‘Koliko putnika 2030.? Ne bavimo se prognostikom’

Autor: Josip Bohutinski/VL , 26. lipanj 2014. u 22:00
Ministar Siniša Hajdaš Dončić/Robert Anić/PIXSELL

Strategija pomorskog razvitka u javnoj raspravi.

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture pokrenulo je u četvrtak javnu raspravu o Strategiji prometnog razvitka Hrvatske od 2014. do 2030. godine.

Ministar Siniša Hajdaš Dončić najavio je da će Vlada nakon okončanja javne rasprave strategiju donijeti u rujnu, a naglasio je da je usvajanje tog dokumenta važno jer bez njega se ne mogu koristiti fondovi Europske unije vrijedni 1,7 milijardi eura. Kazao je i da su u Europskoj komisiji zadovoljni nacrtom strategije, čija je izrada i sufinancirana iz fondova EU. Osim Strategije prometnog razvitka, u javnu raspravu krenula je i strateška procjena utjecaja na okoliš Strategije prometnog razvitka. Strategiju prometnog razvitka izradio je španjolsko-mađarski konzorcij IDOM i OTP Hungaro projekt, i to za 331.900 eura, a strateška procjena utjecaja ugovorena je s tvrtkom Planet za 95.051 euro.

Usto će se izraditi i dokument Prometni model, a ugovor je potpisan u ožujku ove godine s tvrtkom PVT Transport Consult u vrijednosti 1,027 milijuna eura. U nacrtu strategije pak nema konkretnih podataka, primjerice, o tome koliko će putnika u zračnom ili željezničkom prometu biti u Hrvatskoj 2030. godine, što su prometni stručnjaci s kojima smo razgovarali ocijenili neprihvatljivim. Hajdaš Dončić pak tvrdi kako se strategija ne bavi prognostikom i da će ti podaci biti obrađeni i navedeni u prometnom modelu koji se tek izrađuje. On je Strategiju prometnog razvitka proglasio najvažnijim dokumentom svog ministarstva.

Metodologija

Korak k pelješkom mostu

Hajdaš-Dončić je istaknuo da će usvajanje strategije pomoći u realizaciji nekih već odobrenih sredstava iz EU fondova, primjerice za proširenje Zračne luke Dubrovnik, za razvoj luka u Osijeku i Slavonskom Brodu te druge. Posredno je kazao i da se time ide i u pravcu toga da Hrvatska dođe do pelješkog mosta, za koji se radi studija izvodljivosti, jer bez primjene metodologije iz strategije novca za to iz fondova EU nema. 

Komentirajte prvi

New Report

Close