Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kompanije Predvodnici izvozne ekspanzije

Autor: HUP
26. ožujak 2015. u 22:01
Podijeli članak —
Zvonimir Mršić, član Savjeta HUP-a

Uz organski rast izvan RH, svjedoci smo i sve značajnijih ulaganja hrvatskih tvrtki.

Izvoz, kao jedna od ključnih tema, sve češće se pojavljuje na raznim razinama društvenih događanja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Sve veći broj hrvatskih kompanija strateški se fokusira na izlazak na nova tržišta, a najveći razlog tome je što u današnjem poslovnom svijetu domaća tržišta postaju ograničavajući faktor rasta zbog svoje zrelosti i zasićenosti. U takvom okruženju izvoz ima sve veći značaj i za hrvatsku prehrambenu industriju, ponajprije jer internacionalizacija pruža komunikaciju s novim potrošačima, otvara vrata novim inicijativama te je gotovo neiscrpan potencijal rasta i razvoja. Uz organski rast izvan RH, svjedoci smo sve značajnijih ulaganja hrvatskih kompanija koje na različite načine utječu na povećanje izvoza – akvizicije, otvaranje vlastitih poduzeća, investicije u proizvodne pogone te strateški savezi.

Izvoz, kao jedna od ključnih tema, sve češće se pojavljuje na raznim razinama društvenih događanja.

Sve veći broj hrvatskih kompanija strateški se fokusira na izlazak na nova tržišta, a najveći razlog tome je što u današnjem poslovnom svijetu domaća tržišta postaju ograničavajući faktor rasta zbog svoje zrelosti i zasićenosti. U takvom okruženju izvoz ima sve veći značaj i za hrvatsku prehrambenu industriju, ponajprije jer internacionalizacija pruža komunikaciju s novim potrošačima, otvara vrata novim inicijativama te je gotovo neiscrpan potencijal rasta i razvoja. Uz organski rast izvan RH, svjedoci smo sve značajnijih ulaganja hrvatskih kompanija koje na različite načine utječu na povećanje izvoza – akvizicije, otvaranje vlastitih poduzeća, investicije u proizvodne pogone te strateški savezi.

Ove aktivnosti dokaz su poslovne sposobnosti hrvatskih prehrambenih kompanija da konkuriraju najvećim multinacionalnim kompanijama, ali i jakim regionalnim/domaćim kompanijama koje su prisutne na svakom tržištu. Kao jedna od prvih prehrambenih kompanija u regiji koja je počela ulagati u izvoz, Podravka već dugi niz godina značajan dio prihoda ostvaruje izvan domaćeg tržišta. Grupa Podravka danas ostvaruje 60% prihoda izvan RH, s ciljem da u iduće tri godine dvije trećine proizvoda plasira na inozemno tržište. Ovako snažan postotak izvoza rezultat je dvije faze internacionalizacije. Prva faza događala se 90-ih godina prošlog stoljeća kada je Podravka bila primorana nadoknaditi pad prihoda s područja bivše države.

Druga faza internacionalizacije provodi se unazad godinu dana tijekom koje je jedna od ključnih odluka bila snažniji iskorak na već postojeća tržišta, no isto tako izlazak na tržišta Kine, Bliskog Istoka i Afrike. Podravka je kvalitetno provedenim restrukturiranjem stekla sve preduvjete za jači iskorak u ove regije te je otvaranjem vlastitih poduzeća i predstavništava na ovim tržištima hrabro krenula u daljnji razvoj poslovanja. Vjerujem kako će Podravkin početak izvoza na ova, za najveći dio domaćih kompanija, nepoznata tržišta značajnog poslovnog potencijala otvoriti vrata i drugim hrvatskim prehrambenim kompanijama koju svoju budućnost vide u internacionalizaciji.

Autor: HUP
26. ožujak 2015. u 22:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close