‘Makeover’ od 35 milijuna kuna za još veće jahte u Dubrovniku: Najveći projekt u posljednjih 30-ak godina

Autor: Suzana Varošanec , 16. ožujak 2022. u 11:25
Rekonstrukcijom će se dobiti čak 220 metara nove obale za prihvat većih brodova/DAVOR ZUNIC/PETAR FABIJAN

ACI marina će do početka sezone završiti zahtjevan rekonstrukcijski projekt.

ACI marina Dubrovnik u završnici je razvojnog projekta kroz kapitalna ulaganja u najveće infrastrukturne radove u posljednjih 30-ak godina koja će se moći amortizirati prije isteka koncesije 2030.

To je ‘ključ’ ove investicije za prijeko potrebni razvoj kojim se prate nautički trendovi i pored činjenice da je s ACI Golf Range terenima, dva restorana vrhunske gastronomije, bazenom, sadržajima za djecu, te gotičko–renesansnim dvorcem Sorkočević, ističu kao jedna od ljepših i sadržajnijih marina na Jadranu.

U novoj sezoni bit će, poručuju, spremni odgovoriti na sve veći broj upita za plovila duljine 20 metara i više. A njih je sve više, potvrđuje direktor ACI marine Dubrovnik Leo Ajduković.

“Kako bi ostala u samom vrhu svjetske nautike, potreban je konstantan razvoj infrastrukture i usluge. Stoga je u tijeku rušenje gata i gradnja obalnog zida u marini. Ovi će radovi omogućiti uplovljavanje četiri do pet metara duljih plovila nego dosad što je u skladu s nautičkim trendovima.

Naime, plovila koja dolaze u naše marine, posebice u ACI marinu Dubrovnik, svake su godine sve veća. Rekonstrukcijom će se dobiti čak 220 metara nove obale za prihvat većih brodova. Izvodi se, također, rekonstrukcija infrastrukture u cijeloj marini, što obuhvaća vodovod i odvodnju, elektromrežu i instalacije te rasvjetu.

Vrijednost gradnje obalnog zida i rekonstrukcije infrastrukture je oko 35 milijuna kuna”, navodi Ajduković dodajući da se i na rivi G (gdje se zaprimaju brodovi duljine i 50 metara) isto izvodi rekonstrukcija infrastrukture.

Rok završetka gradnje obalnog zida predviđen je do početka turističke sezone, rok za završetak rekonstrukcije infrastrukture predviđen je čak i nešto ranije, a sve se aktivnosti u marini odvijaju nesmetano, tako da su zaposlenici u svakodnevnoj koordinaciji s izvođačima radova kako nautičari ni u jednom segmentu ne bi bili zakinuti zbog izvođenja radova.

U idućim fazama, u planu je i izgradnja servisne zone, koja će biti najveća na južnom dijelu Jadrana, a čime će se značajno povećati razina servisnih nautičkih usluga.

U ACI-ju su uvjereni da će ambiciozna ulaganja marinu Dubrovnik svrstati u sam vrh svjetskog nautičkog turizma/G. Jelavić/PIXSELL

Nova servisna zona centralizirat će na površini većoj od 1000 m2 nekoliko servisnih jedinica koje su trenutno locirane na nekoliko mjesta u marini. Bit će to jedna od najsuvremenijih i najvećih servisnih zona na ovom dijelu Jadrana.

Unutar nje predviđeni su hangari koji bi omogućili rad na plovilima i za kišna vremena što je velika prednost i značajno će podići efikasnost i kvalitetu usluge. Trenutno se priprema dokumentacija za sve navedeno.

Predviđeno je i da usluge servisa izvršavaju poslovni partneri, kao i u drugim ACI marinama, stoga će odluku o eventualnim dodatnim zapošljavanjima donijeti poslovni partner zadužen za vođenje servisa.

Nadalje predviđena je i rekonstrukcija dvorca Sorkočević koji je zaštićen kao kulturno dobro i upisan u Registar kulturnih dobara Ministarstva kulture. Riječ je o projektu koji se prvotno procjenjivao na oko 60 milijuna kuna, međutim u uvjetima poskupljenja energenata, goriva i građevinskog materijala, očekuje ga ‘revidiranje’ vrijednosti.

Financijska konstrukcija stoga još nije poznata osim izvora, kroz aplikaciju iz EU fondova i vlastitih sredstava. Sve ovo, uvjereni su u ACI-ju, pozicionirat će ACI marinu Dubrovnik u sam vrh svjetskog nautičkog turizma.

