Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nakon 14 godina hidroavioni pobijedili birokraciju

Autor: Saša Paparella
27. kolovoz 2014. u 22:00
Podijeli članak —
U Jelsu se leti četiri puta na dan/B. Filić/PIXSELL

Otvaranjem linije Split-Jelsa njemački je poduzetnik uspio realizirati projekt u koji će do kraja 2015. uložiti 30 mil. eura, a do 2018. zaposliti 400 ljudi.

Četrnaest godina nakon što je njemački pilot i poduzetnik Klaus Dieter Martin u Hrvatskoj osnovao tvrtku European Coastal Airline (ECA), nastojeći na Jadran vratiti hidroavionski promet, iz Splita je prema Jelsa konačno poletio prvi zrakoplov.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Dan ranije, ECA je od Hrvatske agencije za civilno zrakopovstvo dobio svjedožbu operatera zrakoplova, čime su ispunjeni svi uvjeti za početak redovnog putničkog prometa. Prva je uvedena linija prema Jelsi, na kojoj se leti četiri puta na dan, a let traje 13 minta.  Polasci su iz Divulja, dakle iz neposredne blizine splitskog aerodroma Resnik, pa je prijevoz hidroavionom na otoke posebno atraktivan putnicima koji u Dalmaciju stižu zrakoplovom.  

Četrnaest godina nakon što je njemački pilot i poduzetnik Klaus Dieter Martin u Hrvatskoj osnovao tvrtku European Coastal Airline (ECA), nastojeći na Jadran vratiti hidroavionski promet, iz Splita je prema Jelsa konačno poletio prvi zrakoplov.

Dan ranije, ECA je od Hrvatske agencije za civilno zrakopovstvo dobio svjedožbu operatera zrakoplova, čime su ispunjeni svi uvjeti za početak redovnog putničkog prometa. Prva je uvedena linija prema Jelsi, na kojoj se leti četiri puta na dan, a let traje 13 minta.  Polasci su iz Divulja, dakle iz neposredne blizine splitskog aerodroma Resnik, pa je prijevoz hidroavionom na otoke posebno atraktivan putnicima koji u Dalmaciju stižu zrakoplovom.  

"Za desetak dana otvaramo i liniju prema Rabu, za mjesec i pol počinjemo letjeti za Pulu, a za dva mjeseca krećemo i prema Lastovu", najavio nam je Željko Slijepčević, prokurist ECA-e.  Kompanija će ovih dana dopremiti još jedan hidroavion. Tijekom 2015. u planu je veliki iskorak: stižu još četiri letjelice, koje bi trebale povezivati 15 mjesta na Jadranu. Ukupna investicija do kraja te godine procjenjuje se na 30 milijuna eura. Prema poslovnom planu, ECA bi projekt trebao dovršiti 2018., kad će imati deset hidroaviona i vlastitu tehničku bazu, a zapošljavat će više od 400 ljudi. Turistički atraktivan projekt kojim se na Jadran nakon 70 godina vraćaju hidroavioni oduljio se na 14 godina zbog otpora na raznim razinama vlasti, od općina do ministarstava, pa se u lobiranje morala uključiti i kancelarka Angela Merkel.

Teški su bili i pregovori s lučkim kapetanijama, nesklonima da se po njihovu teritoriju uz brodove vrzmaju i hidroavioni, koji moraju dobiti koncesiju za korištenje luke.  Potencijalni putnici već daju masovnu potporu dolasku hidroaviona, pa tako fan stranica ECA-e na Facebooku ima više od 34.000 lajkova. A kad je postalo jasno da će projekt ipak uspjeti, European Coastal Airline povukao je odličan marketinški potez: postao je sponzor splitskoga Hajduka.   

Autor: Saša Paparella
27. kolovoz 2014. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close