Informativna kampanja HGK o primjeni napojnica u ugostiteljstvu i uslužnim djelatnostima

Autor: Poslovni.hr , 29. veljača 2024. u 15:00
Foto: Unsplash

Ovime su stvoreni uvjeti da gosti ostavljaju više napojnica.

Hrvatska gospodarska komora pokrenula je informativnu kampanju o primjeni bezgotovinskih napojnica i fiskalizaciji gotovinskih napojnica u praksi. Serija edukacija za ugostitelje, ali i druge primatelje napojnica započinje 1. ožujka u Osijeku. Na svojevrsnoj “oglasnoj ploči” kampanje nalazi se i letak s odgovorima na najčešća pitanja, te info oznake – naljepnice kojima se na ulazu u objekt može gostima ili korisnicima usluga dati do znanja da napojnicu mogu ostaviti i kod kartičnog plaćanja. Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK – nositelja projekta, pojašnjava zašto se ovakva kampanja pokazala nužnom.

“Iako su porezne izmjene stupile na snagu 01.01.2024., a time i mogućnost naplate napojnice karticama, tek su sredinom siječnja prvi ugostiteljski objekti krenuli s nadogradnjom svojih softverskih programa na POS uređajima. Dosta je upita s terena i nepoznanica oko primjene pa je HGK pokrenula informativnu kampanju. Svima nam je cilj da se do vrhunca sezone i dolaska stranih gostiju koji najviše koriste kartično plaćanje, što većem broju djelatnika u ugostiteljstvu omogući primanje bezgotovinskih napojnica. Smatramo da će većina ugostitelja u narednim mjesecima to i omogućiti pa im želimo u tom procesu biti potpora i pružiti im sve potrebne informacije za što bezbolniju prilagodbu. Edukacije koje organiziramo su idealno mjesto za postavljanje pitanja stručnjacima i za otklanjanje svih nejasnoća”, poručuje Vukojević.

Mogućnost ostavljanja napojnica kod kartičnog plaćanja dodatna je pogodnost za zaposlenike u ugostiteljstvu i ostalim djelatnostima. Napojnica je neoporeziva do iznosa od 3360 eura godišnje po djelatniku. Ugostitelji su se zalagali za uvođenje bezgotovinskog davanja napojnica jer je rast kartičnog plaćanja kontinuiran u svim poslovnim djelatnostima.

“Ovime su stvoreni uvjeti da gosti ostavljaju više napojnica. Kartične napojnice koje su gosti htjeli ostavljati, a nisu imali mogućnosti, sada napokon ostaju na računima naših djelatnika. Konkretno, ja sam u svojim objektima uvela bezgotovinske napojnice polovicom siječnja. U prvih 15 dana veljače iznos fiskalizirane kartične napojnice premašio je siječanjsku za 50 posto – a do današnjeg dana za 100 posto. Da nismo imali tu opciju, napojnica ne bi došla do zaposlenika”, pojašnjava Jelena Tabak, predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK.

Komentirajte prvi

New Report

Close