Inženjeri strojarstva: ‘Budućnost je u vodiku’

Autor: Darko Bičak , 22. rujan 2021. u 21:59
Foto: pixabay

Tehnologije proizvodnje skladištenja i korištenja vodika se istražuju već desetljećima, neke su već u komercijalnoj primjeni, automobili, a neke su u pokaznoj primjeni – autobusi, kamioni, vlakovi, a možda i brodovi.

Vodik je gorivo koje bi u nekom budućem energetskom sustavu 100% baziranom na obnovljivim izvorima energije trebalo imati značajnu ulogu, rečeno je na 7. Danima inženjera strojarstva koji se ovog tjedna održavaju u Vodicama. Strojari ističu da ideja o proizvodnji vodika elektrolizom vode i njegovom korištenju kao goriva potječe još od Julesa Verna.

Tehnologije proizvodnje skladištenja i korištenja vodika se istražuju već desetljećima, neke su već u komercijalnoj primjeni, automobili, a neke su u pokaznoj primjeni – autobusi, kamioni, vlakovi, a možda i brodovi. Prošle godine EU je donijela strategiju za vodik kojoj je cilj stvoriti uvjete za masovnu primjenu vodika. Strategija predviđa investicije do 2030. za izgradnju 40 GW elektrolizatora, za dodatne kapacitete solarnih i vjetroelektrana koje bi proizvodile električnu energiju za te elektrolizatore, te za transport, skladištenje i distribuciju vodika uključujući i punionice vodika u iznosu od 309 do 447 milijardi eura.

Nadalje, vodik pruža mogućnost skladištenja velikih količina energije na duži rok i tu može imati prednost nad baterijama za spremanje viškova energije iz solarnih sustava. Međutim, istaknuto je na konferenciji, u Hrvatskoj praktički ne postoji industrija koja se bavi razvojem i primjenom zelenih vodikovih tehnologija. Dodaju da INA i HEP pokazuju interes i trenutno rade studije predizvedivosti.

Na zagrebačkom FSB-u prije par godina napravljen je bicikl na pogon gorivnim člancima s pratećom punionicom vodika. Istraživačka grupa Laboratorija za nove energetske tehnologije na splitskom FESB-u je još pred desetak godina demonstrirala barku i quad terensko vozilo na pogon gorivnim člancima.

Komentirajte prvi

New Report

Close