Nedavnim otvaranjem Molum Hotel and Residences, Sveti Filip i Jakov upisao se na kartu premium destinacija na hrvatskoj obali. Taj novi resort, prvi takve kategorije u ovom dijelu srednje Dalmacije, donosi spoj suvremenog dizajna, mediteranske tradicije, personalizirane usluge i brojnih vrhunskih sadržaja, čineći ga savršenom destinacijom za sve goste željne spoja odmora, ali i luksuza.
Molum Hotel and Residences smješten je u jednom od najljepših dijelova Dalmacije, u blizini grada Zadra i brojnih atrakcija. Smješten na više od 25.000 četvornih metara vanjskih površina i 12.000 četvornih metara zgrada, Molum obuhvaća šest elegantno oblikovanih objekata s ukupno 60 soba i 60 rezidencija.
Domaći gosti pri vrhu
Riječ je o investiciji tvrtke Sunčani Resort, u vlasništvu obitelji Andabak, poznate po brojnim uspješnim hotelijerskim i turističkim projektima diljem Hrvatske. U sklopu projekta, uskoro se otvara prva faza luke Molum Marine Club uz resort, a vlasnici se spremaju i za otvaranje druge faze za sljedeću sezonu, što će stvoriti još sadržaja za nautičare.
U razgovoru za Poslovni vikend direktor Moluma Dino Sokol otkriva nam kako je proteklo prvih nekoliko mjeseci rada tog luksuznog resorta.
“Za nas u Molum Hotel & Residences ovo je prva sezona i za nas ona još traje. Gosti nam dolaze prema rezervacijama, borave i uživaju u našem resortu. U sezonu smo ušli s jasnom vizijom – stvoriti prepoznatljivu destinaciju koja spaja visoku razinu usluge, suvremeni dizajn i osjećaj privatnosti i mira. Ostvareni poslovni rezultati i broj noćenja potvrđuju da tržište pozitivno reagira na naš koncept te da postoji stvarna potreba za mirnijim luksuzom kakav nudimo. Naš fokus ostaje na daljnjem razvoju brenda, kontinuiranom unapređenju usluge i stvaranju personaliziranog iskustva za svakog gosta”, rekao je za Poslovni vikend Dino Sokol.
Struktura gostiju je prilično koncentrirana na nekoliko tržišta. Zanimljivo, u vrhu su – domaći gosti.
“Najviše gostiju dolazi nam iz Hrvatske, Njemačke, Austrije, Poljske i Velike Britanije. Posebno nam je zadovoljstvo što značajan udio čine domaći turisti, jer želimo biti prepoznati i kao odredište za kvalitetan odmor unutar Hrvatske, ali i kao atraktivna destinacija za strane turiste koji traže mir, kvalitetu i vrhunsku uslugu”, otkriva Sokol.
Prilike za napredak
Ovogodišnju turističku sezonu karakterizira nešto slabiji “nalet” gostiju u srpnju i kolovozu. Sokol potvrđuje da su dijelom osjetili pad noćenja u određenim periodima tijekom visoke sezone.
“Kao novi resort nemamo podatke za usporedbu s prethodnim godinama, no povremeno smo zabilježili nešto slabiji ulaz rezervacija, što je u skladu s općim trendovima na tržištu. Unatoč tome, personalizirani pristup i fokus na kvalitetu omogućili su nam da zadržimo dobru popunjenost kroz cijelu sezonu”, kaže Sokol.
Od posezone se, kao i u ostatku Hrvatske, u Molumu dosta očekuje, ako je suditi po početku rujna.
“Dolasci i rezervacije za rujan i listopad premašili su naša očekivanja. Gosti prepoznaju prednosti odmora izvan vrhunca sezone – u mirnijem okruženju i uz vrhunsku razinu usluge. Upravo na tome gradimo svoj brend: na kvaliteti, autentičnosti i stvaranju posebnog doživljaja za svakog gosta”, otkriva Sokol.
Dojam je da je Sveti Filip i Jakov, unatoč neprijepornim prirodnim ljepotama, desetljećima bio u svojevsrnoj turističkoj stagnaciji. Nove investicije, međutim, mijenjaju tu sliku. Što nedostaje destinaciji Sveti Filip i Jakov da bi se mogla nositi s konkurencijom u Hrvatskoj i na Mediteranu?
“U svojoj karijeri naučio sam – i tim se principom vodim i danas – da je važnije tražiti prilike za napredak nego fokusirati se na nedostatke, kako bi projekti i destinacije mogli razviti svoj puni potencijal. Vjerujem da Sveti Filip i Jakov ima ogroman potencijal. Smješten je u srcu Dalmacije, između Zadra i Šibenika, s prekrasnim plažama, bogatom kulturom i prirodnim atrakcijama. Ovdje postoji prostor za daljnji razvoj, od gastronomije do kulturne baštine. Svjesni smo izazova, ali gradimo priču u koju vjerujemo i uvjereni smo da destinacija može rasti i razvijati se te postati ravnopravna s najboljim odredištima na Mediteranu.”, jasan je Sokol.
U sklopu projekta otvorena je prva faza luke Molum Marine Club, a vlasnici planiraju i drugu fazu za sljedeću sezonu. Kakvav je početak i kakva su očekivanja za iduću godinu?
