Veliki uspjeh hrvatske brodogradnje: Napravili nepotopiv brod za hitnu medicinsku pomoć

Autor: Suzana Varošanec , 06. veljača 2023. u 07:00
Kad se prevrne, ponovo se uspravi, a u kabinu ne uđe ni kap vode/PD

Brodica izrađena po narudžbi Ministarstva zdravstva velik je uspjeh Iskra brodogradilišta 1.

Primopredajna ispitivanja potvrdila su velik uspjeh hrvatske brodogradnje, konkretnije šibenskih brodograditelja u Iskri brodogradilištu 1 – uspjeli su izgraditi besprijekoran brod za hitnu medicinsku pomoć.

Prva hrvatska brodica, iz serije ugovorene još 2021., proizvedena unutar projekta Search and Rescue (SAR) za hitne medicinske intervencije na moru i otocima, položila je na zahtjev Ministarstva zdravstva kao naručitelja iznimno složene testove.

Namijenjena Dubrovniku
Izgrađena od aluminijskih legura u idealnim uvjetima postiže maksimalnu brzinu od gotovo 35 milja na sat, s tim da s trupom dužine 15 metara brodica može ploviti kao jedino prometno sredstvo u uvjetima u kojima ne mogu ni helikopteri letjeti. Praktično je nepotopiva.

To je i njezina glavna karakteristika – kad se prevrne, ponovo se uspravi, a u kabinu ne uđe ni kap vode, pa opremljena suvremenom medicinskom opremom čini prvu i najvažniju ‘kariku’ u uspostavljanju hitne pomorske medicinske službe RH. Prema zadnjim informacijama namijenjena je Dubrovniku.

Navedeno postignuće donosi višestruke benefite za graditelja Iskru brodogradilište 1 u Šibeniku, uključivo reference za nove poslove na međunarodnom tržištu. I Ministarstvo zdravstva RH kao naručitelj može se pouzdati, uz isporuku prve brodice u najavi do kraja mjeseca, također u urednu isporuku još pet SAR brodica iste kvalitete do kraja godine, potvrđuje Uprava.

Tako Šibenčani punom parom grade sofisticirane brodice u sklopu projekta Uspostava hitne pomorske medicinske službe koji je sufinanciran novcem EU. Posao gradnje i opremanja šest brodica za hitnu pomoć vrijedan je oko 76,4 milijuna kuna, a zajednički su ga na natječaju kao najpovoljniji ponuđač dobili Iskra brodogradilište 1 i Tehnomont iz Pule.

Brodograditelj iz Pule kasnije se povukao pod pritiskom knjige ugovora, a inače se razdoblje od raspisivanja do ugovaranja protegnulo na oko godinu dana.

Šibensko brodogradilište u vlasničkom portfelju slovenske Iskre doživljava preporod po više osnova te uz karakteristične radne brodove za skandinavsko tržište poslovanje stalno unaprjeđuje novim ulaganjima, pa sad potvrđuje konkurentnost i SAR projektom kao ‘ulaznicom’ i na tržište brzih brodova civilne i vojne namjene.

Na novu perspektivu koja se time otvara ukazuje i većinski vlasnik Iskre Dušan Šešok, kao i direktori – Aleš Ekar koji je tijekom testiranja brodice na otpornost pri bočnom prevrtanju za 180 stupnjeva bio u kabini za kokpitom, te Roko Vuletić.

“Bio nam je to vrlo sofisticiran brod i velik zadatak koji su naši inženjeri i zaposlenici odlično obavili pa se otvara i nova stranica za naše brodogradilište. Sad imamo svjetsku referencu s kojom ćemo ići na natječaje za takve brodove u cijelom Mediteranu”, izjavio je za Poslovni dnevnik Šešok, većinski vlasnik Iskre.

Tender za ophodne brodove
Pretpostavka za to je na različite projekte primjenjiva prva proizvedena platforma brodice jer je praktički ista bez razlike radi li se o brodu lučke kapetanije, medicinskom brodu ili u svrhu ekoloških istraživanja.

Pokazuje se to već i u sklopu aktualnog tendera raspisanog za 7 brzih ophodnih brodova u nadležnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, budući da se prema Šešoku ponuda Iskrinog brodogradilišta u Šibeniku pokazala najpovoljnijom.

Uskoro se očekuje odluka o odabiru, a Šibenčanima će očito biti zanimljiv tender koji je u najavi u Sloveniji za takav sofisticiran brod u sklopu aktivnosti tamošnje morske biološke stanice.

Projekt brodice izradila je hrvatska podružnica američke kompanije Metal Shark, koja je svjetski lider u projektiranju tog tipa plovila. Moći će primiti tri člana posade i devet osoba, a osim za hitne slučajeve ove će brodice biti korištene i za traganje i spašavanje na moru.

Komentirajte prvi

New Report

Close