Zeleno gospodarstvo
Hotelski sektor

Još je dug put prema nultoj stopi emisija CO2 u hotelskoj industriji

CBRE Hotels istražio je koliko ulaganja u održivo poslovanje daju rezultate.

Marija Crnjak
27. travanj 2023. u 22:00
SAD, Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačka i Španjolska među najnižim su korisnicima energije po zauzetoj sobi/Shutterstock

Hotelski sektor poznat je po svom velikom utjecaju na okoliš, što je u doba sve veće svijesti o potrebi održivosti u svim segmentima života pred industriju postavilo velike izazove implementacije niza rješenja, od uvođenja alternativnih izvora energije do skraćivanja lanaca dobave i aktivnog sudjelovanja u razvoju destinacija.

Da proces nije lak ni kratkotrajan, pokazuju brojna istraživanja, zbog čega svaka veća hotelska kompanija koja želi biti konkurentna izdvaja značajne iznose u transformaciju poslovanja. Najbolje će na tržištu proći oni koji su ovaj trend prepoznali na vrijeme.

Na domaćem tržištu od velikih kompanija po tome se izdvaja Valamar Riviera koja je daleko dogurala u primjeni svjetskih standarda u održivosti, u tom smjeru krenuli su i mali obiteljski hoteli, a održivost je tema bez koje ni nema kampinga, iako je svima skupa izazov angažman lokalne radne snage, koje nedostaje u čitavom zapadnom svijetu.

Iako je hotelski sektor poduzeo velike korake u svom pristupu održivosti, pred industrijom je još dug put, a ugostiteljski sektor i dalje je iznad prosjeka po emisijama CO2, pokazalo je novo izvješće kuće CBRE Hotels, objavljeno povodom Dana planeta Zemlje. Naime, mnoge velike globalne hotelske tvrtke obvezale su se ispuniti ciljeve postavljene Pariškim klimatskim sporazumom za smanjenje emisija stakleničkih plinova.

Ovo izvješće razmatra aktualno stanje usvajanja okolišnih, društvenih i upravljačkih ciljeva (ESG) u hotelskoj industriji u SAD-u, azijsko-pacifičkoj regiji, Europskoj uniji i Ujedinjenom kraljevstvu, te ističe primjere inicijativa i strategija koje provode vlasnici hotela, operateri i brendovi, kao i potencijalne izazove i prepreke u daljnjoj provedbi ciljeva.

Neće sve ići glatko
Njihova analiza otkrila je tako da hotelska industrija globalno ima ugljični otisak od 96 kilograma po četvornom metru, što je iznad prosjeka od oko 80 kilograma, iako danas više nego ikada putnici brinu o tome kako mogu minimizirati svoj otisak putovanja na okoliš, te traže hotelske i turističke tvrtke koje bi im pomogle u donošenju održivijih odluka i izbora.

96

kilograma po četvornom metru iznosi ugljični otisak hotelske industrije, što je iznad prosjeka od 80 kilograma

Konkretno, ova je analiza pokazala da su SAD, Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačka i Španjolska među najnižim korisnicima energije po zauzetoj sobi na globalnoj razini, dok najveću potrošnju na ljestvici 25 zemalja imaju Ujedinjeni Arapski Emirati, Saudijska Arabija, Japan i Vijetnam.

Francuska, Kolumbija i UK gotovo su među najmanjim proizvođačima ugljika po zauzetoj sobi, dok su Njemačka, UK, Francuska i SAD među najnižima na ljestvici potrošnje vode po zauzetoj sobi.

CBRE ujedno ističe primjere hotelskih kompanija koje su postavile visoke ciljeve održivosti, kao što su Hersha Hospitality Trust, Hilton Hotels, Host Hotels & Resorts i Hyatt Hotels Corporation, no samo Marriott International obvezao se da će do 2050. godine ostvariti neto nulte stope emisija (net zero).

