Novi predsjednik Uprave Petrola otkriva planove za Hrvatsku: Važno je razumjeti da marža nije sinonim za dobit

Autor: Zoran Vitas/VL , 03. travanj 2024. u 07:00
Sašo Berger, predsjednik Uprave Petrola/Petrol

Sašo Berger, predsjednik Uprave Petrola o neiskorištenim potencijalima i planovima Grupe u Hrvatskoj.

Krajem prošle godina na čelo Uprave Grupe Petrol došao je Sašo Berger zamijenivši na tome mjestu Nadu Drobne-Popovič. Berger je radio u prehrambenoj i u IT industriji, a novo vodeće mjesto u velikom distributeru naftnih derivata s jakom pozicijom i na našem tržištu velik mu je izazov.

Grupa Petrol lani je imala neto dobitak od 136,6 milijuna eura, a Berger nam najavljuje planove vezane za Hrvatsku, gdje je Petrol odnedavno i sponzor nogometne reprezentacije.

Na mjesto predsjednika Uprave Petrol Grupe dolazite iz IT industrije, prijašnja su vam iskustva vezana i za Kolinsku. Kako ćete ta iskustva prenijeti na vrlo kompetitivnu energetsku industriju?
Došao sam s opsežnim iskustvom u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama (ICT). U gotovo dva desetljeća obnašao sam razne rukovodeće funkcije i odgovarao na brojne izazove koji su zahtijevali brzu prilagodbu i agilnost, što mi pruža vrijedne vještine, znanja i uvide za upravljanjem tvrtkom kao što je Petrol. Agilnost, strateško planiranje i timski rad ključni su elementi kojima planiramo ostvariti ciljeve Petrol Grupe.

Kroz karijeru u ICT industriji stekao sam i znanje iz područja digitalizacije, koja je danas temelj modernih poslovnih procesa. Poznavanje poslovnih informacijskih rješenja, uloga ICT-a u analitici te sve veća potreba za uvođenjem umjetne inteligencije u poslovne procese elementi su koji će biti aktivno uključeni u strategiju Grupe Petrol.

U Hrvatskoj je Petrol imao situaciju koja je ostala nedorečena. Što će se dogoditi sa sporom oko marži? Činjenica je da Petrol u RH i dalje posluje jako dobro.
Pravni su procesi kako u Sloveniji tako i u Hrvatskoj u tijeku. S obzirom na postojeće uvjete, marža na naftne derivate u Hrvatskoj omogućuje Petrolu da pokrije operativne troškove i nastavi s uspješnim poslovanjem. Situacija u Sloveniji zahtijeva više pažnje jer trenutačno određena marža nije dovoljna za pokrivanje svih troškova, što predstavlja veći izazov.

Važno je razumjeti da marža nije sinonim za dobit, nego predstavlja sredstva namijenjena financiranju operativnih troškova. Ti troškovi uključuju plaće zaposlenika, najamnine, održavanje prodajnih mjesta, troškove prijevoza, energiju, kao i ulaganja u marketing i promociju. Iz marže se pokrivaju i drugi poslovni troškovi uključujući poreze, pristojbe i amortizaciju opreme.

Jeste li već imali ili namjeravate imati kontakte s hrvatskom Vladom?
U Petrolu naglašavamo važnost uspostavljanja i održavanja otvorenog dijaloga s Vladinim institucijama u svim zemljama u kojima poslujemo, uključujući i Hrvatsku. Redovito komuniciramo s lokalnim regulatorima i donositeljima odluka jer vjerujemo da je konstruktivna suradnja ključna za uspješno poslovanje.

Također, pažljivo pratimo političke i ekonomske uvjete, uključujući izbore, svjesni da takvi događaji mogu utjecati na regulatorno okruženje i naše poslovne aktivnosti. Jedan od ključnih prioriteta našeg djelovanja je posvećenost energetskoj tranziciji. Ambicije Europe vezane za prelazak na niskougljično društvo zahtijevaju blisku suradnju među svim dionicima – ne samo među tvrtkama već i među državama.

