‘Mlađe generacije diktiraju veliku potrebu za digitalizacijom svih sfera života i očekuju da to bude glatko, u nekoliko klikova’

Autor: Josipa Ban , 13. ožujak 2024. u 13:25
Robert Penezic, direktor Monri Paymentsa/S. Midžor/PIXSELL

Robert Penezić, član Uprave Monrija, govori o najnovijim platnim trendovima i najavljuje drugo izdanje regio nalne fintech konferencije Money Motion.

Približava se održavanje drugog izdanja konferencije Money Motion koja je prošle godine ostvarila apsolutni uspjeh po broju posjetitelja, ali i medijskoj pažnji koju je dobila. Konferenciju, koja spaja tehnološki i financijski svijet, pokrenulo je pet poduzetnika – Nikola Škorić, Luka Sučić, Igor Gržalja, Damir Čaušević i Robert Penezić.

Uoči konferencije idućeg tjedna razgovaramo s Robertom Penezićem, članom Uprave Monrija, o organizaciji, očekivanjima i najnovijim platnim trendovima.

Hoće li gotov novac uskoro nestati kao način plaćanja?
Uskoro neće, barem ne u Hrvatskoj, ali će sigurno i dalje rasti plaćanje karticama, kupnja putem interneta i sve ostalo što nosi digitalni način života. Više nije neobično vidjeti ni kako školarci pecivo u pekari plaćaju digitalnim novčanikom. Sigurno je, brzo i praktično.

Dolazak eura samo je ubrzao cijeli taj proces, a s obzirom na to da smo turistička zemlja moramo pratiti trendove na koje su naši gosti navikli. Tu je i digitalna napojnica koja rješava problem nagrađivanja usluge i u situaciji kada nemate kovanica kod sebe. Mlađe generacije, ne samo da diktiraju veliku potrebu za digitalizacijom svih sfera života, već očekuju da to bude glatko, u nekoliko klikova.

Imat ćete čak 80 panelista i predavača u dva dana trajanja konferencije. Koje ćete predavače i panele vi osobno, čovjek od velikog znanja u razvoju rješenja za platnu industriju, slušati?
Svakako ću nastojati slušati što više, s obzirom na sadržajno vrhunski koncipiran program. Ono što definitivno ne bih želio propustiti je ‘fight club’, panele Budućnost europske platne industrije, Otvorene financije – alternativni poslovni modeli, Banke i FinTech danas – The Future of European payment industry, Open Finance – alternative business models, Banks and FinTechs danas – neprijatelji ili potpuni stranci te predavanje – Zašto će nestati pružatelji usluga plaćanja.

Što možemo očekivati u budućnosti

Fintech svijet je brz, inovacije su tražena roba i u godinu dana se dosta toga promijenilo. Nema boljeg mjesta od Money Motiona za čuti što je novo i što nas čeka.

Ove godine, također, imate startup natjecanje s dvostruko većim nagradnim fondom koji iznosi 10 tisuća eura. Kakav je odaziv i koliko je prijava stiglo na startup pitch Money Motiona? Jeste li zadovoljni?
S obzirom na to da je Monri i sam krenuo kao startup od četvero ljudi, dobro znamo koliko je važno imati ovakvu podršku, i financijsku i mentorsku. Sada još više jer je zbog globalnog stanja postalo vrlo izazovno doći do kapitala i do izražaja dolaze oni startupi koji su prepoznali kakav proizvod tržište treba.

Broj prijava bio je iznimno velik, zbog toga smo umjesto 10 izabrali čak 15 finalista koji će nam se predstaviti na startup pozornici, pred 2000 ljudi iz industrije. Na žiriju će biti će teška odluka o Top tri startupa.

Prošle i prve godine održavanja regionalne FinTech konferencije, konferencije koja spaja financije i tehnologiju, privukli ste 1300 sudionika iz 12 zemalja. Jeste li bili iznenađeni uspjehom?
Uspjeh prvog Money Motiona pokazao je da je konferencija takvog formata nedostajala svima iz industrije i zato je odaziv nadmašio sva očekivanja. Prve godine se dosta toga poklopilo, od zanimljivih govornika i panela, interesa stručnjaka iz svih dijelova regije do odličnog PR-a kojeg je naša ekipa odradila.

Samim time podigli smo si ljestvicu za drugo izdanje – kako nakon svih pozitivnih komentara napraviti još bolju i zanimljiviju konferenciju, ali vjerujem da će i novo izdanje nadmašiti očekivanja i pružiti još više prilike za odličan networking. Veliku ulogu u tome ima naš organizacijski tim s produkcijom, PR timom, prodajom, programskom službom, koordinatorima za karte, ugovore sa sponzorima, ‘hospitality’ i ostalo. Organizacija ovako velikog eventa vrlo je izazovna i iskustvo je tu ključno.

