Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovna 2026.
Mladen Knežević, Aminess Hotels & Resorts, predsjednik Uprave

Kako kroz održivost, ljude i profesionalni menadžment gradimo otporniji turizam

U godini pred nama pobjednici neće biti oni s najvećim brojem soba, nego oni koji uspiju spojiti profitabilnost i održivost, zadržati kvalitetne ljude te modernizirati upravljanje postojećim resursima.

Autor: Mladen Knežević
03. prosinac 2025. u 22:00
Mladen Knežević, predsjednik Uprave Aminess Hotels & Resorts/PD

Gledajući prema nadolazećoj godini, hrvatski turizam nalazi se na važnoj prekretnici. Povratak tradicionalnih tržišta, sve veći interes gostiju iz SAD-a i UK-a te rastuća potražnja individualnih putnika ulijevaju optimizam. Međutim, iza tog rasta volumena krije se jasna poruka: budućnost neće ovisiti o broju gostiju, nego o kvaliteti upravljanja resursima – ljudskim, prirodnim i infrastrukturnim.

Tržište rada ostat će jedan od ključnih izazova – ne samo u pogledu pronalaska ljudi, nego i u pogledu zadržavanja talentiranih zaposlenika i stvaranja preduvjeta da se u sektoru žele razvijati dugoročno. U Aminessu već godinama gradimo sustav koji počiva na edukacijama, internim akademijama, jasnim karijernim putevima i kvalitetnim radnim uvjetima jer iskustvo nas uči da se zadovoljstvo gosta stvara kroz zadovoljstvo zaposlenika. U 2026. godini ta će veza biti još izraženija.

Održivost također prelazi iz faze “inicijativa” u fazu poslovne nužnosti. Moderne putničke navike jasno pokazuju da odgovorno upravljanje energijom, otpadom i prostorom nije trend, nego uvjet konkurentnosti. Naš program “AMI Green” ne gledamo kao marketinški alat, nego kao dugoročan investicijski okvir, od energetske učinkovitosti i smanjenja otpada do očuvanja autentičnosti destinacija i suradnje s lokalnim dobavljačima. Investicijski ciklus u turizmu tražit će sve veću disciplinu.

Umjesto isključivog oslanjanja na izgradnju novih kapaciteta, vjerujem da najveće prilike leže u profesionalnom upravljanju postojećim objektima i njihovoj revitalizaciji. Upravo kroz Aminess Hospitality Group i naš asset-light model pokazujemo da kvalitetan menadžment može stvoriti novu vrijednost tamo gdje je ona bila uspavana. Zahvaljujući toj strategiji danas smo jedina hrvatska hotelska kompanija prisutna u čak 11 destinacija, od Novigrada i Krka do Makarske, Paga, Korčule i Orebića.

I konačno, niti jedan hotel ne može biti uspješan ako nije u balansu sa zajednicom. Dugoročno održive destinacije gradimo u partnerstvu s lokalnim stanovništvom, turističkim zajednicama i gradovima. Autentičnost i lokalni identitet bit će sve važniji u diferencijaciji hrvatskog turizma. U godini pred nama pobjednici neće biti oni s najvećim brojem soba, nego oni koji uspiju spojiti profitabilnost i održivost, zadržati kvalitetne ljude te modernizirati upravljanje postojećim resursima. Upravo u tom smjeru vidim budućnost Aminessa i hrvatskog turizma u cjelini.

Autor: Mladen Knežević
03. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —

New Report

Close