Iznimno važna pruga: HŽ Infrastruktura i Swietelsky kreću s projektom vrijednim 365,7 milijuna kuna

Autor: Suzana Varošanec , 20. veljača 2020. u 15:56
Foto: Duško Marušić / Pixsell

Riječ je o dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 17,8 kilometara koja se nalazi na koridoru RH1.

HŽ Infrastruktura je s tvrtkom Swietelsky potpisala ugovor za izvođenje radova na obnovi pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof u vrijednosti  365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio (210 milijuna kuna) financira iz kredita Svjetske banke za obnovu i razvoj. Rok implementacije je 27 mjeseci od dana sklapanja ugovora, a prema riječima direktorice Svjetske banke za Hrvatsku Elisabette Capannelli, ovo će ulaganje pomoći u uklanjanju kritičnih uskih grla željezničke infrastrukture, poboljšanju učinkovitosti i sigurnosti te ostvarenju financijske održivosti hrvatskoga željezničkog sektora.

Riječ je o dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 17,8 kilometara koja se nalazi na koridoru RH1, izuzetno važnome za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Njome u prosjeku prođe oko 160 vlakova na dan. Nakon završetka radova tom dionicom vlakovi će prometovati brzinom od 120 km/h, sigurnost i interoperabilnost željezničkoga prometa te nosivost pruge bit će veći, smanjit će se troškovi održavanja pruge, a poboljšat će se i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu. Prema ministru moru, prometa i infrastrukture Olegu Butkovići, ovo je još jedan ugovor koji označava ogroman investicijski ciklus koji je pokrenut u željezničkome sektoru.  Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić itakođer ističe da je posrijedi nastavak niza aktivnosti na modernizaciji i izgradnji željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj.

“U posljednje vrijeme svjedočimo brojnim ugovorima koje je HŽ Infrastruktura potpisala, a čija se vrijednost mjeri u milijardama kuna. Projekti na kojima radimo diljem Hrvatske željeznicu će učiniti boljom, učinkovitijom i konkurentnom ostalim vrstama prometa. Obnova dionice od Savskog Marofa do Zagreb Zapadnog kolodvora projekt je koji će, kada bude završen, osnažiti najfrekventniji željeznički pravac u Hrvatskoj. Obnovom postojeće infrastrukture podići će se razina sigurnosti, omogućit će se veća brzina vlakova, veća nosivost pruge, a gradsko-prigradski prijevoz postat će bolji i privlačniji putnicima. Paralelno s time otvorit će se mogućnost rasterećenja gradskih prometnica od cestovnih vozila, što će u konačnici doprinijeti i pozitivnome utjecaju na zaštitu okoliša”, navodi Kršić.

Tvrtka Swietelsky  je na građevinskome tržištu u Hrvatskoj prisutna dulje od 20 godina te su prema riječima njezinog predstavnika Zvonka Dunkovića na prugama pod upravljanjem HŽ Infrastrukture do sada obnovili više od 500 km pružnih kolosijeka. Ističu se pritom pružne dionice Ogulin – Split, Mrzlo Polje – Ogulin, Vrbovec – Botovo, Osijek – Beli Manastir, Vrpolje – Slavonski Šamac i Zagreb Borongaj – Dugo Selo.

Komentirajte prvi

New Report

Close