Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Liberalizacija tržišta goriva nije povećala marže

Autor: Marija Crnjak
09. lipanj 2016. u 22:00
Podijeli članak —
Maloprodajne cijene pod povećalom/H. Jelavić/PIXSELL

Analizirali maloprodajne cijene goriva pet poduzetnika.

Istraživanje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja pokazalo je da se nakon liberalizacije tržišta naftnih derivata u Hrvatskoj nisu značajno promijenile marže trgovaca, koje u strukturi maloprodajne cijene iznose pet do deset posto. Primaran utjecaj na formiranje cijena imaju faktori na koje trgovci u pravilu ne mogu utjecati, nabavna cijena goriva, trošarine i porezi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Cilj analize AZTN-a napravljene u siječnju 2015. bio je utvrditi relevantne činjenice o načinu i mehanizmima određivanja maloprodajnih cijena goriva u razdoblju od godine dana nakon liberalizacije tržišta (veljača 2014.- veljača 2015.), a u anketnom upitniku sudjelovalo je pet poduzetnika koji na hrvatsko tržište stavljaju više od 90 posto svih goriva, Ina, Petrol, Lukoil Croatia, Tifon i Crodux Derivati Dva. Agencija je provela i usporednu analizu maloprodajnih cijena motornih goriva u od veljača 2014. do veljače 2015. koja je pokazala da maloprodajne cijene goriva između različitih poduzetnika u jednakim razdobljima bilježe određene razlike u cijenama.

Istraživanje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja pokazalo je da se nakon liberalizacije tržišta naftnih derivata u Hrvatskoj nisu značajno promijenile marže trgovaca, koje u strukturi maloprodajne cijene iznose pet do deset posto. Primaran utjecaj na formiranje cijena imaju faktori na koje trgovci u pravilu ne mogu utjecati, nabavna cijena goriva, trošarine i porezi.

Cilj analize AZTN-a napravljene u siječnju 2015. bio je utvrditi relevantne činjenice o načinu i mehanizmima određivanja maloprodajnih cijena goriva u razdoblju od godine dana nakon liberalizacije tržišta (veljača 2014.- veljača 2015.), a u anketnom upitniku sudjelovalo je pet poduzetnika koji na hrvatsko tržište stavljaju više od 90 posto svih goriva, Ina, Petrol, Lukoil Croatia, Tifon i Crodux Derivati Dva. Agencija je provela i usporednu analizu maloprodajnih cijena motornih goriva u od veljača 2014. do veljače 2015. koja je pokazala da maloprodajne cijene goriva između različitih poduzetnika u jednakim razdobljima bilježe određene razlike u cijenama.

 Razlike nisu značajne, a u skladu su s utvrđenim činjenicama o strukturi maloprodajne cijene goriva. Upravo različite marže pojedinih trgovaca odražavaju i različite maloprodajne cijene goriva.  Analiza je pokazala i kako se i u Hrvatskoj bilježi fenomen asimetrije u brzini promjene cijena kao i u drugim zemljama, odnosno cijene goriva rastu brže kad rastu cijena inputa nego što cijene goriva padaju kada padaju cijene inputa.

Autor: Marija Crnjak
09. lipanj 2016. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close