Čak osam od 10 potrošača provjerava podrijetlo hrane prilikom kupnje proizvoda, pri čemu su mladi potrošači sve osvješteniji kupci. Istraživanje koje je provela istraživačka agencija YouGov, globalno prisutna na 42 tržišta, pokazalo je da potrošači generacije Z pridaju veliku važnost održivosti i kvaliteti prehrambenih proizvoda te su spremni potrošiti više kako bi podržali tvrtke koje također odražavaju te vrijednosti. Njih čak 55 % spremno je platiti više za ekološki održive proizvode, a više od polovice potrošača generacije Z, navodi se u studiji, preferira tvrtke koje podržavaju stav – Domaće u glavnoj ulozi!
Jedna od tvrtki koja gradi svoju autentičnu priču o domaćim povrtlarskim sortama i koja ide prema cilju domaće samodostatnosti je Podravka, čija je rajčica passata 100% proizvedena od domaćih sirovina s hrvatskih polja. Zamislite rajčicu ubranu ujutro u Podravini, a već sljedeći dan spremnu u tetrapaku za put prema policama trgovina. To je Podravka rajčica! Naime, birane sorte rajčica, superiorne kvalitete, prerađuju se unutar 24 sata od berbe. Pažljivim pasiranjem odvajaju se sjemenke i kožice, dok se preostali sok termičkom obradom prerađuje u passatu. Po završetku prerade, Podravka passata puni se u tetrapak foliju i zatvara. Zahvaljujući tome, zadržava sva prirodna svojstva i hranjive tvari rajčice, bez upotrebe soli i aditiva.

Od 2024. godine Podravka je dodatno unaprijedila proizvodnju passate otvaranjem nove tvornice za preradu rajčice u Varaždinu. U nju dolaze svježe rajčice s polja Istre, Podravine, Međimurja, varaždinskog područja i Slavonije. U tvornici se svakodnevno obrađuje čak 1.000 tona rajčica, unutar 24 sata od berbe.
Dakle, tko kupi Podravka passatu, ne kupuje samo proizvod, nego i podržava domaće poljoprivrednike i održivu proizvodnju. No, domaći “superfood” iz Hrvatske ne staje s rajčicama, jer Podravka razvija i vlastite sorte paprika (Podravka, Slavonka i Pitoma), od kojih, u kombinaciji s vrhunskim patlidžanom, nastaje legendarni Podravka ajvar, bez ikakvih konzervansa i umjetnih boja. I grašak se prerađuje u roku od 24 sata nakon berbe i na stolove dolazi spreman za konzumaciju (bez dodatnog kuhanja). Podravkini kiseli krastavci, pak, glavna su atrakcija svakog stola zbog svog jedinstvenog okusa i blage hrskavosti. Pažljivo su odabrani i ukiseljeni prema originalnom Podravka receptu i ne sadrže konzervanse. Domaća sirovina (od kooperanata) koristi se za pekmez od šljiva koji nosi oznaku „Izvorno Hrvatsko”.

Podravka kontinuirano gradi povjerenje prema domaćoj proizvodnji, svjesna da je upravo suradnja s domaćim kooperantima temelj održive poljoprivrede i gospodarske stabilnosti. Samodostatnost u poljoprivredi danas je ključno strateško pitanje, pogotovo ako uzmemo u obzir geopolitičke nestabilnosti, klimatske promjene i rast cijena uvozne hrane. Sve to jasno pokazuju koliko je važno oslanjati se na vlastitu proizvodnju, baš kako to čini Podravka. Svaka domaća rajčica prerađena u hrvatskoj tvornici jača otpornost gospodarstva na globalne krize svih vrsta, ali i tako gradi povjerenje s potrošačima, posebice mladima, koji cijene autentičnost i kvalitetu.
Podravkini proizvodi nisu samo tradicija u našoj kuhinji i sinonim za prepoznatljivu kvalitetu, već i autentična priča o domaćem uzgoju i ljudima koji ga čine živim. Od domaćih poljoprivrednika koji vrijedno rade na svojim poljima do potrošača koji će pripremiti najukusniji ručak i kad nema vremena ili znati da njegova pizza uvijek ima prepoznatljivo dobar umak – svi su oni dio zaokružene priče o domaćem uzgoju, transparentnosti i brendu koji raste s Hrvatskom, ali i s novim generacijama.
* Sadržaj omogućila Podravka