Iako u Hrvatskoj primjena sustava za automatsku identifikaciju (barkoda) nije zakonski regulirana svi maloprodajni trgovački lanci, bez obzira da li su strani ili domaći, neće primiti proizvod i staviti ga u maloprodaju ukoliko nije identificiran GS1 identifikacijskim ključem koji je u obliku barkoda otisnut direktno na proizvodu ili ambalaži koja ga sadrži.
Kako objašnjava Klara Karivan, direktorica GS1, neprofitne organizacije jedine ovlaštene za sustav kodiranja u Hrvatskoj, a koja je dio međunarodne organizacije korisnika GS1 sustava, iako zakonske obveze nema u praksi se barkod pokazao obvezan kada je riječ o robi široke potrošnje koja se plasira u maloprodaju. "Neki trgovački lanci također zahtijevaju od dobavljača i upotrebu GS1 standardne logističke etikete na transportnim pakiranjima, a sve češće trgovci traže da im dobavljači dostavljaju poslovne informacije o asortimanu putem elektroničke razmjene podataka", kaže Karivan. GS1, koji u Hrvatskoj posluje od 1992. temeljem Ugovora o licenci i potpisanog Kodeksa poslovnog ponašanja s međunarodnom GS1 organizacijom, u članstvu ima 2603 tvrtki, no K. Karivan upozorava da je taj podatak dinamičan i svakodnevno se mijenja. Prema broju zaposlenih, najveći broj tvrtka članica (55 posto) čine mikro tvrtke s do 10 zaposlenih te male tvrtke (25 posto) do 50 zaposlenih. Prama organizacijskom obliku pak najviše je poduzeća (76 posto), zatim obrta (19 posto) te dva posto OPG-ova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu