‘Na ispitu su demokratičnost hrvatskoga društva i mir u Domovini’

Autor: Poslovni.hr/Hina , 02. siječanj 2013. u 08:51
Josip Bozanic. Photo: Grgur Zucko/PIXSELL

‘Potrebno je uvažiti stavove i traženja roditelja jer oni imaju na to ustavno pravo koje im jamče i povelje međunarodnog prava kojih je potpisnica i naša država.’

Nadbiskup zagrebački kardinal Josip cocijenio je da je po pitanju zdravstvenog odgoja u hrvatskim školama na ispitu danas demokratičnost hrvatskoga društva, a konačno i mir u našoj Domovini. U propovijedi na večerašnjoj misi u zagrebačkoj katedrali kardinal je, među ostalim, govorio o pitanju zdravstvenog odgoja u javnim školama istaknuvši kako Crkva smatra da je jedini demokratski put razgovor i da je važna suradnja između obitelji i škole kako ne bi došlo do sukoba ili mimoilaženja odgojnog prava obitelji i odgojne zadaće škole.

"Potrebno je uvažiti stavove i traženja roditelja jer oni imaju na to ustavno pravo koje im jamče i povelje međunarodnog prava kojih je potpisnica i naša država. Na ispitu je danas demokratičnost hrvatskoga društva. Na ispitu je konačno i mir u našoj Domovini", poručio je kardinal Bozanić.

Istaknuo je kako je potrebno "odgovorno dijalogizirati i tražiti zadovoljavajuća rješenja jer se radi o važnim pitanjima života i odgoja mladih naraštaja", pojasnivši kako "Crkva načelno nije protiv zdravstvenog odgoja, ona samo podržava vjernike, u prvom redu roditelje i nastavnike, koji imaju ozbiljnih primjedbi na predloženi program zdravstvenog odgoja te smatra da se o tome treba odgovorno i stručno razgovarati".

Kardinal Bozanić je kazao da Sveti Otac i u ovogodišnjoj poruci doziva svima u svijest kako nitko ne smije nijekati ili podcjenjivati nezamjenjivu ulogu obitelji, te temeljne stanice društva s demografskog, etičkog, pedagoškog, ekonomskog i političkog gledišta. Citirajući papu Benedikta XVI., rekao je, uz ostalo, kako je "obitelj jedan od nezaobilaznih socijalnih subjekata u ostvarivanju kulture mira" i da je "nužno sačuvati prava roditelja i njihovu primarnu ulogu u odgoju djece, na prvome mjestu na moralnom i vjerskom polju".

Stoga, istaknuo je Bozanić, "kada je u pitanju i zdravstveni odgoj u našim školama, bez obzira na duboke promjene koje pogađaju suvremenu obitelj, ona, posebno s pedagoškog aspekta, ostaje primarni čimbenik u odgoju. Odgojna uloga roditelja je trajna, ali je različitog intenziteta s obzirom na dob djeteta. Obitelj je temeljna škola života i ponajprije o njoj ovisi tjelesni, emocionalni, socijalni, intelektualni, moralni i religiozni odgoj. U obitelji dijete stječe prva znanja, prva životna iskustva, usvaja sustav vrijednosti, norme ponašanja i model identifikacije".

Ocijenio je kako danas moderna društva sve više postaju osjetljiva na nezamjenjivu ulogu obitelji u složenim zadaćama odgoja i kvalitetnoga razvoja istaknuvši kako je "to izazov s kojim se moraju suočiti i vlade glede usklađivanja odgojne, kulturalne i obiteljske politike". "Da bi obitelj uistinu mogla odgovoriti svojoj naravnoj odgojiteljskoj zadaći, potrebno je uspostavljanje suradničkog odnosa obitelji i škole", poručio je kardinal Bozanić.

Smatra da suradnja između obitelji i drugih odgojnih čimbenika, posebno sa školom, uključuje pravo roditelja na izražavanje vlastitih mišljenja, koristeći se pri tom različitim vrstama pritiska na ustanovu, kako bi ona modificirala svoje postupke, programe i metode koji su roditeljima neprihvatljivi. "Škola mora poći od toga da dijete iz obitelji dolazi s određenim vrijednosnim usmjerenjima, a ona u tome smjeru dalje razvija i pokazuje nove putove, otvara djetetu nove mogućnosti za identifikaciju", rekao je.

