Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Malo nas koči jer ne smijemo zapošljavati strance, no zato dižemo plaće’

Autor: Ana Roksandić
15. srpanj 2025. u 13:29
Podijeli članak —
Jača vojni segment i dolaze novi ročnici, tako da će se Pleter vratiti primarnom fokusu pružanja usluga državi, kaže predsjednica Uprave Martina Bebek Puljić/Slavko Midžor/PIXSELL

Martina Puljić, predsjednica Uprave Pleter-usluga, o investicijskim planovima i dolasku ročnika.

Nakon 17 godina Hrvatska ponovo uvodi obavezni vojni rok, a iz Pleterusluga, državne firme specijalizirane za pružanje ugostiteljskih, logističkih i tehničkih usluga, kažu nam kako su spremni za povećanje broja ročnika. Riječ je o društvu koje je prošle godine ostvarilo prihod od gotovo 43 milijuna eura.

Zapošljavaju isključivo domaću radnu snagu, a uskoro planiraju i stipendiranje učenika i učenica strukovnih školi. S Martinom Puljić, predsjednicom Uprave Pleter-usluga, razgovarali smo o izazovu pronalaska domaće radne snage, omjera privatnih i javnih poslova koje imaju i u što najviše investiraju.

Preuzeli ste čelništvo 2021. godine, kakvo je tada bilo stanje u tvrtki tada, a kakvo je danas?

Tada smo imali negativnu konotaciju zbog potresa, iako je naše društvo uvijek bilo na raspolaganju i državi i svim našim institucijama za koje radimo. Od toga do danas puno se toga promijenilo, dosta smo se modernizirali. Mi smo trgovačko društvo koje nije na državnom proračunu i zapošljavamo 1111 djelatnika. Riječ je o potpuno domaćoj radnoj snazi.

43

milijuna eura iznosili su prihodi Pleter usluga lani

Kao i drugima u našoj branši ugostiteljstva, zna biti izazovno, ali uspijevamo. Napravili smo i iskorake u plaćama, a djelatnici dobivaju i posebne stimulacije, ovisno o događajima. Rast neto plaća pomoćnog ugostiteljskog osoblja je ove godine 12 posto, a kuharskog 14 posto. Konstantno radimo na rastu prosječne neto plaće, od 2021. do 2025. on je iznosio 70 posto. Dok što se tiče 2024. i 2025. godine, bilježimo rast prosječne neto plaća u iznos od 29 posto. Što se tiče prihoda, oni su u 2024. bili gotovo 43 milijuna eura, dok su u 2021. bili za gotovo 13 milijuna eura manji. Povrh toga, naši voditelji dužni su prepoznati i vrednovati rad naših djelatnika.

Krajem godine krenut ćemo sa stipendijama za učenike strukovnih škola na pet lokacija. Isto tako, očekujemo da će učenici doći kod nas na praksu, koja se također plaća. Sada smo još u pregovorima oko ovog projekta, ali stipendija će iznositi 150 eura mjesečno. Na kraju, očekujemo dobiti radnu snagu kroz taj dio. U zadnjih godinu dana povećali smo radnicima plaću tri puta. Puno ulažemo i u objekte, na jesen očekujemo novi prototip vojne kantine, a bitno nam je i ulaganje u modernizaciju informacijskih sustava. Sve u cilju olakšanja posla i smanjenja količine nepotrebne papirologije.

Imate li problema s pronalaskom radne snage?

Najveći izazov je pronalazak radnika jer radimo i u objektima koji nisu usko vezani uz vojsku, međutim kao društvo ne smijemo zapošljavati strance tako da nas u nekim stvarima taj dio malo koči. No, s obzirom na to da smo državna firma, ljudi jako vole sigurnost i redovitost u isplati plaće. Prepoznali smo da nam se na oglase za posao većinom javljaju ljudi iznad 55 godina koji su do tada radili u privatnom sektoru i sada traže nešto mirnije jer se žele malo više posvetiti obitelji i ne žele više noćne smjene i slično.