“Prva faza luke je otvorena, trenutačno imamo 127 vezova, a luka je već ove godine bila kvalitetno popunjena. Vjerujemo da će Molum Marine Club, u kombinaciji s resortom, značajno doprinijeti destinaciji. Time zaokružujemo priču koja spaja kopno i more, nudeći sigurnu luku za nautičare i mjesto kojem se rado vraćaju. U drugoj fazi planiramo dodatni objekt s raznovrsnim sadržajem za nautičare koji traže vrhunsku destinaciju za svoje avanture”, otkriva Sokol.
Popularnost leasbacka
Zanimljivo, premium rezidencije unutar kompleksa dostupne su i kao dio investicijskog programa. Upravitelj Molum Hotel & Residences jamči minimalni godišnji prinos u iznosu od 5 posto od iznosa investicije u prve četiri godine, odnosno do kraja 2027. godine. Rezidencije se prodaju kao etažno vlasništvo, namijenjene turističkom iznajmljivanju, a vlasnik ih može koristiti uza sve prednosti koje pruža Molum Hotel & Residences. Interes za takav vid aranžmana zasad je ugodno iznenadio.
“Interes je značajan. Kupac ulaže u premium rezidenciju s pet zvjezdica i sklapa ugovor prema kojem rezidenciju iznajmljuje natrag resortu. Naš tim preuzima upravljanje i iznajmljivanje, dok vlasnik ostvaruje prihod, bez brige o održavanju. Uz to, može koristiti rezidenciju dio godine i sve sadržaje resorta. Riječ je o provjerenom leaseback modelu koji postaje sve popularniji”, poručuje Sokol.
Zanimljivo je da više od 90 posto zaposlenih čine domaći ljudi, a lokalni proizvođači su srž gastronomske ponude. Sokol otkriva kako im je to uspjelo…
“Od početka nam je cilj bio uključiti lokalnu zajednicu u razvoj premium destinacije. Kroz dobre uvjete rada, kvalitetan koncept i jasnu viziju, uspjeli smo formirati snažan domaći tim koji je srce cijelog projekta”, otkriva Sokol.
Vrhunska gastronomija je, uz dizajn i ponudu, jedan od važnih stupova identiteta Moluma. Koncept restorana Maisa, temeljen na suvremenoj mediteranskoj kuhinji i lokalnim sezonskim namirnicama, nabavljenih od lokalnih OPG-ova. U sklopu Moluma uskoro se otvara i novi coffee shop Moka, koji predstavlja savršenu lokaciju za specialty kavu i lagane zalogaje za van. Mnogi će reći da hrvatskom turizmu nedostaje više takvih, luksuznih sadržaja.
Produženje sezone
Sokol se slaže s tom tezom, ali vidi da se stvari mijenjaju nabolje.
“Nedostaje sličnih sadržaja, ali svake godine razvija se više kvalitetnih projekata. Molum je poseban jer na jednom mjestu objedinjuje hotel, rezidencije, nautičku luku i sadržaje za goste, vlasnike i nautičare. Iskoristili smo prirodne prednosti i nadogradili ih dodatnim sadržajem kako bismo maksimalno iskoristili potencijal kraja. Time smo također pridonijeli produženju sezone u Svetom Filipu i Jakovu”, kaže Sokol.
Resort neće raditi tijekom cijele godine, no planovi za iduću sezonu vrlo su ambiciozni.

“Resort radi sezonski, zatvaramo krajem listopada, a ponovno otvaramo na proljeće. Što se tiče iduće sezone, očekuje nas niz noviteta, uključujući drugu fazu Molum Marine Cluba i dodatne sadržaje unutar resorta, posebno naš koncept Molum Moments koji će gostima pružiti jedinstvena iskustva”, zaključuje Sokol.
Za kraj, ali ne i najmanje važno… Dizajnersku priču resorta potpisuje studio Velinda Dizajn, pod vodstvom Velinde Ljubičić, čiji tim je osmislio prepoznatljiv vizualni identitet prostora – istovremeno topao, suvremen i inspiriran prirodom. On je postignut prirodnim materijalima poput drva, jute i kamena te bogatom hortikulturom koja prostoru daje karakter luksuznog mediteranskog vrta. Molumovi vrtovi puni su autohtonog bilja i brojnih kutaka za odmor koji čine oazu uklopljenu u okolinu resorta. Interijeri su također osmišljeni tako da također potiču spontanost i opuštanje, s brojnim prostorima za povezivanje i boravak.
Ime Molum inspirirano je povijesnim korijenima mjesta, odnosno latiniziranim nazivom luke Rogovo, “Molum Rogue”, iz koje je kroz stoljeća izrastao današnji Sveti Filip i Jakov. Upravo je to suptilno ispreplitanje povijesti i suvremenosti nit vodilja cijelog koncepta resorta, od dizajna i sadržaja, pa do atmosfere.
U svakom slučaju, Molum Hotel and Residences pozicionira Sveti Filip i Jakov kao novo središte za visoku razinu smještaja i usluge na hrvatskoj obali. Upravo s projektima poput ovog, Hrvatska može postati destinacija visoke dodane vrijednosti, ali i destinacija koja brine o svom prostoru, ljudima, kvaliteti života – a što je i proklamirani strateški cilj hrvatskog turizma.