Što se gostiju tiče, ni slijedom neizvjesnosti zbog rata u Ukrajini, na razini cijelog sustava zasad ne bilježe otkazivanje rezervacija, dok i prije nautičke sezone koja kreće s Uskrsom prvi gosti dolaze.

Ajduković

Zbog rata u Ukrajini teško je predvidjeti u kojem će se smjeru situacija dalje razvijati. Zasad nema nekih većih otkazivanja dolazaka.

Prvi nautičari već u ožujku
“Sa zadovoljstvom možemo reći da smo na tranzit ove godine primili već nekoliko nautičara u ACI marini Dubrovnik, a prve veće grupe najavljene su narednih dana. Podizanjem kvalitete usluge u dubrovačkoj marini, kao i poštivanjem svih sigurnosnih i epidemioloških protokola te pozicioniranjem naših marina kao sigurnih destinacija stvorili smo sve preduvjete za ostvarivanje uspješne sezone.

No, sve, naravno ovisi o daljnjem razvoju situacije u Ukrajini i Europi. U svakom slučaju izražavamo žaljenje zbog ljudskih žrtava i razaranja te se nadamo brzom razrješenju situacije diplomatskim putem. Teško je predvidjeti u kojem će se smjeru situacija dalje razvijati.

Iako zasad nema nekih većih otkazivanja dolazaka, primjerice, Amerikanci koji su naši česti gosti, Europu percipiraju kao cjelinu i ratna bi ih zbivanja, iako nisu u našoj neposrednoj blizini, svakako mogla odvratiti od dolaska. Bez obzira na sve, zasad smo vrlo optimistični, nismo očekivali da ćemo ove godine imati prve nautičare već u ožujku” kaže Ajduković.

Kapacitet ACI marine Dubrovnik je 380 vezova u moru i 120 suhih vezova, a godišnji vezovi zauzimaju priličan kapacitet: veći je dio vezova u zakupu, a što se tiče slobodnih vezova, iako je dio njih rezerviran, posljednjih sezona rezervacije se uglavnom vrše last minute.

22

marine u sklopu ACI portfelja čekaju na produljenje koncesije

Najviše gostiju dolazi iz Njemačke, Austrije, Češke i Poljske. Inače, po prihodima posrijedi je jedna od značajnijih marina u ACI sustavu, a po završetku cjelokupne rekonstrukcije, kao spoj kulturne povijesne baštine s vrhunskim nautičkim turizmom, uvjereni su da će postati jedinstveno mjesto, ne samo na području Hrvatske, već i u cijelom svijetu.

Potencijali širenja
Pritom valja reći da iako ACI marina Dubrovnik može ovakvu investiciju amortizirati do kraja koncesije, isto tako da bi se cijela tvrtka nastavila razvijati i da bi se realizirali i brojni drugi planovi obnove i modernizacije ostalih marina u sustavu ACI-ja, pred njima se nalazi obveza produženja koncesije.

Naime, jedinstvena koncesija na pomorskom dobru za sve marine u ACI-jevom sustavu, osim marine Veljko Barbieri u Slanom, istječe 2030. ACI, čiji je lanjski rezultat na tragu 2019., je podnio zahtjev Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture za produženje koncesije.

Nadaju se skorom pozitivnom rješenju jer prema Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama sve investicije koje započnu u vrijeme trajanja koncesija u potpunosti se moraju amortizirati do njihovog isteka.

Drugim riječima, svaka ozbiljnija investicija u marine u narednih 8 godina je neisplativa dok se ne riješi pitanje koncesije. I za ACI marinu Dubrovnik na oko 125 tisuća m2, postoji perspektiva proširenja, pa i na ukupno 20-ak hektara ili više, ovisno o preferencijama države kao većinskog vlasnika, budući da se županijskim prostornim planom širenje predviđa.

Produljenje koncesijskog trajanja, top tema koja se kao odlučujuća otvara za razvoj cijelog ACI sustava, važna je za 22 marine jer dok se ovo ne riješi stoji realizacija potrebnih dugoročnih ulaganja u infrastrukturu i suprastrukturu cijelog društva.

S druge strane zahuktavaju se aktivnosti na pripremi projektne dokumentacije za uređenje luke nautičkog turizma Porto Baroš, tzv. Sušačke marine, za novu koncesiju u trajanju od 30 godina koja je dodijeljena koncesionaru tvrtki ACI-Gitone.

Komentirajte prvi

New Report

Close