Drugi profil ljudi koji nam se često javlja su mladi s obitelji, s malom djecom, koji su također u nama prepoznali sigurnost i žele znati da će biti plaćeni za svaki radni sat.

Pleter proizvede 20 tisuća obroka dnevno, kako to organizacijski izvedete?

Proizašli smo iz Ministarstva obrane, tako da su naši ljudi obučeni za takve situacije i vrste organizacije. Imamo jako puno edukacija za naše ljude.

Glavni poslovni fokus vezan vam je na državne institucije, kako balansirate tu suradnju s fer tržišnim natjecanjem s privatnicima?

Kad smo na tržištu i javimo se na natječaj, poslujemo kao svaki drugi ugostitelj. Ne vidimo razliku u smislu pružanja naših usluga. Naravno, imamo i svoju posebnost kad se radi o državnim institucijama, primarno Ministarstvu obrane i Ministarstvu unutarnjih poslova, znamo taj tip korisnika.

Primjerice, strogo se držimo uputa i pravilnika o vojnoj prehrani. Za to smo i stvoreni, to je naš osnovni biznis. Sve ostalo što možemo na tržištu dobiti, to radimo kao bilo koji drugi ugostitelj. Zato smo toliko i ulagali u ljude, opremu i inventar, kako bismo bili konkurentni u usporedbi s ostalima. Ocijenila bih da oko 80 posto radimo s državnim institucijama, a ostalo je tržište.

Želite li promijeniti taj omjer?

Do prije tri godine imali smo tu namjeru, međutim jednostavno nismo u mogućnosti. Uvjeti na tržištu rada nam ne dozvoljavaju tako nešto, a uz to vidimo da jača vojni segment i da dolaze novi ročnici, tako da ćemo se ipak vratiti tom smjeru za koji smo stvoreni.

Kako se pripremate za trenutak dolaska više vojnika?

Za nas to nije neka velika novost, s obzirom na to da je takav broj vojnika bio i kad je Pleter stvoren, a onda se s godinama smanjivao. Tako da smo što se tiče ljudi, objekata i opreme pripremljeni. Spremni smo i svi su dobrodošli.

Koji projekti su vam trenutačno prioritet?

Primarno nam je završiti novu vojnu kantinu u Petrinji do rujna. Iznos investicije na toj lokaciji je 350 tisuća eura. Neki objekti su bili u dosta lošem stanju, no mi smo tu u podređenom položaju s obzirom na to da nismo vlasnici tih nekretnina i kada se poklope sve potrebne suglasnosti onda možemo uložiti u te objekte. Krajem godine očekujemo i ulaganje u novu kantinu u Kninu, pa i ostale kantine u iduće četiri godine.

Želimo modernizirati i uložiti u naše objekte na svim poljima. Pa smo tako i našu trgovinu ‘Hrvatski vojnik’, koja je prva hrvatska specijalizirana prodavaonica vojne i avanturističke opreme, modernizirali i otvorili internetsku trgovinu prije dvije godine koja dosta dobro radi. Generalno, ulaganje u opremu i strojeve u 2024. je bilo nešto manje od 300 tisuća eura, a to u ovog godini planiramo udvostručiti, dok je plan da se u obnovu imovine uloži u ovoj godini 550 tisuća eura.

Kakvo je zanimanje za takvu trgovinu?

Ima jako puno zainteresiranih, to nam je jako bitan dio poslovanja. U pronalasku smo novih dobavljača, ali konstantni smo na vojnim sajmovima. Mogu reći da su majice sa ilustracijom Rafalea veliki hit, kao i prigodne majice s natpisima Oružanih snaga Republike Hrvatske i ostalih postrojbi.

Autor: Ana Roksandić
15. srpanj 2025. u 13:29
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close