Karavane prolaze, ali infrastruktura ostaje

Autor: Darko Bičak , 09. siječanj 2018. u 22:00
Hrvatski reprezentativac Luka Cindrić /H. Jelavić/PIXSELL

Od velikih sportskih manifestacija profitira turistički sektor zbog povećanog broja dolazaka.

Hrvatska će od 12. do 28. siječnja biti domaćih Europskog prvenstva (EP) u rukometu koje će okupiti 16 reprezentacija u četiri grada.

Kako je Hrvatska već bila 2009. domaćin istovjetne svjetske smotre s 24 momčadi u sedam gradova, a koja je najpoznatija po velikim troškovima organizacije, raspitali smo što u financijskom smislu možemo očekivati od predstojećeg EP-a. Procjene su da je sama organizacija svjetskog prvenstva stajala oko 100 milijuna kuna, no na vezanu izgradnju infrastrukture – velebnih sportskih dvorana, utrošeno je gotovo dvije milijarde kuna. Alen Balen, sportski konzultant i vlasnik specijalizirane tvrtke AB Sport, ističe da organizacija velikih natjecanja, poput predstojećeg EP-a, ima nekoliko faktora o kojima ovisi njihova financijska uspješnost.

"Kad gledamo isplativost ulaganja u objekte za jedan event, onda je svakome jasno da to nema smisla. Niz je primjera gdje su megalomanski objekti nakon velikih događaj propali jer se nije znalo što s njima dalje. No, to  ne znači da ne treba ulagati, dapače, svako kapitalno ulaganje, gradnja i slično pokreće jedan cijeli kotač djelatnosti iz kojih veliki broj ljudi živi i privređuje. Poanta je da taj prvi korak treba biti napravljen na kvalitetnoj studiji, business model, a ne emotivni model, iz koje će poslovni sektor, sportski sektor i sama zajednica imati koristi", kaže Balen.

 

3,5 tisuća

Slovenaca doći će narednog tjedna zbog rukometa u Zagreb

Dodaje da čisti trošak organizacije nekog prvenstva, smještaj, logistika, prehrana i sl., mora biti, i najčešće jest, pokriven sponzorskim ugovorima. Naime, sponzori Hrvatskog rukometnog saveza su brojne tvrtke, od HEP-a, INA-e, HPB-a, Janafa, Tele2, Lidla i mnogih drugih, do same države. U Turističkoj zajednici Zagreba ističu da su sportska događanja jedan su od najvažnijih ambasadora svake države, a samim time i grada u kojem se održavaju.

"Zagreb je često domaćin prvenstava čijom se realizacijom, osim razvoja sporta, utječe i na povećanje broja dolazaka i noćenja posjetitelja. Naime, uz dolazak sportaša, kao i zamjetnog broja osoblja u pratnji, takve manifestacije doprinose i boljoj popunjenosti smještajnih kapaciteta i povećanoj turističkoj potrošnji u vrijeme njihova održavanja. Isto tako, budući da su sportska događanja iznimno popraćena od strane inozemnih i domaćih medija, posebno doprinose dodatnoj promociji Zagreba", kažu u TZ Zagreba.

Od rukometnog prvenstva zaradu očekuju i u turističkoj agenciji Atlas. "Bilježimo upite iz regije, tu je i party vlak naše sestrinske kompanije – slovenskog Kompasa, koji u subotu stiže iz Ljubljane na utakmicu u Arenu. Riječ je o jednodnevnom izletu za 500-tinjak navijača. Tu su i autobusni dolasci iz Ljubljane u ponedjeljak i srijedu. Ukupno iz Slovenije, našim posredstvom, stiže nekih 3500 ljudi", kažu u Atlasu.

Komentirajte prvi

New Report

Close