni sajam dentalne medicine Dentax koji je najavljen za 24. rujna. Kako se radi o specijaliziranom sajmu koji okuplja vrlo uski krug profesionalnih posjetitelja, njegovo održavanje u strogim epidemiološkim mjerama bi čak bio i zamisliv. Za nešto širu publiku je sljedeći po redu sajam ljepote i frizura “Beauty&Hair Expo Zagreb koji bi trebao trajati od 25. do 27. rujna. Slijedi, možda ne toliko posjećena kao u svojim najboljim danima, ali i dalje vrlo popularna izložba namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije Ambienta od 14. do 18. listopada. Lani je na Ambienti izlagao 481 izlagač iz 28 zemalja svijeta, a posjetilo ju je 21.259 posjetitelja. Iz ZV-a su lani posebno istaknuli da ih veseli rast poslovnih posjetitelja za 15 posto u odnosu na godinu prije. Unutar Ambiente je i ove godine planiran umjetnički sajam Art Fair Zagreb. Otprilike u isto vrijeme bi se na ZV-u trebala održati i Međunarodni sajmovi alatnih strojeva,i alata te zavarivanja i antikorozivne zaštite “Biam – Zavarivanje”.

Osim toga, do kraja godine najavljeni su još i 45. hrvatski salon inovacija s međunarodnim sudjelovanjem “Inova – Budi uzor”, Sajam radosti bez granica za djecu i roditelje “Growing Up”, poljoprivredni sajam CroAgro, Sajmovi hrane i zdravog življenja te Sajam za zrele generacije “Pravo doba”. Isto tako su već najavljena i tri sajma za 2021. godinu i to Nautika od 24. do 28. veljače, a istovremeno bi se trebao održati i Sajam opreme za lov i ribolov. Krajem svibnja naredne godine je pak najavljen Međunarodni sajam grafičke i papirne industrije, ambalaže i pakiranja “Intergrafika – Modernpak”. Istovremenu su u Zagrebačkom velesajmu otkazali prije najavljene izložbe Energetika – Interklima te Zagrebački obrtnički sajam.

Globalni okvir

Još u lipnju je predstavljen Globalni okvir za ponovno otvaranje sajmova i B2B događanja nakon izlaska iz krize uzrokovanje Covidom-19, kojeg je pripremila globalna udruga sajamske industrije (UFI), a u kojem stoji da se nakon blokade uslijed koronakrize sajamske priredbe moraju otvoriti u kontroliranim uvjetima.

Ističe se da je lani ukupni gospodarski učinak sajmova na globalnoj razini bio procijenjen na 167 milijardi eura godišnje. No, i taj dokument kaže da će se striktno slijediti smjernice nacionalnih regulatornih epidemioloških institucija te postupati po njihovim naputcima.

U planiranim terminima

Iz Zagrebačkog velesajma su nam i službeno potvrdili, nakon zaključenja jučerašnjeg teksta, da će se sajmovi zakazani za drugu polovicu godine održati u planiranim terminima uz određene specifičnosti u prostornom rasporedu paviljona: Beauty, Hair & Health Expo, Dentex, Ambienta, Biam i Zavarivanje, Interliber, Infogamer, Croagro i Sajmovi hrane i zdravog življenja. 'Komunikacijske i organizacijske aktivnosti provode se uz prilagodbu, a sukladno preporučenim epidemiološkim mjerama Nacionalnog stožera. Spomenute izmjene koje smo uveli odnose se na preporučenu kupnju ulaznica online, veći razmak između izložbenih prostora izlagača u paviljonima, ulazak određenog broja posjetitelja u paviljone, posebni uvjeti i ponašanje na izložbenim prostorima izlagača, postavljanje dezinfekcijskih sredstava na ključnim mjestima u prostoru, dezinfekcija sanitarija i paviljona, rad kafića unutar paviljona prema preporučenim odredbama, itd. Također, Zagrebački velesajam d.o.o. plasirat će po prvi puta jedan sajamski projekt u hibridnom modelu, sajam Beauty, Hair & Health Expo, što omogućava online i offline sudjelovanje izlagača i posjetitelja. Zagrebački velesajam u posjedu je 40.000 m2 paviljonskog prostora, 30.000 m2 otvorenog prostora, kojim može u potpunosti udovoljiti preporučenim epidemiološkim mjerama i uvjetima održavanja projekata, kako u smislu zahtjeva za propisanom socijalnom distancom i higijenom, tako i tehnološkom opremljenošću 2.000 m2 konferencijskog kapaciteta. Svakodnevno pratimo situaciju nastavno na preporučene mjere Stožera, a činimo sve da zdravstveno zaštitimo sve sudionike sajmova i događanja', stoji u odgovoru Poslovnom dnevniku koji je potpisala Nataša Mrđen Budisavljević, voditeljica Ureda direktorice Zagrebačkog velesajma Dine Tomšić.

Komentirajte prvi

New Report

Close