"Roditeljska volja je nešto kao 'antropološka datost'; dakle ona nije samo pravni pojam. Škola ne bi smjela raditi protiv te volje, a da pritom ne izlaže dijete nepotrebnom opterećenju i da mu ne nanese štetu. Konsenzus roditelja je posebno važan u onim osjetljivijim dimenzijama odgoja, kao što je moralni odgoj, osobito spolni odgoj. Važno je, dakle, njegovati i razvijati suradnju između obitelji i škole kako ne bi došlo do sukoba ili mimoilaženja odgojnog prava obitelji i odgojne zadaće škole", poručio je kardinal Bozanić u propovijedi na svetkovinu Svete Bogorodice Marije i na početku nove građanske godine.

Komentari (13)
Pogledajte sve

http://globus.jutarnji.hr/hrvatska/-jovanovic-ce-sam-sebe-smijeniti-jos-ove-godine-

Hvala Bogu da postoji Crkva. Da nije nje, ne bi se imao tko boriti za istinu. Jovanoviću su puna usta znanosti, a nije iznio ni jedan konkretan primjer gdje Crkva laže, već je rekao stupidnu kategoriju da je sve to laž. Prvo hrvatsko sveučilište organizirala je crkva, brojne gimnazije, brojne ubožnice, bolnice, vrtiće itd.

Što je organizirala tvrtka/udruga David, KPJ, Zoran Pusić,…?

Ovi česti napadi na Crkvu su meni pomogli da odagnan sve sumnje u njenu ispravnost. Vidio sam da česti medijski napadi nemaju veze s istinom. Ako ovdje napadaju bez argumenata, ovdje gdje je istina tako lako vidljiva, onda i po ostalim temama koje su daleko u prošlosti i prostoru vjerojatno lažu.

IO HHO-a drži kako je bilo potrebno usvojiti realnost sredine kojoj se program nudi i krenuti prvo s pilot projektom, a ne svakodnevno slušati prijeteće izjave ministra Jovanovića, koji se na isti način odnosi prema svemu što nije u skladu s njegovim osobnim stajalištem: od ocjena o prestarim akademicima u HAZU, o mediokriterima koji se protive njegovoj reformi sveučilišta, itd.

Ne ulazeći u sadržaj ponuđenog Curriculuma niti u stavove biskupskog pisma, IO HHO-a poziva Vladu RH da privremeno obustavi započeti projekt. Mislimo da je u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske neosporno potreban jedinstveni predmet zdravstvenog odgoja. Međutim, sadržaj tog predmeta, u dijelu u kojem on obuhvaća teme koje zadiru u pitanje svjetonazora (vjerskog), a većina građana deklarirala se vjernicima, smatramo da sporni modul mora biti rezultat suradnje prvenstveno obrazovnih i zdravstvenih stručnjaka, roditelja, predstavnika vjerskih zajednica, škola i nevladinih udruga, čija je osnovna dužnost pomagati roditeljima u odgoju djece, a ne u vladanju savjestima i intimom djece. U protivnom, smatramo da će Hrvatska krenuti putem nove i vrlo štetne idejne konfrontacije, s nesagledivim posljedicama za već naglašeno polarizirano hrvatsko društvo.

Nemojte se ljutiti što sam prenio cjelu izjavu HHO-a , istine radi , da svi znamo kakvo je njihovo mišljenje o odgoju NAŠE djece

Pozdrav

Sam Curriculum, prema izjavi za RTL gospodina Vinka Filipovića, ravnatelja agencija za odgoj i obrazovanje, rađen je „konspirativno, u najvećoj tajnosti“, kao da se radi o projektu nove nuklearne bombe, a ne o projektu odgoja i obrazovanja nekoliko stotina tisuća mladih hrvatskih građana.

