Kad Dragan Bali govori o svojoj tvrtki, to ne zvuči kao uobičajena poslovna priča. U njegovim riječima osjeća se posvećenost, odgovornost i ljubav prema poslu koji je, kako kaže, „više poziv nego zanimanje“. I upravo je ta osobna nota prisutna u svemu što radi Bali d.o.o. – od izgradnje impresivnog novog pogona u Prelogu do najmanjeg šava na organskim bodijima iz kolekcije Pandaorganic.
„Otvorenje nove proizvodne zgrade označilo je jednu od najvažnijih prekretnica u povijesti naše tvrtke“, prisjeća se Dragan Bali, vlasnik i direktor. „To nije bio samo infrastrukturni projekt – bila je to vizija održive, moderne i odgovorne proizvodnje pretvorena u stvarnost.“

Uloženo je u objekt od 5.000 četvornih metara, tehnološki najnapredniji u regiji, koji već danas postavlja standarde održivosti – od CO₂-neutralnosti i energetske učinkovitosti do pametnog upravljanja resursima i ergonomije za zaposlenike. Sve to rezultat je strateškog projekta „Tehničko unapređenje i razvoj procesa tekstilne proizvodnje“, provedenog uz snažnu podršku HBOR-a.
Tehnologija koja čuva okoliš – i ljude
U središtu proizvodnje danas „kucaju“ digitalno upravljani sustavi – precizni, brzi i fleksibilni. „Uveli smo automatizirane krojačke i šivaće linije, ali i inteligentne sustave za praćenje kvalitete, nabave i skladištenja“, objašnjava Bali. „Rezultat? Manje otpada, bolja organizacija, veća konkurentnost.“

No ono na što je posebno ponosan nije broj strojeva. „Najvažnije je da smo stvorili prostor u kojem naši zaposlenici mogu raditi u sigurnim, zdravim i ugodnim uvjetima. Kad ljudi dolaze s osmijehom na posao, znate da ste nešto napravili kako treba.“
Održivost kao filozofija – a ne marketinški trik
Tvrtka Bali d.o.o. već godinama razvija vlastiti put održivosti – i to ne zbog trendova, već zbog uvjerenja. „Još prije dvadeset godina počeli smo koristiti certificirane prirodne materijale. Danas su svi naši proizvodi pod Oeko-Tex Standard certifikatom“, kaže Bali.
Održivost je utkala svoje niti u svaki detalj – od boja na bazi vode, preko reciklirane ambalaže, do potpune eliminacije plastike. „Surađujemo isključivo s partnerima koji dijele iste vrijednosti. Znamo da naš kupac želi znati – tko, gdje i kako je napravio odjeću koju nosi. Mi im to s ponosom pokažemo.“

Naravno, taj put nije bio lagan. „Ekološki prihvatljive sirovine i certifikati nose veću cijenu, ali to je ulaganje u budućnost. U svijetu u kojem se održivost sve više traži, naš izbor postaje naša prednost.“
Posebno mjesto u portfelju zauzima Pandaorganic kolekcija – linija odjeće za novorođenčad od organskog pamuka. „To je više od proizvoda – to je poruka. Poruka da možemo i moramo proizvoditi odgovorno, osobito kada je riječ o najosjetljivijima među nama“, govori Bali.
Vlastite robne marke poput Balidoo i Kozo omogućile su tvrtki da bude neovisnija, inovativnija i kreativnija. „Ne čekamo što će tržište tražiti – mi oblikujemo tržište. I gradimo povjerenje kroz dosljednost i kvalitetu.“
HBOR kao partner u rastu i transformaciji
U priči o rastu tvrtke Bali d.o.o. ključnu je ulogu imala Hrvatska banka za obnovu i razvitak.
„HBOR je bio naš oslonac u trenutku kada smo odlučili napraviti iskorak – ne samo graditi zgradu, nego graditi budućnost“, ističe Bali. Kreditna podrška omogućila je ne samo financiranje projekta, već i njegovo ubrzanje.

„Dobili smo povoljne uvjete, ali i važno priznanje – netko je vjerovao u nas i u našu viziju. To nam je dalo vjetar u leđa.“
Rezultati su konkretni: povećana produktivnost, bolji radni uvjeti, smanjeni troškovi i veća konkurentnost na međunarodnom tržištu. „Danas smo spremni za nova tržišta, nove izazove i još snažniji iskorak prema izvozu.“
Izazovi nisu prepreke – oni su lekcije
Put prema modernoj i održivoj proizvodnji nije bio jednostavan. „Morali smo uskladiti tradicionalne metode s novom tehnologijom, educirati tim, preoblikovati procese“, priznaje Bali. „Ali svaki izazov pretvorili smo u priliku za učenje.“
Upravo taj pristup – strpljiv, ali odlučan – danas čini razliku. „Važno je vjerovati u svoju viziju, ali i imati hrabrost da je provedete do kraja.“

Na kraju, Dragan Bali ima jednostavnu, ali snažnu poruku za sve poduzetnike u industriji. „Modernizacija i održivost ne počinju sa strojevima – počinju s ljudima. Ako imate tim koji dijeli viziju, ništa nije nemoguće.“
Ističe i važnost korištenja dostupnih financijskih instrumenata. „Partnerstva s institucijama poput HBOR-a mogu biti ključ za realizaciju velikih ideja. Nama su bila. I zato ne stajemo – tek smo počeli.“
Bali d.o.o. iz Preloga više nije samo tekstilna tvrtka. To je simbol promjene – tihe, ali odlučne. To je podsjetnik da se i u manjoj sredini može stvarati velika priča. Priča o održivosti, tehnologiji i – ljudima.
* Sadržaj nastao u suradnji s HBOR-om.