Britanska konzultantska tvrtka Atkins, koja na zahtjev EBRD-a kao kreditora naših koncesionara autocesta u većinskom državnom vlasništvu izrađuje studiju o restrukturiranju HAC-a, ARZ-a i HAC-ONC-a, u prvotnom nacrtu ne preporučuje uvođenje vinjeta kao najjednostavnijeg načina naplate cestarina zbog, kažu, nepravednosti tog sustava za one koji rijetko koriste autoceste.
Umjesto vinjeta, predlažu postupno uvođenje tzv. free flow (slobodni protok) sustava naplate prema kojem bi se naplata obavljala pomoću transpordera (sličnog postojećem ENC uređaju) koji bi se očitavao bez zaustavljanja vozila ili pomoću uređaja na autocesti koji bi očitavali registracije vozila i izračunavali cestarinu te vozaču slali račun na kućnu adresu. "Vinjete su od takvih sustava daleko isplativije i jeftinije kao prijelazno rješenje prema naplati cestarina putem satelitske navigacije, koja će sigurno stići u primjenu vrlo brzo. To jest suvremena tehnologija, ali nazadna prometna ideja, jer ćemo to skupo platiti, a nakon nekog vremena, kad u primjenu stigne GPS naplata, koja je najpoštenija jer korisnik plaća zaista onoliko koliko se vozi, cijeli sustav baciti u smeće", kaže bivši dekan Prometnog fakulteta u Zagrebu Ivan Dadić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“nužno provesti automatizaciju naplate, ali ljudi se moraju zbrinuti i prekvalificirati”. Po kojem to nacelu se ti ljudi MORAJU zbrinuti? Ovog preferencijalnog statusa uhljeba koji zive od poreza i nameta mi je vec pun k…c!
eto u rekordnom vikendu naplatili 35 mil. kn na 689.858 vozila,, cca 63 kn po vozilu u prosjeku ?? i da stranci plate vinjetu 15-20 eura za 7 dana??? šta bi im to bilo puno, šta bi se vozili po oklonim cesticama?? za razliku cijene jedne pizze? baš se pitam zašto je političarima u interesu što manje zaraditi?
Zasto bi islo na burzu,, ostaju naplatne za kamione i autobuse kao u slo,, ili ENC njima,,, nema za njih vinjete,, ili idu u kontrolu vinjeta na autoputu,, + treba ostati posebno naplata tunela M. kapele ili svetog roka kao i u austriji gdje placas velike tunele,,, ne izmišljajte toplu vodu nego vidite kako rade pametniji od vas
A i da ih posalju doma,, koliko ljudi ostaje bez posla,, a mogu im i platit da budu doma i i tako bi imali prihode od vinjeta duplo veće,,
Neke stvari se jednostavno izračunaju ako znaš matematiku 🙂
Uvođenje vinjeta – KOĆI Uprava Hrvatskih autocesta …………………stotine radnika – ide na burzu!
Ali, zakaj bi bilo jednostavno- kad može biti komplicirano……
Uključite se u raspravu