Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ivičić: Zbog lošeg pristupa, zanemarili smo 93 posto turista iz Europe

Autor: Marija Crnjak
16. listopad 2014. u 16:19
Podijeli članak —
Ratomir Ivičić; Photo: Grgur Zucko/PIXSELL

U Opatiji predstavljena nova marketinška strategija hrvatskog turizma, koja će dovesti goste i povećati potrošnju i investicije.

Hrvatska turistička zajednica idući tjedan raspisat će međunarodni natječaj za odabir agencije koja će napraviti novo brendiranje hrvatskog turizma, uključujući novi slogan koji će zamijeniti "Mediteran kakav je nekad bio". U okviru brendiranja agencija će trebati stvoriti novu veliku ideju o hrvatskom turizmu, što će poslužiti kao polazište u sastavljanju turističkih proizvoda, privlačenju novih gostiju i jačanju prepoznatljivosti, te u konačnici povećanju turističke potrošnje koje predviđa lani usvojena strategija turizma, najavio je Ratomir Ivičić, direktor HTZ-a predstavljajući novi Strateški marketing plan hrvatskog turizma do 2020. godine (SMPH). Prezentacija je održana u sklopu Dana hrvatskog turizma (DHT) koji se održava danas i sutra u Opatiji u organizaciji Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore. 

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Strateški plan za HTZ je izradio Horwath consulting u suradnji sa španjolskim THR-om, što je koštalo oko 4,5 milijuna kuna. Osim novog brendiranja, u sklopu novog marketinškog pristupa značajno će se povećati online oglašavanje, smanjiti broj sajmova, a cilj će biti što bolja iskorištenost i mjerljivost ulaganja u marketing – oglašavat će se samo u medijima koji se najviše čitaju i kojima se najviše vjeruje. Također, umjesto mnoštva manjih PR agencija po svijetu angažirat će se jedna jaka globalna agencija koja će dobiti zadatak da komunicira novi brend na svim tržištima, i Hrvatsku učini atraktivnijom.

Hrvatska turistička zajednica idući tjedan raspisat će međunarodni natječaj za odabir agencije koja će napraviti novo brendiranje hrvatskog turizma, uključujući novi slogan koji će zamijeniti "Mediteran kakav je nekad bio". U okviru brendiranja agencija će trebati stvoriti novu veliku ideju o hrvatskom turizmu, što će poslužiti kao polazište u sastavljanju turističkih proizvoda, privlačenju novih gostiju i jačanju prepoznatljivosti, te u konačnici povećanju turističke potrošnje koje predviđa lani usvojena strategija turizma, najavio je Ratomir Ivičić, direktor HTZ-a predstavljajući novi Strateški marketing plan hrvatskog turizma do 2020. godine (SMPH). Prezentacija je održana u sklopu Dana hrvatskog turizma (DHT) koji se održava danas i sutra u Opatiji u organizaciji Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore. 

Strateški plan za HTZ je izradio Horwath consulting u suradnji sa španjolskim THR-om, što je koštalo oko 4,5 milijuna kuna. Osim novog brendiranja, u sklopu novog marketinškog pristupa značajno će se povećati online oglašavanje, smanjiti broj sajmova, a cilj će biti što bolja iskorištenost i mjerljivost ulaganja u marketing – oglašavat će se samo u medijima koji se najviše čitaju i kojima se najviše vjeruje. Također, umjesto mnoštva manjih PR agencija po svijetu angažirat će se jedna jaka globalna agencija koja će dobiti zadatak da komunicira novi brend na svim tržištima, i Hrvatsku učini atraktivnijom.

"Zbog toga što se do sad nismo jasno obratili tržištima, te im nismo jasno pokazali zašto smo bolji od drugih, te ih naveli da dobiju potrebu dolaska u Hrvatsku, "zanemarili" smo čak 93 posto od 260 milijuna Europljana koji putuju na odmor u druge zemlje- Istraživanje je pokazalo da više od 110 milijuna tih gostiju nije svjesno da je Hrvatska turistička zemlja, a 55 posto ne razumije što nudimo. Naše je oglašavanje na stranim tržištima gotovo kao brod koji plovi po noći s ugašenim svjetlima", istaknuo je Ivičić prilikom predstavljanja SMPH-a.

Otvarajući DHT, ministar turizma Darko Lorencin poručio je da je ključna riječ ovogodišnjih Dana turizma upravljanje destinacijom. "Riječ je o najkompleksnijem izazovu na kojem želimo artikulirati turističku politiku. Iako se destinacijski menadžment već primjenjuje u destinacijama, želimo ga formalizirati te putem zakona i propisa omogućiti njegovo nesmetano odvijanje, kako bi u konačnici svi postigli zajednički cilj – povećanje konkurentnost turizma naše zemlje“, zaključio je ministar Lorencin.

Ključni proizvodi u Strateškom marketing planu bit će i projekt pred i posezone (PPS), odnosno projekt Hrvatska 365 koji je u ovoj godini kroz pilot projekt uspio za isti stol dovesti različite sudionike u destinacijama te destinacije međusobno. Projekt se smatra ključnim u smanjenju sezonalnosti.

Sudionici skupa istaknuli su potrebu edukacije sustava turističkih zajednica u području online oglašavanja, s obzirom na to da su podaci s terena gotovo porazni. Novo istraživanje o korištenju interneta koje je napravio prof. Drago Ružić sa Sveučilišta u Osijeku pokazalo je tako da  je 20 posto web stranica turističkih zajednica starije od 5 godina i ne uvažava postojanje društvenih mreža, a 40 posto ih je starije od tri godine. Iako 40-tak posto TZ-a ima mobilne aplikacije, većina ih ne promovira na svojim stranicama, a u online marketing ulaže se u prosjeku 5 posto budžeta, dok HTZ u online marketing trenutno ulaže 35 posto budžeta. 

Autor: Marija Crnjak
16. listopad 2014. u 16:19
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close