Iz područja prometa provode se projekti u vrijednosti 20 milijardi kuna, od čega je 15 milijardi sufinancirano iz EU sredstava. Potencijali ulaganja u prometnu infrastrukturu su veliki, no bilo je i velikih zamašnjaka kod ulaganja u cestovnu infrastrukturu, stoga nije bilo ravnomjernog razvoja. Istaknula je to Nikolina Brnjac, državna tajnica pri Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, na panelu o infrastrukturi u sklopu konferencije InvestCro.
"Prije šest godina rezultati su pokazali da smo imali 85% ulaganja u cestovnu infrastrukturu, a pet posto u željeznice. Najbitniji strateški dokument, prvi Nacionalni program ulaganja u željezničku infrastrukturu, donesen je za razdoblje od 2008-2012., a taj je program također pokazao da je bilo oko pet posto ulaganja u željeznice, dok je isti takav dokument za cestovnu infrastrukturu realiziran u potpunosti, indeks realizacije je bio oko 104 posto. Dakle, nismo se pridržavali strateških smjernica, tek je 2019. donesen zakon o željeznici koji je prvi put prepoznao potrebu izrade strategije razvoja željezničkog sustava. Početkom 2017. dočekao nas je samo jedan projekt sufinanciran iz EU, a sada imamo 85 ugovorenih projekata. Početkom 2017. bio je samo jedan projekt sufinanciran iz EU, a sada je alokacija veća od 85%", naglasila je Brnjac. Sustav je, kaže Brnjac, godinama bio zanemaren, bez strategija i pomaka, no prometni sustav se, kaže, ne rješava točkasto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu