‘Naše tvornice u Rusiji još rade po planu, a upravljamo krizom koliko je moguće’

Autor: Suzana Varošanec , 01. ožujak 2022. u 06:30
Činjenica je da se suočavamo s iznimno složenim i neizvjesnim okolnostima na koje velikim dijelom nemamo utjecaj, kažu iz AD Plastika/PD

Solinska grupacija AD Plastik u Rusiji ima 2 pogona sa 700 radnika i budno prati zbivanja.

Vodeća domaća kompanija za razvoj i proizvodnju komponenti za interijere i eksterijere automobila, solinski AD Plastik, ujedno međunarodna grupacija među vodećima u branši u Istočnoj Europi, značajan dio poslovanja godinama realizira na ruskom tržištu.

Ipak, prvi put danas to čine u dramatično neizvjesnim i složenim okolnostima pa je Uprava pokrenula ‘kotač’ aktivnosti u cilju izrade različitih scenarija kao odgovora na novu krizu.

Efekt neutralnosti
To se može iščitati iz odgovora na naš upit pripremaju li strategiju i krizni scenarij u kojem bi bilo ugroženo poslovanje AD Plastika u Rusiji u slučaju eskalacije rata, uključujući faktor galopirajuće inflacije (ruska valuta već bilježi pad od 30%) te efekte na planu potražnje i kupovine novih automobila.

“Naravno da pratimo situaciju i pripremamo različite scenarije kako bismo umanjili utjecaj krize”, potvrdili su iz kompanije predsjednika Uprave Marinka Došena. On je ovih dana poručio da geopolitička situacija u ovom trenutku na njih ne utječe i da se zasad ne očekuje negativan utjecaj sankcija na poslovanje Grupe u Rusiji.

Efektu neutralnosti ‘kumuje’ stabilna pozicija na tom tržištu, kroz u posljednje dvije godine 175 milijuna eura novih poslova u Rusiji, jer njihovi pogoni tamo proizvode isključivo za tamošnje tržište i proizvodi se isporučuju isključivo proizvođačima automobila u Rusiji.

Od osam proizvodnih lokacija u pet zemalja, dvije su ruske – u Kalugi i Vintaiju, sa 700 radnika. Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi-AvtoVAZ i Volkswagen Grupa, pak, najvažniji su im kupci na ruskom tržištu, a situacija je još stabilna po oba mjerljiva parametra – aktualnih proizvodnih aktivnosti i ugovorenih narudžbi koje su trenutačno bez oscilacija.

“U ovom trenutku nije bilo nikakvih promjena glede ugovorenih narudžbi i zasad naše tvornice u Rusiji rade prema planu, ali činjenica je da se suočavamo s iznimno složenim i neizvjesnim okolnostima na koje velikim dijelom nemamo utjecaj. Naša je primarna zadaća upravljati krizom koliko je to moguće i to intenzivno radimo”, navode iz kompanije.

AD Plastik Grupa u ovoj godini ima 37 otvorenih projekata, dijelom se odnose i na rusko tržište. Tako je tijekom 2022. planiran početak serijske proizvodnje novih modela vozila za koje su ugovorili poslove, a od spomenih u vrijednosti 175 milijuna eura najviše za Renault-Nissan-AvtoVAZ.

Razvojni projekti su svi koji se pripremaju za serijsku proizvodnju jer puno je pripremnih radnji koje za svaki pojedini komad treba odraditi, sve ugovorene komponente za određeno vozilo imaju svoj razvojni proces koji se odrađuje u suradnji s kupcima. I te se aktivnosti zasad nesmetano odvijaju jer su im ruske tvornice lokalizirane.

Poslovni prihodi AD Plastik Grupe za 2021., u kojoj je globalna kriza nedostatka poluvodiča imala najveći utjecaj na poslovanje, iznose 1,135 milijardi kuna, što je pad od 6,8% u odnosu na 2020. U matičnom društvu su 755 milijuna kuna, niži za 13,4%.

EBITDA pala za četvrtinu
Znatno povoljniji tržišni pokazatelji u prvoj polovini 2021. u drugom polugodištu ustupili su mjesto kretanjima koja su smjer promijenila uslijed sve izraženijih poremećaja u opskrbi poluvodičima, iznosi se u nerevidiranom GFI AD Plastik Grupe za 2021.

U tom smislu su faktori smanjene proizvodnje i nedostatka vozila utjecali na očekivana kretanja broja novoregistriranih automobila na europskom tržištu, dok su na ruskom kretanja bila povoljnija te je grupacija u Rusiji lani imala rast prihoda od 13%. EBITDA je 123,64 milijuna kuna i niža je za 25,5%, dok je neto dobit niža za 52,7% i iznosi 22,21 milijuna kuna.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Da i naslov umjesto “krizom” napišu “križom”.. simbolično…

Nažalost, bojim se za njihove pogone u Rusiji. Tko će kupovati aute kada je kupovna moć u jednome danu pala za 30 %. Ako se rat i prekine, dok je Putin na čelu Rusije zapad će blokirati Rusiju.  A proizvodnja radi proizvodnje je nemoguća na duži rok. Pogledajte što se dogodilo sa Sberbankom. U prošli četvrtak ministar  Marić kaže nemaju sankcije utjecaja na banku jer je otvorena u Hrvatskoj i posluje po hrvatskim zakonima, kada ono jučer raspad…

New Report

Close