Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nastavnici: Sustav upisa u srednje škole potiče korupciju

Autor: Agencija VLM
24. siječanj 2013. u 11:33
Podijeli članak —
Upis u srednju školu. Photo: Marko Jurinec/PIXSELL

Rangiranje na temelju ocjena uz osnovne škole je neprecizno i nepravedno iz jednostavnog razloga što u različitim školama vladaju različiti kriteriji.

Nastavlja se farsa s upisima u srednje škole. Nakon objavljivanja najnovije odluke Ministarstva o načinu upisa u novu školsku godinu, jasno je da će sustav koji se temelji na paušalnim i aproksimativnim kriterijima i koji šalje poruku da je u životu potvrda o znanju važnija od samog znanja, ostati na snazi i nastaviti razarati hrvatsko obrazovanje, navodi se u priopćenju udruge "Nastavnici organizirano" koji potpisuje Dalibor Perković.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Rangiranje na temelju ocjena uz osnovne škole je neprecizno i nepravedno iz jednostavnog razloga što u različitim školama vladaju različiti kriteriji. Ponekad su razlike drastične  i pri upisu u srednje škole prednost pri izboru neće imati učenici koji su u dosadašnjem školovanju bolje savladali znanja i razvili vještine, nego oni koji su imali sreće i završili školu u kojoj je ocjenjivanje blaže, kriteriji niži i učitelji manje strogi i principijelni, napominju iz Udruge.

Nastavlja se farsa s upisima u srednje škole. Nakon objavljivanja najnovije odluke Ministarstva o načinu upisa u novu školsku godinu, jasno je da će sustav koji se temelji na paušalnim i aproksimativnim kriterijima i koji šalje poruku da je u životu potvrda o znanju važnija od samog znanja, ostati na snazi i nastaviti razarati hrvatsko obrazovanje, navodi se u priopćenju udruge "Nastavnici organizirano" koji potpisuje Dalibor Perković.

Rangiranje na temelju ocjena uz osnovne škole je neprecizno i nepravedno iz jednostavnog razloga što u različitim školama vladaju različiti kriteriji. Ponekad su razlike drastične  i pri upisu u srednje škole prednost pri izboru neće imati učenici koji su u dosadašnjem školovanju bolje savladali znanja i razvili vještine, nego oni koji su imali sreće i završili školu u kojoj je ocjenjivanje blaže, kriteriji niži i učitelji manje strogi i principijelni, napominju iz Udruge.

Također, korekcija sustava tako da se prosjek računa na decimale dovest će do još žešće "hiperinflacije odlikaša" i još žešće "borbe za svaku decimalu" što će dodatno obesmisliti i obezvrijediti proces ocjenjivanja, smatraju nastavnici i napominju da će se pred roditelje postavljati "Sofijin izbor" – upisati dijete u bolju osnovnu školu gdje će bolje usvojiti (pred)znanja, ali riskirati ne tako dobru izlaznu ocjenu i time smanjiti mogućnost upisivanja u dobru srednju školu ili ga upisati u "blažu" osnovnu školu, osigurati dobre ocjene i upis, ali riskirati da dijete ne dobije sve predznanje koje je potrebno.

Od Ministarstva traže da dopusti uvođenje ispita kao dio klasifikacijskog postupka u onim školama koje to žele, bilo kao uvod u uvođenje državne male mature, bilo kao eksperimentalni postupak prije uvođenja takvog ispita za sve ili većinu škola.

– Učitelji i nastavnici godinama vape za tim. Roditelji već godinama vape za tim. U svakoj raspravi koja se pokrene svi sudionici se slažu da bi to bilo najbolje rješenje, jedino Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta ima drukačije mišljenje, zaključuju u Udruzi.

Autor: Agencija VLM
24. siječanj 2013. u 11:33
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close