Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

I TikTok određuje smjer: Najpopularnije destinacije među mlađim generacijama su Novalja, Split, Hvar i Dubrovnik

Autor: Ana Roksandić
24. srpanj 2025. u 07:00
Podijeli članak —
'Glavni fokus i dalje je na masovnom turizmu - moru, suncu, otocima - što je razumljivo, ali nedovoljno', smatra poduzetnica Patricia Lacković/Andrea Kovac

Posebno velik utjecaj u tom tipu turističke promocije ima kineska društvena mreža TikTok na kojoj se dijele kratki videozapisi i koja ima više od 1,6 milijardi aktivnih korisnika, a preko 82 posto njih imaju između 18 i 24 godine.

Za generaciju Z i mlađe milenijalce odluka kamo će putovati često uključuje pretraživanje društvenih mreža, posebice TikToka i Instagrama, u potrazi za idealnom destinacijom. Hashtagovi o neotkrivenim lokacijama ili korisnim savjetima za putovanje imaju milijarde pregleda i svaki dan sve više sadržaja. Edukatorica za putovanja, influencerica i poduzetnica Patricia Lacković svjedoči kako mladi odabiru kamo će otići prema viralnosti destinacije, a ne prema vlastitim interesima ili stvarnim vrijednostima.

“Nažalost, nerijetko bez kritičkog promišljanja odabiru destinaciju koje su trenutačni hit jer vole biti u trendu. Baš zato mislim da je važno educirati ljude, pogotovo mlade, da prepoznaju razliku između stvarnog i nerealnog sadržaja: jesu li slike realne, koristi li se filteri, Photoshop, AI, je li riječ o plaćenoj promociji i slično. Društvene mreže mogu biti snažan alat za otkrivanje svijeta, ali i sredstvo manipulacije. Zato je ključno uključiti zdrav razum, provjerene izvore i kritičko razmišljanje i pri biranju destinacija, ali i u širem kontekstu digitalne svakodnevice”, upozorava Lacković.

Borba za mlade

Posebno velik utjecaj u tom tipu turističke promocije ima kineska društvena mreža TikTok na kojoj se dijele kratki videozapisi i koja ima više od 1,6 milijardi aktivnih korisnika, a preko 82 posto njih imaju između 18 i 24 godine. U borbi za privlačenje mladih u svoju zemlji je i Hrvatska, a videi s lokacijama poput Dubrovnika i Plitvica često skupljaju stotine tisuća do milijune pregleda, no mjesta za napredak ima.

Viralna događanja

Najpopularniji HTZ-ov sadržaj na društvenim mrežama prikazuje uspjehe hrvatskih sportaša te značajnih događanja poput koncerata i adventa,

“RH ima ogroman potencijal, ali ga još uvijek ne koristi dovoljno strateški i suvremeno. Promocija online postoji i određeni pomaci se vide, no sve ide polako i često djeluje fragmentirano i bez jasne dugoročne vizije. Glavni fokus i dalje je na masovnom turizmu – moru, suncu, otocima – što je razumljivo, ali nedovoljno jer Hrvatska nudi cijeli niz autentičnih iskustava koja bi trebala biti u fokusu: lokalne tradicije, običaji, festivali…Tu vidim priliku za kvalitetan ‘storytelling’, koji ne samo da informira, već i povezuje emocijom”, izjavila je Lacković.

Naša je zemlja na društvenim mrežama poput TikToka prisutna ne samo u sadržaju korisnika koji su nas posjetili, već i službeno kroz kanal Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Na svim svojim profilima na društvenim mrežama imaju oko 2,5 milijuna pratitelja. Upitani koje su im najviralnije objave, kazali su nam: “One uključuju sadržaj koji prikazuje uspjehe hrvatskih sportaša, pažljivo osmišljene kampanje za društvene mreže, sadržaje sa značajnih događanja poput koncerata i festivala te božićnog adventa. Velik interes izazivaju i prikazi manje poznatih lokacija i autentičnih skrivenih ljepota, što dodatno promovira raznolikost Hrvatske kao turističke destinacije.”

