Jedini grad u Hrvatskoj koji daje na jednom mjestu prikaz svih isplata, računa i ugovora

Autor: Lucija Špiljak , 26. srpanj 2021. u 14:20
Foto: Robert Anic/PIXSELL

Servis omogućava objavu pravodobnih, pouzdanih i točnih podataka o realizaciji proračuna, čime se sprečava i zloupotreba javnoga novca.

Samobor je u srpnju postao jedini grad u Hrvatskoj koji na jednom mjestu ima automatizirani prikaz svih isplata, računa, ugovora i narudžbenica zahvaljujući digitalnoj usluzi iTransparentnost zagrebačke informatičke i konzultantske tvrtke Libusoft Cicom.

Ovaj digitalni servis omogućava objavu pravodobnih, dostupnih, točnih i vjerodostojnih informacija o realizaciji proračunskih stavki, čime se između ostalog prevenira neodgovorno djelovanje i zloupotreba javnih sredstava, dok se lokalne jedinice potiče na objavu i objašnjenje proračunske dokumentacije.

Istovremeno se podiže i opća razina informiranosti građana, medija, poduzetnika i investitora o lokalnim strategijama i akcijama te njihovim rezultatima, a sve u nekoliko klikova na internetskoj stranici https://transparentno.samobor.otvorenigrad.hr/isplate.

Direktor kompanije zaslužne za razvoj usluge Marko Ignjatović objasnio nam je kako sustav funkcionira i što znači za grad.

Za efikasnije upravljanje

“Za Samobor trenutačno je omogućen uvid u isplate prema fizičkim i pravnim osobama te ulazne račune, ugovore i narudžbenice, što će građanima omogućiti precizan uvid u poslovanje Grada. Također, radi se na dodatnom unaprjeđenju funkcionalnosti kako bi bile dostupne i nove mogućnosti pretraživanja i filtriranja; prema vremenu te željenoj klasifikaciji.

Mogućnost korupcije se definitivno svodi na minimum i iz dosadašnjeg iskustva možemo reći kako su prvi rezultati vidljivi vrlo brzo. Za razliku od nekih konkurentskih rješenja, naša iTransparentnost se jednostavno povezuje s drugim sustavima, a svi podaci dolaze automatizmom. Tako se izbjegavanju dodatni troškovi i mogućnost pogreške, a samo poslovanje je olakšano”, navodi Ignjatović.

Vrijednost projekta kreće se od 20 do 30.000 kuna. Tim kompanije postepeno ga je razvijao i nadograđivao kroz godine, dok se na uvođenju za Grad Samobor radilo intenzivno dva tjedna.

Usluga iTransparentnost je tek jedna od devet funkcionalnosti kompanije unutar LC Platforme Otvoreno koje je moguće implementirati u poslovanje županija, gradova i općina.

“Dosad se projektu priključilo 20-ak gradova i 10-ak općina, te su još neki upravo u procesu uvođenja. Digitalizacija i transparentnost više nisu stvar izbora nego postaju zakonska obveza. Kao izravna posljedica uvođenja digitalizacije i transparentnosti događa se da JLP(R)S postaju otvorenije prema građanima, lakše i brže komuniciraju digitalnim putem, olakšavaju uvid u poslovanje, efikasnije upravljaju proračunom, optimiziraju investiranja”, navodi direktor.

Većina njihova tima, od ukupno 140 stručnjaka, nalazi se u sjedištu u Zagrebu, no kako bi bili lakše dostupni brojnim korisnicima, dio se nalazi u četiri poslovna centra u Dalmaciji, Primorju, Istri i Slavoniji.

Dosad su ostvarili uspješnu suradnju s više od 1200 korisnika koji obuhvaćaju proračunske korisnike, komunalna poduzeća, upravitelje stambenih zgrada, tvrtke i neprofitne organizacije…

Korisnička podrška

“Zahvaljujući 29-godišnjem iskustvu i brojim referencama, postali smo lideri u segmentu softverskih rješenja namijenjenim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave. Ponosni smo što se ističemo i u području korisničke podrške, konzultantskih usluga, online edukacija i savjetovanja, sistemsko-tehničke podrške, projektiranju i implementaciji i sl.

Zahvaljujući upravo toj transformaciji poslovanja i sveobuhvatnoj usluzi, osim kao IT tvrtka na hrvatskom smo se tržištu profilirali i kao uspješna konzultantska tvrtka.

Ponosni smo na široku lepezu proizvoda, a u posljednje vrijeme možemo izdvojiti rad na Platformi Otvoreno, za koju su u uvođenju i neke nove funkcionalnosti poput one koja će omogućiti provjeru digitalno potpisanih dokumenata, evidenciju komunalnih problema kroz dvosmjernu komunikaciju s građanima te novo digitalno rješenje za sve fizičke i pravne osobe koja će ubrzati i pojednostavniti postupak objavljivanja javnih natječaja te olakšati sigurnu predaju prijave”, istaknuo je Ignjatović.

Od 21. do 24. rujna organizirat će svoju tradicionalnu 21. konferenciju LC Panorama 2021 na kojoj će se posebno osvrnuti upravo na područje digitalizacije javne uprave, a očekuju da će četverodnevni događaj okupiti oko 1500 sudionika.

Komentirajte prvi

New Report

Close