S obzirom na činjenicu da velika većina hrvatskih građana jesu vjernici, što je potvrđeno i rezultatima prošlogodišnjeg popisa stanovništva na kojem se 93% hrvatskih građana izjasnilo kao pripadnici vjerskih zajednica, te da dio samog predmeta duboko zadire u svjetonazorska i moralna pitanja, Vlada je bila dužna pitati za mišljenje i uključiti u raspravu i predstavnike tih društvenih skupina, kao i brojnih nevladinih udruga za ljudska prava.

Sve vodeće vjerske zajednice, kako one kršćanske (Katolička crkva, Srpska pravoslavna crkva, reformirane i protestantske crkve i dr.), tako i Islamska vjerska zajednica, jasno su se i javno suprotstavile, kako metodi donošenja ovog programa, tako i njenom sadržaju, smatrajući da se u četvrtom modulu vrijeđaju i ponižavaju stajališta vjerskog svjetonazora njihovih članova. Konačno, isti takav stav o spornom modelu promišljanja spolnosti, ali ne samo spolnosti, imaju predstavnici tih vjerskih zajednica u cijelom svijetu. Nedopustivo je dakle i uvredljivo da se teret mržnje, kako vlasti, tako i medija sruši na pleća „srednjovjekovnih stavova katoličke crkve“ budući se na taj način svih 93% religioznih građana RH proglašava srednjovjekovnim mračnjacima. Takva retorika potiče na mržnju i predstavlja napad na najveći dio hrvatskih građana.

Zastrašujuće je bilo proteklih dana čitati, slušati i gledati medijsko stigmatiziranje svih onih koji se ne slažu s Vladinim projektom. Vlast i njezine medijske transmisije svoje teze o obrazovnom programu potkrepljuju argumentom da je ponuđeni obrazovni koncept utemeljen na znanosti. Isti takav argument od gotovo istih „autora i društvenih protagonista“ o svjetonazoru utemeljenom na znanosti slušali smo u vrijeme komunističke diktature, kada je cijela nastava morala biti prožeta neupitnom marksističkom „znanošću“, od matematike, do predvojničke obuke.

Do koje mjere smo bili svjedoci medijskog manipuliranja vidi se i iz činjenice da je Katolička crkva preko Hrvatske biskupske konferencije bila prisiljena po crkvama dijeliti svoje letke, s obzirom da niti jedan medij nije htio objaviti integralno pismo biskupa, ali su ga uredno napadali.

HHO-u su se obratili brojni pojedinci, roditelji, nastavnici i drugi građani koji smatraju da su ovakvim ponuđenim konceptom zdravstvenog odgoja u četvrtom modulu ugrožena njihova ljudska prava a pogotovo njihovo pravo da žive rade i djeluju u skladu sa svojom savješću i svjetonazorom. Upozoravamo građane, ali i Vladu RH, u čijem ponašanju iz dana u dan sve više prepoznajemo rudimente netolerantne agresivnosti, da u svijetu i u Republici Hrvatskoj još uvijek vrijedi sveti princip prava na prigovor savjesti. Kao što se nekada moglo regulirati vojni rok bez oružja, kao što vojnik ne mora izvršiti naredbu protivnu svojoj savjesti, kao što liječnik ne mora izvršiti abortus ako se protivi njegovoj savjesti, tako i nastavnici imaju pravo odbiti podučavati učenike na način suprotan njihovoj savjesti. Konačno, roditelji imaju pravo, ali i svetu dužnost, ne dopustiti da bilo tko vlastite svjetonazore nameće njihovoj djeci. Nitko, ni škola, ni roditelji, ni crkve, nemaju pravo nametati djeci one stavove koji će povrijediti njihovu intimu.

Netočna je i tvrdnja da se ovaj projekt temelji na znanstvenim činjenicama i struci. Već sama metodologija donošenja ovog Curriculuma protivna je temeljnoj metodi znanosti, a to je otvorenost i dijalog različitih načina mišljenja, u pokušaju da se dođe do jedinstvenog stajališta o svim ponuđenim temama. Tek na temelju tako dobivenog zajedničkog stajališta trebalo je krenuti u izradu konkretnog nastavnog programa i predložiti konkretne predstavnike struke koji bi to predavali.

New Report

Close