Za pomake u hrvatskom turizmu, pa i hotelijerstvu važno je razviti neiskorištene potencijale i objekte, povećati investicije i zauzetost kapaciteta, produljiti sezonu, da država donese mjere za povećanje konkurentnosti te da se odgovorno i partnerstvom svih u sektoru, kao i s državom i lokalnom upravom, razvijaju destinacije.
To su neki od zaključaka današnjeg, prvog dana XV. kongresa hotelijera koji je u zagrebačkom Hotelu Sheraton, u organizaciji Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH), okupio više od 150 domaćih i stranih sudionika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.još jedan kongres sa sižeom “i malom perici je jasno da govore besmislice”.
i malom perici je jasno da su kapaciteti obale ionako izraubani do krajnjih granica i da se pukim pumpanjem novih kapaciteta može samo napumpati financijski krah.
perici je također jasno ono što svatko zna – da su hrvatski hoteli teški gubitaši, samo dubrovački hoteli su u minusu pola milijarde kune, a to su najelitniji hoteli u hrvatskoj, na makarskoj rivijeri hoteli su tvornice gubitaka a drugdje su mahom još i nerestrukturirani.
to su već višegodišnji rezultati i trendovi i samo će poslovne samoubojice u ovakvim uvjetima ulagati.
bez izrazitog produženja sezone nema više ni priče o hrvatskom turizmu, a to je opet nemoguće bez sposobnih i suvislih vlasti u obalnim gradovima.
i to je tek prvi preduvjet, daljni je dizanje razine i sofisticiranosti usluge, a za to treba znanje, iskustvo i veliki trud. i opet sve to ništa ne vrijedi bez domaće industrije koja će multiplicirati ekomoski efekt turizma, trenutno na jednu kunu koju zaradimo mi tri do pet kuna zarađuju proizvođači iz zemalja iz kojih uvozimo.
ovi turistički “djelatnici” su se pretvorili u nojeve, glava u pijesku, uporno broje noćenja i uporno izbjegavaju i poslovne i financijske pokazatelje. jedini releveantni kriteriji za turizam su profitabilnost i godišnja popunjenost, a tome gotovo nikad ni riječi.
Uključite se u raspravu