Kreće najveći projekt HŽ Infrastrukture u novijoj povijesti vrijedan 2,42 milijarde kuna

Autor: Suzana Varošanec , 13. ožujak 2020. u 09:11
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Izgradit će se, navode, i sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet  pothodnika, te će se prema riječima predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Ivana Kršića pored rekonstrukcije dobiti i 42 kilometra moderne dvokolosiječne pruge, s povećanjem brzine i kapaciteta kao i sigurnijim prometom.

HŽ Infrastruktura i turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S. potpisali su ugovor za izvođenje radova na projektu “Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“ vrijedan 2 milijarde i 418 milijuna kuna (bez PDV-a). Kako su tim povodom priopćili iz  HŽ Infrastrukture, riječ je  o  strateškom projektu od javnog značaja za RH, ujedno do sada najvećem infrastrukturnom željezničkom projektu u novijoj hrvatskoj povijesti, a koji se sufinancira iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).
Dionica Križevci – Koprivnica – državna granica nalazi se na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora koji se proteže od državne granice s Mađarskom preko Zagreba pa sve do Rijeke, a njezina rekonstrukcija i nadogradnja povećat će kapacitet pruge te podići brzinu prometovanja i razinu sigurnosti na koridoru.
Izgradit će se, navode, i sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet  pothodnika, te će se prema riječima predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Ivana Kršića pored rekonstrukcije dobiti i 42 kilometra moderne dvokolosiječne pruge, s povećanjem brzine i kapaciteta kao i sigurnijim prometom.
“Sve ono što se govorilo, bolje reći obećavalo desetljećima, o kvalitetnome željezničkom prometu i infrastrukturi ovih dana postaje stvarnost. Ova i sljedeća godina sigurno će ostati upisane kao godine EU fondova i ulaganja u željezničku prometnu infrastrukturu. Strojevi već rade na projektima Dugo Selo – Križevci, Zaprešić – Zabok, kontejnerskom terminalu Brajdica kao i na kontejnerskom terminalu Zagrebačko pristanište.  Ove godine započinjemo radove na ovom projektu i na projektima Savski Marof – Zagreb, Virovitica – Pitomača te Vinkovci – Vukovar, a  sljedeće godine na najvećem projektu od svih, projektu Hrvatski Leskovac – Karlovac”, navodi Kršić dodajući da ćemo nakon aktualnog velikog investicijskog ciklusa “imati modernu željezničku infrastrukturu u rangu europske, što će omogućiti i znatan razvoj Luke Rijeka te imati velik utjecaj na rast hrvatskog gospodarstva.

Komentirajte prvi

New Report

Close