Kakve su bile povratne informacije od sudionika – jesu li bili zadovoljni?
Povratne informacije bile su iznad svih očekivanja. Konferenciju smo organizirali s ciljem da postane centralno mjesto okupljanja vodećih ljudi u fintech području u regiji i šire i oduševljen sam što smo to uspjeli ostvariti već u prvoj godini.

Prvi znak da je konferencija uspjela bio je dolazak iznimno velikog broja ljudi, a već je na samom događaju bila osjetno dobra atmosfera, velika zainteresiranost za program i vrlo jak networking s ljudima iz industrije. Poruke i pozivi pohvala nakon konferencije bili su samo šlag na tortu, a sve to dalo nam je veliki vjetar u leđa za drugo izdanje.

Kakva su ove godine Vaša očekivanja od konferencije?
Očekivanja su vrlo jasna. Kroz dvodnevnu kombinaciju odličnih predavanja, uvida u trendove i prilike za druženje, omogućiti fintech stručnjacima, profesionalcima i entuzijastima platformu gdje mogu upoznati nove kontakte, razmijeniti mišljenja i dobiti ideje za unaprjeđenje svog poslovanja.

Još jednom ćemo potvrditi da je Money Motion jedina fintech konferencija na kojoj moraš prisustvovati.

S drugim izdanjem dolazi veći prostor koji može primiti više ljudi jer Money Motion raste, poboljšani koncept prostora s većim naglaskom na networking i izlagački dio i, naravno, program s ljudima iz industrije i panelima koji će dati uvid u svjetsko i regionalno tržište.

Od početka nam je ideja raditi konferenciju koja nije prodajna ili isključiva u kontekstu konkurencije. Uključuju se i dobrodošli su svi koji sudjeluju na bilo koji način u financijskoj industriji, fintech ili ‘payment’ sektoru neovisno od tržišta na kojem su prisutni. Samo na taj način sudionici mogu dobiti informacije o trendovima, novitetima i općenito smjeru u kojem ide industrija.

Konferencija ima široku paletu tema iz područja financija, plaćanja, osiguranja, kriptovaluta te utjecaja tehnologije na sva ta područja. Koliko se teme i sadržaj ovogodišnje konferencije razlikuju od prošlogodišnjih?
Konferencija će pokriti sve relevantne teme industrije od bankarstva i osobnih financija, privatnosti i kibernetičke sigurnosti, umjetne inteligencije i blockchaina do digitalnog identiteta, insurtecha, otvorenog bankarstva i regulatorne tehnologije.

Fintech svijet je brz, inovacije su tražena roba i u godinu dana se dosta toga promijenilo. Nema boljeg mjesta od Money Motiona 2024 za čuti što je novo i što nas očekuje u bližoj budućnosti, a ove godine to će nam reći još više internacionalnih govornika nego prošle.

Na što ste ove godine stavili naglasak?
Naglasak je uvijek na inovacijama u industriji, korisničkom iskustvu, prilagodbi zastarjelih procesa, sve prisutnijoj umjetnoj inteligenciji. Izložbeni prostor protezat će se na 1500 metara kvadratnih, a velika novost je i dodatna pozornica koja će se nakon prvog dana startup programa u drugom danu transformirati u podij za raspravu najnovijih tehnologija i potencijalnih trendova.

Izdvojio bih svakako fight club, kako smo ga nazvali, koji na scenu dovodi Hrvoja Ćosića osnivača lokalnog digitalnog novčanika Aircash, koji se ambiciozno širi i na druge EU države, te Andriusa Bičeiku, člana uprave Revolut banke, koji će nam kroz format sučeljavanja otkriti planove i smjerove njihovih kompanija te trendove u industriji općenito.

Kako je uopće došlo do ideje pokretanja FinTech konferencije u Zagrebu?
Sve je počelo na jednom piću s pet ljudi iz industrije koji se nisu ranije poznavali; Nikola Škorić, Luka Sučić, Igor Gržalja, Damir Čaušević i ja. Vidjeli smo prostor za organizaciju događaja koji bi okupio sve zainteresirane iz fintech svijeta, prostor koji bi postao centralno mjesto za razmjenu ideja i networking globalnih i regionalnih fintech stručnjaka.

Inspiracija je bila amsterdamska konferencija Money2020 pa smo poželjeli nešto slično napraviti i u Hrvatskoj – mjesto gdje se sklapaju dogovori, razmjenjuju ideje i pronalaze investitori. I uspjeli smo, a sada već iščekujemo drugo, još veće izdanje s više od 2000 posjetitelja.

Komentirajte prvi

New Report

Close