‘Konzumova EBITDA marža iznad 5% izvrstan je trend’

Autor: Suzana Varošanec , 11. rujan 2018. u 22:00
Produktivnost zaposlenika veća je za više od 10%/Agrokor.hr

Kako bi ostao broj jedan, Konzum mora rasti 5% godišnje na svim tržištima minimalno i sa svim brendovima, kaže Munjiza.

Tri Agrokorove poslovne grupe Maloprodaja i veleprodaja, Prehrana i Poljoprivreda, od 10. kolovoza do 10. rujna ostvarile su 20,7 milijuna kuna veću operativnu dobit u odnosu na plan, ukupno 1,1 milijardu kuna, stoji u izvješću izvanredne uprave koncerna.

Podatak je s kojim će se zacijelo baviti novi vlasnici u analizama, kao i dobavljači vezano za naplatu graničnog duga, posebice jer je Peruškova uprava povećala EBITDA uvelike kroz polugu  rasta profitabilnosti maloprodaje. U tome je predvodnik Konzum, s više od 5 milijardi kuna prihoda (0,4% iznad plana) u 7 mjeseci.   Konzumov srpanjski prihod nadmašio je plan za 2%, dobar trend bilježi i u kolovozu, kad je "promet povećan za 3% u odnosu na isti lanjski mjesec, dok je rast internet prodaje iznad 20%, što sve dolazi kao rezultat vraćenog povjerenja kupaca i dobavljača". 

 

1,1 mlrd.

kn operativna dobit tri poslovne grupe od 10. kolovoza do 10 rujna

Ključni pokazatelji
Potrošačka košarica bilježi rast od 4%, produktivnost zaposlenika veća je za više od 10%, i na kraju kolovoza Konzum se može pohvaliti da je realizirao operativnu dobit od oko 330 milijuna kuna. Time je, kaže Peruško, dosegao EBITDA maržu u skladu sa svjetskim standardima – višu od pet posto.  "EBITDA marža od preko 5% je izvrstan trend", ocjenjuje konzultant i nekadašnji Konzumov direktor Drago Munjiza.

No, kaže i da osobno očekuje da će si Agrokor kao lider u regiji postaviti kao konsolidirani cilj višu od 8% za Agrokor maloprodaju plus Mercator grupu. "Sam Konzum u RH treba imati cilj za 2019. od minimalno 5% rasta isto za isto, 7% rasta s novim investicijama te punim CAPEX-om i OPEX-om unutar najbolje svjetske prakse. Očekujem i daljnji rad na 'employer' brandingu u smislu privlačenja najboljih djelatnika.

 

5 mlrd.

kn prihod Konzuma u izvještajnom razdoblju

U svakom slučaju, treba čestitati radnicima i voditeljima Konzuma i Mercatora, a dodatno pomoći Velpro i Tisak da vrate najbolje trendove", kaže za Poslovni dnevnik Munjiza. Tvrdi da je, kako bi Konzum ostao broj jedan u Hrvatskoj u maloprodaji hrane, a Agrokor grupa/Mercator u maloprodaji regije, nekoliko poluga imperativ. U prvom redu, rasti 5% godišnje na svim tržištima minimalno i sa svim brendovima (Konzum, Konzum BiH, Mercator, Idea), zatim postići minimalno 8% EBITDA marže u svim zemljama uz jeftinije financiranje od trenutačne cijene te kvalitetniji novčani tijek u BIH.

Ističe i kvalitetan plan investicija i operativnih troškova obnove prodajnih mjesta, te je perspektiva više nego dobra i uz uvjet da budu kvalitetni poslodavac, primjerice na razini Millera ili DM-a, što uključuje i povratak dijela zaposlenika koji su otišli. "Potrebno je još i pokretanje 'click and collect' poslovanja u Hrvatskoj, ali i u Sloveniji, gdje to već učinio Spar", kaže Munjiza.  

Kobno (ne)vrijeme
Inače, sezonalnost i nepovoljne vremenske prilike "izbile" su grupi Prehrana 200-tinjak mil. kn ukupnog kumulativnog prihoda te je on u srpnju iznosio 4,733 milijarde kuna, s tim da je za 40 mil. kn plan premašila profitabilnost koja za 7 mjeseci iznosi 792,5 mil. kn. Grupi Poljoprivreda, o kojoj se ponovo nagađa kroz priče interesu Miodraga Kostića za Belje i Vupik, srpanj je donio podbačaj prihoda zbog "nastavka trenda pada cijena svinjskog mesa na europskoj burzi te nastavka pada cijena polutvrdog sira".  

Komentirajte prvi

New Report

Close