Ovaj izraz vezan je za sve hotele koji ne samo da štede energiju, već recikliraju i čuvaju okolinu, te u potpunosti koriste obnovljive izvore energije. Ukratko, cilj je ići znatno dalje od ugljične neutralnosti, odvažni “net-zero” standard ide mnogo dalje od smanjenja štetnih emisija ili odustajanja od fosilnih goriva kao energenata.

Neće sve ići glatko, na što utječu i aktualne okolnosti u ekonomiji. “Iako su se mnogi hotelski brendovi i operateri obvezali poboljšati ESG izvedbu i postići neto nulte ciljeve, sporiji gospodarski rast u EU-u, UK-u i azijsko-pacifičkoj regiji, kao i očekivana recesija u SAD-u mogli bi usporiti napredak u kratkom roku”, upozoravaju autori u izvješću.

U međuvremenu treba raditi na ostvarivim ciljevima. Svjetsko vijeće za putovanja i turizam (WTTC) predstavilo je shemu za uspostavljanje minimalnih standarda održivosti za svaki hotel, bez obzira na veličinu. Njihov program Hotel Sustainability Basics sastoji se od 12 pokazatelja održivosti koje bi svi hoteli trebali implementirati, i pozivaju vlasnike i pružatelje usluga smještaja da provedu mjere tijekom sljedeće tri godine, kako bi podigli prag održivosti u sektoru.

U osmišljavanju kriterija radili su s konzultantskom kućom Greenview, kriteriji su podijeljeni u tri kategorije (učinkovitost, planet i ljudi). Od hotela se očekuje smanjenje potrošnje energije i vode, otpada i emisija ugljika, uvođenje programa ponovne upotrebe posteljine, korištenja zelenih proizvoda za čišćenje, izbacivanja jednokratne plastike, doprinosa destinaciji. Kriterije može primijeniti bilo koji hotel u svijetu, a oni koji žele službene certifikate mogu proći kroz službeni postupak ocjenjivanja.

Marriott ‘lovi’ net-zero standard

Od onih koji su postavili visoke ciljeve, samo Marriott International obvezao se da će do 2050. godine ostvariti neto nulte stope emisija.

Održivost Valamara
Sve navedene kriterije već primijenjuje najveća domaća hotelska kompanija Valamar Riviera. Kako bi razvili strategiju održivosti, sustavno su pristupili zaštiti ključnih resursa, prirode i ljudi, kroz šest ESG strateških inicijativa, tri za okoliš, dvije za društvenu odgovornost i jednu za upravljanje.

Za postizanje ugljične neutralnosti, Valamar koristi električnu energiju iz obnovljivih izvora, rade na povećanju proizvodnje solarne električne energije, u destinacijama pošumljavaju i vode brigu o više od 80.000 stabala koja doprinose bioraznolikosti i apsorbiraju emisije CO2.

“Nabavom lokalne hrane i održivih proizvoda iz ribarstva doprinosimo zaštiti bioraznolikosti. Zapošljavamo i zadržavamo lokalne zaposlenike, usklađujemo plaće s EU razinama i pružamo brojne mogućnosti za osobni i profesionalni rast putem internih edukacija i treninga. Ulaganjem u infrastrukturu, lokalnu kulturu i sport ulažemo i u bolja iskustva gostiju i kvalitetu života lokalnih zajednica u našim destinacijama.

Obrazovanje je ključno za našu zajedničku budućnost i naša je odgovornost razvijati ljude i znanje. Naša je odgovornost i dalje smanjivati, ponovno koristiti i reciklirati vodu i otpad. Inicijative poput odvajanja otpada i smanjenja korištenja jednokratne plastike, recikliranja otpadnih voda, smanjenja potrošnje vode i slično pomoći će nam da ostanemo iznad prosjeka EU-a po zauzetoj sobi”, ističu u Valamar Rivieri koja je u aktivnosti i inicijative društveno odgovornog poslovanja uložila gotovo 65 milijuna eura. Njihova nova ESG strategija održivosti razvijena je 2022. godine predviđa 12 ESG ciljeva do 2025. godine, uz ugljičnu neutralnost i još 50 milijuna eura uloženih u destinacije i društveni učinak.

New Report

Close