Manje je konzumenata duhana, sve popularniji uređaji nove generacije

Autor: Poslovni dnevnik , 20. veljača 2023. u 13:21
Uređaji nove generacije bilježe rast sa 12 posto na 22,4 posto, a e-cigareta sa 9,5 na 18,5 posto/M. Prpić/PIXSELL

U odnosu na lanjsko istraživanje, primjetno je značajno smanjenje broja konzumenata cigareta (sa 80,2 posto na 67,6 posto) te posljedični rast popularnosti uređaja nove generacije.

Istraživanje o duhanskim proizvodima koje su tijekom siječnja proveli magazin JaTrgovac i Hendal, pokazalo je značajno smanjenje konzumenata cigareta te rast popularnosti uređaja nove generacije – grijanih duhanskih proizvoda te e-cigareta.

U odnosu na lanjsko istraživanje, primjetno je značajno smanjenje broja konzumenata cigareta (sa 80,2 posto na 67,6 posto) te posljedični rast popularnosti uređaja nove generacije (sa 12 posto na 22,4 posto) te e-cigareta (sa 9,5 na 18,5 posto).

Kada je riječ o okvirnom pitanju o broju konzumenata, odgovori su vrlo slični onima koje su dobiveni u siječnju 2022. – 33,2 posto građana konzumira duhanske proizvode, dok ih je lani bilo tek nešto većih 34,4 posto.

Značajne razlike, pokazalo je istraživanje, vidljive su kod vrsta duhanskih proizvoda koji se konzumiraju s obzirom na to da je najveća kategorija cigareta izgubila na popularnosti – s lanjskih 80,2 posto na ovogodišnjih 67,6 posto.

Taj prostor za rast iskoristio je duhan za motanje koji je rastao za 4,2 posto te sada ima 31,5 posto udjela, no najveći pomak napravili su uređaji nove generacije koji su gotovo udvostručili svoj udio – grijani duhanski proizvodi (IQOS, glo i dr.) koji su rasli s 12 posto na sadašnjih 22,4 posto te električne cigarete koje su istodobno rasle s 9,5 na 18,5 posto.

Istraživanje je pokazalo kako su dva lani najpopularnija mjesta za kupnju izgubila na popularnosti – kiosci su pali na 65 posto sa lanjskih 74,6 posto, a supermarketi/hipermarketi na 39 posto s ranijih 46,9 posto. To su iskoristile benzinske postaje koje su se probile na drugo mjesto s 40,7 posto udjela uz rast od 6,7 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close