Influencerica Bojana Matković na turističkoj promociji surađuje i s turskim ministarstvom turizma/PD

Prema raspoloživim podacima sustava eVisitor, najpopularnije destinacije među mlađim generacijama su Novalja (posebice Zrće), Split, Hvar, Dubrovnik, Zagreb, Rovinj, nacionalni parkovi Plitvička jezera i Krka.

“Novalja je poznata kao destinacija idealna za partijanere i mlade željne zabave, plaža i noćnih klubova, a upravo je i takav sadržaj dominantan na društvenim mrežama i online platformama. Tu je i Split koji nudi kombinaciju urbanog života i mora, ali i blizinu otoka (Hvar, Brač), a među mladima je vrlo privlačan i zbog Ultra Europe festivala, aktivne noćne scene i starih gradskih jezgri. Hvar je popularan među mladima zbog luksuznog, ali i opuštenog života s obzirom na to da se u ponudi ističu beach barovi, ekskluzivne zabave, a vrlo je prisutan u sadržajima mnogih influencera”, poručili su iz HTZ-a.

Izazovi kao prilika

Ono što je posebno važan aspekt TikToka i drugih društvenih mreža je što na turističke tijekove utječu influenceri čiji sadržaj mora biti zanimljiv, vizualno privlačan i personaliziran jer se pozornost publike mora privući brzo.

“Na TikToku i influenceri s relativno manjim brojem pratitelja mogu generirati velik angažman ako kreiraju autentičan i zanimljiv sadržaj, a sve je više suradnje između influencera i turističkih zajednica. Ne smijemo zanemariti potencijal TikToka u promociji autentičnih, lokalnih iskustava, a ne samo popularnih i već poznatih turističkih atrakcija, a u promotivnom su smislu zanimljivi i tzv. TikTok izazovi, poput snimanja plesa na određenoj lokaciji ili isprobavanja neobičnog jela jer takav sadržaj potiče druge korisnike da posjete te destinacije i dožive ista iskustva”, izjavili su iz HTZ-a.

82

posto korisnika na TikToku ima između 18 i 24 godine

U svibnju ove godine HTZ je u Hrvatsku doveo osam travel influencera čiji ukupni doseg prelazi 20 milijuna pratitelja diljem svijeta. Sličnu politiku ima i Turska, koja često surađuje s travel influencericom Bojanom Matković koja za njih radi i kao ambasadorica.

“Svako od tih putovanja je drukčije, ali obično traju nekoliko dana i imamo priliku vidjeti najbolje od onoga što ta određena destinacija nudi. Uvijek imamo potpuno isplaniran plan putovanja i sve oni organiziraju, od prijevoza do smještaja, obroka u najboljim restoranima, posjeta znamenitostima itd.”, pojasnila je Matković kako s njezine stane izgleda jedna takva suradnja s turskim ministarstvom turizma i drugim brendovima.

Oni koji s društvenim mrežama rade svakodnevno priznaju kako je teško unaprijed znati što će postati viralno, no Lacković vjeruje da nam kao zemlji nedostaje više sustavne suradnje s mikroinfluencerima i lokalnim vodičima jer oni imaju autentičanost kojom bi moglo doprijeti do nišnih publika na vjerodostojan način.

“Još jedan propušten potencijal je personalizacija sadržaja. Vrlo malo se radi na segmentaciji publike: obitelji, parovi, digitalni nomadi, solo putnici, aktivni putnici…Svi oni traže različita iskustva, ali im se često nudi isti generički sadržaj. Imamo sve preduvjete, samo nam još treba bolja koordinacija i moderniji pristup”, zaključuje Lacković.

Autor: Ana Roksandić
24. srpanj 2025. u 07:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close