Potpisali ste sponzorski ugovor s HNS-om za hrvatsku nogometnu reprezentaciju…
To partnerstvo za nas je više od podrške nogometu; to je prilika da podržimo razvoj sportskih talenata, istovremeno jačajući našu povezanost s lokalnim zajednicama diljem Hrvatske.

Nogomet nosi strast, inovativnost i sposobnost povezivanja – vrijednosti koje odražavaju i našu korporativnu kulturu. S više od 200 prodajnih mjesta diljem Hrvatske i s više od 2000 zaposlenih, u Petrolu smo posvećeni ne samo poslovnom uspjehu već i poticanju društvenog napretka. Vatrenima želim puno uspjeha na EP-u.

Grupa je od lani krenula u značajno podizanje kvalitete prodajnih mjesta. Je li to priprema i za nešto više, neko širenje…?
Renoviranje prodajnih lokacija nije samo usmjereno na osuvremenjivanje prostora ili povećanje prodajnih rezultata, već uključuje pružanje visokokvalitetnih usluga, jačanje povjerenja kupaca i izgradnju dugoročnih odnosa. Naš je cilj stvaranje prodajnih mjesta budućnosti koja ne nude samo gorivo, već postaju središta za raznolike mobilne usluge, energetska rješenja i sveobuhvatnu ponudu na putu kakvu moderni kupci i zaslužuju.

Petrol je najavio ambicije za širenje na hrvatskom tržištu, posebice kroz veleprodajne kanale. Uzimajući u obzir nedavnu integraciju Croduxa i naglasak na veleprodaji, kako namjeravate iskoristiti taj potencijal?
Na tržištu RH planiramo proširiti prodaju naftnih derivata u veleprodaji, prepoznajući potencijal koji smo prethodnih godina nedovoljno iskoristili. Integracijom tvrtke Crodux u sastav Grupe Petrol ostvarili smo sinergije kroz optimalniju teritorijalnu raspodjelu skladišnih kapaciteta za pohranu naftnih derivata, što je povećalo našu konkurentnost u veleprodaji. U Hrvatskoj još postoji značajan broj privatnih benzinskih stanica koje predstavljaju priliku za povećanje distribucije naftnih derivata putem naših skladišnih kapaciteta kroz veleprodajni kanal.

Spomenuli ste i nove investicije od 130 milijuna eura, prije svega u obnovljive izvore. Gdje i u što bi se ulagao taj novac?
Grupa Petrol je u 2024. odredila značajna sredstva u visini od 130 milijuna eura za investicije, od čega će čak 44% biti usmjereno prema projektima energetske tranzicije. Među ključnim nadolazećim projektima ističe se završetak gradnje i pokretanje jedne od najvećih solarnih elektrana u regiji, smještene na tri lokacije u blizini naše vjetroelektrane Ljubač – Suknovci, Vrbnik i Pliskovo.

Također, u završnoj smo fazi razvoja naše treće vjetroelektrane, VE Dazlina. Unutar projekta Petrol Green iskorištavamo potencijal vlastitih objekata postavljanjem solarnih panela na našim prodajnim mjestima svagdje gdje je to izvedivo. Planiramo proširiti slične projekte i na tržišta Hrvatske, Srbije te BiH. Grupa Petrol aktivno se uključuje i u razvojne projekte vezane uz vodik kao energent budućnosti.

Najavljivalo se kako će Petrol krenuti u gradnju hiperbrzih punionica za vozila na struju u Sloveniji i Hrvatskoj. Hoće li se to dogoditi?
Da, to je plan. Svjesni smo da je trenutačna penetracija električnih vozila u Hrvatskoj relativno niska, no očekujemo dinamičan rast njihove prisutnosti na cestama, posebno s obzirom na rastuću potražnju za održivim transportnim rješenjima. Potražnja za takvim punionicama u stalnom je porastu, posebice tijekom turističke sezone.

Komentirajte prvi

New Report

Close