U aktualnim odnosima na tržištu rada, problem emigracije odnosno manjka radne snage, tjera na prilagodbe. Činjenica da potražnja premašuje ponudu potiče uspješne poslodavce da ponude bolje uvjete rada, među ostalim i kroz institut kolektivnog ugovora. "Kolektivni ugovor je jedan od 'opipljivih' načina na koji tvrtke pokazuju uvažavanje prava radnika, partnerstvo između poslodavca i zaposlenika, odnosno njihovih predstavnika – sindikata.
On pokazuje da tvrtka nije fokusirana isključivo na zaradu po svaku cijenu, već da su im ljudi na prvom mjestu", kaže Božo Skoko s Odsjeka za strateško komuniciranje, Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Kao, pak, brend u poslovanju i sastavnica kompanijskog identiteta – konkurentnost se gradi i kroz uređene socijalne i radne odnose sa zaposlenicima i sindikatima, realnost je, s dobrim izgledima za budućnost. Tko još ne uzima u obzir taj segment brendiranja, izvjesno je da ga to ipak očekuje, sve na tragu podizanja konkurentnosti u zadržavanju postojećih i privlačenju novih radnika jer su oni, pokazuju se, glavna briga. Tiče se to na svoj način i Vlade, od koje sindikati i poslodavci u sektoru graditeljstva očekuju da, kao zakonom propisanu obvezu, končano uspostavi učinkovitu kontrolu primjene njihovog granskog KU. U proširenoj je primjeni, regulira cijeli sektor te ujedno najmanje 30-ak zanimanja, ali u značajnom dijelu samo na 'papiru'.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu