‘Iz Rijeke do Varaždina samo preko Slovenije’

Autor: Darko Bičak , 05. ožujak 2018. u 14:13
Očekuju odgovor za najkasnije mjesec dana/Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Policija i cestarske službe imaju različitu definiciju zimskih uvjeta i kad moraju zatvoriti ili čistiti cestu.

Vremenske prilike su nepredvidljive te izazivaju velike probleme u prometu na svim razinama, što smo najbolje mogli vidjeti proteklog tjedna, no neusklađenost državnih službi dodatno komplicira život cestovnim prijevoznicima stvarajući im, tvrde, milijunske gubitke. 

Zahtjevi prijevoznika
Zbog toga je u petak u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, na inicijativu Udruge Hrvatskih cestovnih prijevoznika (UHCP), sastanak svih nadležnih služi s prijevoznicima. Na sastanku su se našli policija, Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb, inspekcije te predstavnici samog Ministarstva.  Kako je pojasnio Dragutin Kranjčec, predsjednik UHCP-a, prijevoznici već duže traže susret s nadležnima kako bi se riješila neodrživa situacija.

 

Kranjčec

Zbog lijenosti i inertnosti institucija trpimo milijunske štete.

Zbog porezne i trošarinske politike cestovni prijevoznici su ionako, kažu u UHCP-u, u podređenom položaju u odnosu na konkurenciju iz EU, a svake zime trpe troškove zbog lijenosti i inertnosti institucija.  "Da li uopće netko zna što su to zimski uvjeti na cestama? Policija skida kamione s autoceste već pri prvim centimetrima snijega jer su nastupili 'zimski uvjeti'. Cestarska poduzeća pak ne vade mehanizaciju za čišćenje dok visina snijega nije prešla 10 cm. Pa tko je tu lud?", rezigniran je Kranjčec. Zbog toga je UHCP uputio institucijama šest zahtjevima o kojima bi se trebali ovi očitovati za mjesec dana. 

Druga zima
"Jasno nam je da je za ovu godinu već sve gotovo, no tražimo da napokon netko počne u ovoj državi nešto raditi. Naši kamioni iz luke Rijeka idu do Varaždina preko Slovenije koja je valjda ravničarska zemlja u kojoj nikada ne pada snijeg ili možda ima institucije koje se brinu o svojim građanima i rade svoj posao", ističe Kranjčec. Prijevoznici traže i jasnije kriterije po kojima policija i inspekcije isključuju vozače iz prometa, za primjer obvezu da se imaju lanci koji se pod prijetnjom kazne ne smiju stavljati. Pri tome, kažu, ne traže nikakve protekcije prema onim pojedincima ili tvrtkama koji ne zadovoljavaju uvjete ili nemaju propisanu opremu.  

Komentirajte prvi

New Report

Close