Osim što je prijelomna jer će konačno pasti odluka: privatizacija ili likvidacija, ova godina dodatno je teško počela za hrvatska brodogradilišta i zato što im neki dugogodišnji klijenti pregovaraju o novim narudžbama s južnokorejskim i kineskim brodograditeljima.
Tako je jedini trenutačni naručitelj u 3. maju, švedski brodar Wisby, kojem je nedavno u Rijeci isporučen asfalt-tanker i još ima ugovorenih ukupno sedam brodova, ušao u pregovore o povoljnijim uvjetima nabave tankera u Južnoj Koreji s Hyundai Mipo Dockyardom. Riječani su se nadali da će početkom godine inicirati pregovore s njima, no očito im cjelokupna situacija ne ide u prilog. I Brodotrogir je nakon deset godina ostao bez odlične suradnje s naručiteljem iz Švedske, tvrtkom Laurin Maritime. Taj je brodar upravo prodao 50-posto vlasništva nad pet od jedanaest tankera sagrađenih u Trogiru švedskom Gotlanduomu, koji nove tankere naručuje u kineskom brodogradilištu Guangzhou. Interesa za nove narudžbe iz Švedske u Trogiru, pak, nema. U odnosu na cijene koje se mogu postići u hrvatskim navozima, Kinezi i Korejci nude znatno povoljnije uvjete, od upola manjih akontacijskih udjela koje plaćaju škverovima do osjetno povoljnijih konačnih cijena brodova. No, zaobilaženje hrvatskih brodogradilišta poznavatelje prilika u toj branši ne iznenađuje. Ne cvjeta brodogradnji ni na globalnoj razini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zasto se vlada ne okrene u pravom smjeru za otvaranje sigurne proizvodnje
robe koja bi bila potrazivata u cijelom svijetu, da na-primjer u Hrvatskim
brodogradilistima se izgradjuju “TVORNICE KOJE CE PROIZVODITI PITKU VODU” od
morske vode.
Uključite se u raspravu