Most iznad Omiša je na različitim visinama. Ovako to planiraju rješiti

Autor: Poslovni.hr , 30. siječanj 2023. u 09:46
Foto: Matko Begovic/PIXSELL

Jesu li izračuni pogrešni?

Nakon desetljeća čekanja i šala na račun tunela koji je bio samo rupa u brdu, most preko Cetine kod Omiša uskoro bi napokon trebao biti spojen. No samo spajanje mosta ne znači da će ove sezone biti lakše proći kroz Omiš jer se puštanje u rad očekuje najkasnije dogodine.

Desetak godina pristupna cesta s magistrale vodila je samo do kraja tunela na omiškoj strani. U svibnju 2021. dogodio se preokret. Tada je probijena tunelska cijev s druge strane rijeke i kraj trakavici mogao se nazrijeti, piše HRT.

A onda prizor koji je izazvao čuđenje. Dva dijela mosta nalaze se na različitim visinama. Kako ga spojiti? Jesu li izračuni pogrešni? Samo je još to trebalo…

No odgovor je vrlo jednostavan. Stvar je u tehnologiji potiskivanja dijelova mosta prema središnjem spoju.

– Ovdje je specifičnost što je most promjenjive visine poprečnog presjeka pa se tehnologijom koju je razvila talijanska tvrtka Maeg gura preko kotačića, takozvanih rolera, i zbog toga ti elementi mijenjaju visinu. Zato vizualno izgleda kao da nešto ne štima jer je jedna strana niža od druge, objašnjava Tomislav Cvetko iz Hrvatskih cesta.

Spajanje se obavlja u tunelima iz kojih prvo izlaze dijelovi tanjeg presjeka da bi na kraju bili spojeni oni deblji, zbog čega se i mijenja visina, ali samo do spajanja zadnjeg, kada se obje strane dovedu na istu razinu.

– Negdje do polovice veljače bit će potisnut zadnji segment. Nakon toga je potrebno izvući opremu, to je teška oprema, dijelovi imaju po nekoliko tona, i nakon toga kreće zavarivanje spoja, kaže Cvetko.

Vrijednost radova dionice koja obuhvaća izgradnju mosta, tunela s obiju strana kanjona Cetine i pristupnih cesta procijenjena je na nešto više od 25 milijuna eura. Glavno je pitanje kada će biti gotova.

– Ugovorni rok radova na cijeloj dionici je 30. 6. i mi se nadamo da će tada biti završeni svi radovi, a nakon toga slijede upravni postupci i ishođenje uporabne dozvole, kaže Cvetko.

U prijevodu, ova dionica, kao dio buduće brze ceste od Mravinaca do Omiša, mogla bi biti puštena u promet nakon ovogodišnje turističke sezone, a Omišani se nadaju i puno prije sezone 2024.

Komentirajte prvi

New Report

Close