Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Lansirana AI platforma Graia, na vidiku disrupcija tržišta pozivnih centara

Autor: Josipa Ban
30. svibanj 2025. u 20:00
Podijeli članak —
Jedan od modula omogućuje glasovni prijevod u realnom vremenu koji omogućava neometanu dvojezičnu komunikaciju na bilo kojem svjetskom jeziku, rekao je Tomislav Glavaš, izvršni direktor Mplusa te clan uprave Bosqar Investa/Davor Puklavec/PIXSELL

Bosqar izbacio alat na kojem se radilo godinama i u koji su uloženi milijuni.

Bosqar Invest lansirao je novi brend Graia. Riječ je o AI platformi koja bi mogla označiti disrupciju u pružanju i korištenju usluge korisničke podrške. Kako objašnjavaju iz Bosqara, njihova platforma temelji se na Agentic CCaaS (Cloud Contact Center as a Service) i Agentic AI tehnološkim rješenjima te ide korak dalje od od same automatizacije korisničke podrške.

“S našom tehnologijom kompanije mogu implementirati AI agente koji djeluju, uče i razvijaju se, pretvarajući svakodnevne korisničke interakcije u efikasna i korisniku prilagođena iskustva”, kaže Marko Martinović, izvršni direktor Graia inicijative.

Komercijalizacija već počela

AI platformu, u koju su Bosqar, Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i MidEuropa uložili više milijuna eura, razvile su Bulb Technologies, Geomant i Buzzeasy. Riječ je o tehnološkim kompanijama koje posluju unutar Mplusa, krovne tvrtke BPTO vertikale Bosqara, koja se bavi eksternalizacijom poslovnih i tehnoloških procesa, odnosno pružanjem usluge pozivnih centara.

Iz Bosqara navode da se Graia ističe po tome što je jedina platforma te vrste s IP-om u vlastitom vlasništvu. Poručuju, također, da je komercijalna implementacija rješenja već u tijeku u više industrija. Na internetskim stranicama Graie navodi se više klijenata, od domaćih A1 i Hrvatskog telekoma, do UniCredita, Generalija, britanskog Vodafona i NHS-a, Samsunga…

40

posto povećana je produktivnost agenata koji su koristili Copilot modul

“Izdvajanjem portfelja umjetne inteligencije dajemo mu vlastiti identitet i priliku za rast s vrlo snažne pozicije koja ima uporište u vrhunskoj GenAI platformi”, rekao je Tomislav Glavaš, glavni izvršni direktor Mplusa te član Uprave Bosqara.

Da bi tehnološku diviziju, koja unutar Mplusa već nekoliko godina radi na razvoju AI rješenja u industriji korisničke podrške, mogli izdvojiti u poseban brend, Glavaš je najavio u nedavnom intervjuu Poslovnom dnevniku. Upravo je snažan rast potražnje za njihovim AI alatima naveo kao glavni razlog zašto su razmišljali o izdvajanju tog segmenta u poseban i novi brend, što su sada i proveli.

Kao posebnu prednost AI platforme, Glavaš je naveo činjenicu da su moduli koje su razvili neovisni, što znači da svaki segment može funkcionirati samostalno ili u sklopu cjelovitog rješenja. Kao jedan od najinteresantnijih modula istaknuo je glasovni prijevod u realnom vremenu koji omogućava neometanu dvojezičnu komunikaciju na bilo kojem svjetskom jeziku. To znači da agent može komunicirati, primjerice, na njemačkom bez njegovog prethodnog poznavanja, a omogućuje komunikaciju na više od 100 jezika.

Ambiciozni ciljevi

U priopćenju za medije poslanom iz Bosqara navodi se i da postavljaju novi standard na tržištu prepunom generičkih AI proizvoda, a to je umjetna inteligencija koja reagira empatijom. “Uz inteligentnu automatizaciju Graia pruža alate za mjerenje rasta prihoda nudeći poslovnim liderima nove uvide o tome kako empatija prema klijentima pozitivno utječe na rezultate”, ističu.

Njihov Copilot modul, rekao je Glavaš u intervjuu za Poslovni, produktivnost agenata povećava 40 posto. “Jedan od naših vodećih klijenata smanjio je troškove korisničke podrške za 25 posto, što znači da je riječ o višemilijunskim uštedama”, napomenuo je.

O koliko se ozbiljnom poslu radi govori i činjenica da tri tvrtke koje stoje iza Graie trenutačno zapošljavaju oko 250 stručnjaka u Mađarskoj, Hrvatskoj, Rumunjskoj, Sjedinjenim Američkim Državama, Ujedinjenom Kraljevstvu, Srbiji i Njemačkoj.

U priopćenju za medije navodi se i da je novi brend razvijen u suradnji s kreativnom agencijom Bruketa&Žinić&Grey. Početak godine obilježio je rast prihoda grupacije koja je u prvom kvartalu ostvarila 126 milijuna eura, što je rast od 45 posto u odnosu na isti period lani, dok je EBITDA rasla 27 posto, na 11 milijuna eura.

Lansiranje Graia trebao bi dati novi vjetar u leđa kompaniji koja s novim brendom cilja postati vodeće poduzeće u području AI-a u ovom dijelu Europe.

Autor: Josipa Ban
30. svibanj 2025. u 20:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close