‘Namještajci’ s 45% većim prihodima, ali manje ih je za trećinu

Autor: Marija Brnić , 21. ožujak 2021. u 22:00
Lesnina je lider u sektoru trgovine namještajem kroz proteklih 10 godina/MATIJA HABLJAK/PIXSELL

Lesnina je prema analizi Fine lider u sektoru trgovine namještajem kroz proteklih 10 godina.

Iako je dojam da broj trgovaca namještajem u Hrvatskoj kontinuirano raste, podaci Fine pokazuju suprotno. U deset godina broj poduzetnika u toj niši pao je za 37% (s 349 u 2009. na 219 u 2019.), a i broj zaposlenih manji je za 16% (s 3177 na 2672).

Pri tom su neto plaće porasle za 77% (s 3917 na 6925 kuna), a i ukupni prihodi u tih deset godina podigli su se za više od milijardu kuna ili za 45,5%, s ukupno 2,33 na 3,39 milijarde. Tri su glavna igrača na tržištu – Lesnina H uvjerljivo drži lidersku poziciju, te Ikea i Jysk.

Ova tri trgovca namještajem ostvaruju i 86% svih prihoda – Lesnina gotovo 1,1 milijardu, Ikea 851 milijuna, a Jysk 562 milijuna kuna.

Više od 100 milijuna prihoda ostvare još zadarski Intermod i pulski Namještaj Mima, a u Top10 još su ART Interijeri – kuhinje 2000 iz Splita, ART Interijer Zagreb, Vokel iz Imotskog, Naš dom namještaj iz Vinkovaca i Themelia iz Zagreba. Lesnina je lider i po dobiti, (u 2019. 66 mil. kn), dok je Jysk imao veću dobit od trećeg dobitaša Ikee.

Rezultati poslovanja u uvjetima koronakrize tek će se objaviti, no u 10 godina najteža za ove trgovce bila je 2014., zaključena s neto gubitkom od 111 mil. kuna, čemu su pridonijeli negativni rezultati Ikee i zagrebačkog Soliduma u stečaju, dok je najbolja bila 2019. s konsolidiranom neto dobiti od 203 milijuna kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close