Jača prirodni interes Croatije za Sloveniju, na stolu i subvencije

Autor: Darko Bičak , 17. srpanj 2023. u 13:37
Croatia Airlines je već neko vrijeme u procesu restrukturiranja i potražnje za strateškim partnerom/S. Niketić/PIXSELL

Avioprijevoznik održao niz sastanaka s predstavnicima Vlade Roberta Goloba i zračne luke Ljubljana.

Nakon što je slovenski nacionalni avioprijevoznik Adria Airways sredinom 2019. godine završio u bankrotu, Slovenija se našla u svojevrsnoj izolaciji po pitanju zračnog prometa, jer iako je preko nekih drugih prijevoznika bila povezana s glavnim europskim hubovima, ipak to nije niti približno onom što bi tamošnji građani i vlast željeli.

Zasad bez dogovora
Kako ponovna uspostava rada nacionalnog zračnog prijevoznika zasad nije opcija, u Sloveniji žele problem ublažiti subvencijama drugim prijevoznicima kako bi ih privukla da Ljubljanu uvedu u svoj red letenja. Iako u dijelu vladajuće koalicije u susjednoj državi, koju predvodi premijer i dugogodišnji gospodarstvenik Robert Golob, postoji želja o stvaranju “Nove Adria Airways”, ispitivanja javnosti koja su nedavno provedena pokazuju da građani ne dijele oduševljenje političara za stvaranjem izvjesnog gubitaša.

Istraživanje pokazuje da bi ideju osnivanja nacionalnog prijevoznika podržalo 53% građana, no kada se analizira izvjesno neprofitabilno poslovanje nove kompanije tada potpora pada na svega trećinu.

Prvi raspisani natječaj za subvencije stranim zračnim prijevoznicima je propao. Drugi se očekuje. Odmah nakon propasti Adrije, većom frekvencijom prema Brniku krenuli su Lufthansa i Air Serbia, dok je hrvatski Croatia Airlines ostao dosta suzdržan po pitanju možda i prirodnog interesa za obližnju Ljubljanu.

No, situacija se sada očito mijenja jer hrvatski avioprijevoznik poduzima značajne korake za ulazak na slovensko tržište. Prošlog tjedna održan je niz sastanaka hrvatskih menadžera s dužnosnicima slovenske Vlade te zračne luke u Ljubljani.

Vijest potvrđuju i u Zagrebu te su na upit Poslovnog dnevnika kazali da je sastanak slovenskog Ministarstva za gospodarstvo, turizam i šport s Upravom Croatia Airlinesa održan na temu zračne povezanosti Slovenije i mogućim mjerama za njezino unapređenje.

“Sastanak je bio informativnog karaktera i na njemu nisu postignuti nikakvi dogovori. Croatia Airlines prisutan je na tržištu Republike Slovenije od svojih početaka i ostvaruje izvrsnu suradnju i partnerstvo sa značajnim brojem slovenskih gospodarskih subjekata te je zainteresiran za daljnje unaprjeđenje i širenje poslovne suradnje”, odgovorili su nam iz hrvatskog zračnog avioprijevoznika kojem je na čelu Uprave Jasmin Bajić.

Prvi let 1990. – Adrijin
Croatia Airlines je već neko vrijeme u procesu restrukturiranja i potražnje za strateškim partnerom, a nakon nekoliko neuspješnih rundi i službenih ponuda za partnerstvo, javno interes za hrvatsku tvrtku i dalje pokazuje grčki Aegin Airlines. Usto, Croatia je u procesu promjene flote te će svoje postojeće Airbuse 319/320 zamijeniti s novim Airbusima 220, kojih je trenutačno naručeno šest.

Zrakoplovna suradnja između Slovenije i Hrvatske traje dugo, a zanimljivo je da je Adria Airways imala značajnu ulogi pri osnivanju Croatia Airlinesa jer je upravo, nakon potpisivanja ugovora dvije kompanije, Croatia Airlines 23. srpnja 1990. obavila Adrijinim zrakoplovom svoj prvi komercijalni let na ruti Split – Zagreb.

Komentirajte prvi

New Report

Close