Mobilni brzi internet dignuo prihode operatera

Autor: Josipa Ban , 11. prosinac 2022. u 22:00
Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u prosjeku raste 26 posto/B. Filić/PIXSELL

U prva tri tromjesečja prihodi 8,9 milijardi kuna.

Izazovna se godina još uvijek nije odrazila na tržište elektroničkih komunikacija. Prema izvješću HAKOM-a za treće tromjesečje 2022., operaterima rastu prihodi, raste broj korisnika na mrežama vrlo velikog kapaciteta (VHCN), a rastu i ulaganja.

Jedino što pada je tržište telefonskih usluga u nepokretnoj mreži, dok broj priključaka naplatne televizije stagnira.

Bakar vs. optika
Ukupni prihodi na tržištu u prva tri tromjesečja iznosili su 8,9 milijardi kuna i veći su 3,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Na rast je prihoda najviše utjecao rast usluge širokopojasnog pristupa internetu putem pokretne mreže od šest posto (ukupno 1,1 milijarda kuna), najma mreže i vodova s rastom od 3,2 % i naplatne televizije čiji su prihodi bili četiri posto veći.

Usto, pokazuju podaci HAKOM-a, nastavlja se migracija korisnika na svjetlovodnu FttH/B tehnologiju, posebno onih koji su koristili pristup internetu bakrenim paricama. Broj takvih priključaka raste 28 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

No, još je uvijek relativno malo priključenih – tek nešto više od 190 tisuća – dok je onih na bakrenim parnicama 414 tisuća. Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju u prosjeku raste 26 posto.

Pad u fiksnoj mreži
Broj priključaka naplatne televizije stagnira i samo ih je oko četiri tisuće više nego u trećem tromjesečju prošle godine. Krajem rujna takvih je priključaka bilo 877 tisuća, ukupni prihodi od usluga rasli su 4,3 posto, a gotovo 63 posto kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije, četiri posto više nego lani.

Pad pak bilježi tržište telefonskih usluga u nepokretnoj mreži. U odnosu na isto promatrano razdoblje 2021., ukupni odlazni promet operatora nepokretne javne komunikacijske mreže manji je jedan posto, ukupni prihodi niži su 7,5 % (257 milijuna kuna), a broj korisnika smanjen je 1,8 posto na 1,194 milijuna. 

Komentirajte prvi

New Report

Close