Ina postaje vlasnica trećine OMV-a Slovenije i glavni dobavljač goriva

Autor: Marija Brnić , 16. rujan 2021. u 08:00
OMV-ovih 120 pumpi čini 21% tržišta u Deželi/DALIBOR URUKALOVIĆ/PIXSELL

Iz austrijskog OMV-a naznačili su da bi dovršetak ovoga procesa realno bilo očekivati početkom iduće godine.

Iz Ine su jučer izvijestili na Zagrebačkoj burzi da je s Molom zaključen ugovor temeljem kojeg će hrvatska naftna kompanija povećati svoj vlasnički udjel u slovenskom OMV-u s postojećih 7,75 na 33 posto. Formaliziranje je to odnosa koje su dvije tvrtke najavile prije tri mjeseca, nakon što je austrijski OMV objavio da prihvaća njihovu ponudu za kupnju preostalih 92,25 posto u njihovoj slovenskoj tvrtki.

Kakvi su detalji odnosa između Ine i Mola dogovoreni u ovom odnosu, nije objavljeno, a iz Ine pojašnjavaju da je zapravo riječ tek o ugovoru o zajedničkom nastupu u ovoj transakciji, te da će se u daljnjoj fazi svi detalji i odnosi konkretizirati.

Ovaj ugovor zapravo je prvi korak potreban za konačno zaključenje ugovora s Austrijancima, a potom slijedi treća faza – ishođenje pozitivne ocjene dopuštene koncentracije na slovenskom tržištu kod tamošnje agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.

To je potrebno jer i bez OMV-ovih 120 benzinskih Mol kao grupacija ima poziciju trećega glavnog igrača, s Molovih 48 i Ininih 5 benzinskih crpki.

Ukupan iznos raste

Petrol je na slovenskom tržištu vodeći u tom sektoru, s 318 crpki. OMV-ovih 120 benzinskih postaja čini 21 posto tržišnog udjela pa bi s postojećom mrežom grupacija Mol nakon akvizicije ukupno imala mrežu koja čini gotovo 30 posto tržišta susjedne države.

301

milijun eura Mol će platiti uime obje tvrtke OMV-u, za 92,25% dionica

Prema informaciji iz Ine, u intervalu rješavanja ovih odnosa sa slovenskim regulatorom definirat će se i konačni odnosi Ine i Mola oko same transakcije.

Ono što je zasad poznato jest ukupna cijena koju će grupacija Mol platiti uime obje tvrtke OMV-u, točnije za ukupan paket od 92,25 posto izdvojit će 301 milijuna eura. Aranžman između Ine i Mola obuhvatit će još niz pitanja, poput najavljenog odabira Ine za glavnog dobavljača goriva za sve benzinske postaje koje će grupacija nakon preuzimanja OMV-ovih imati u Sloveniji.

Time bi se, kako je prije nekoliko mjeseci komentirao predsjednik Uprave Ine Sándor Fasimon, omogućilo i sigurniju isplativost investicija u Ininu rafineriju u Rijeci, te otvorilo snažniji ulazak Ine na slovensko tržište.

Uz objavu austrijskoga naftaša da je odabrana ponuda Mola i Ine inače je prije tri mjeseca puštena bila i informacija da će osim same kupoprodajne cijene Mol i Ina preuzeti i pokrivanje dugovanja za najam, a čime se ukupan iznos za ovu transakciju povećava, čak na 346 milijuna eura.

7,75

posto udjela u slovenskom MOL-u imala je dosad hrvatska kompanija Ina

U međuvremenu, iz posljednjega financijskog izvješća koje je objavila Ina Grupa za drugo tromjesečje ove godine, doznalo se i da se zaslugu za visoku neto dobit od više od pola milijarde kuna iskazanu u prvom polugodištu ima pripisati i iznosu od 160 milijuna kuna koje su na račun sjele s osnova višegodišnje akumulirane dividende OMV Slovenija, koju je austrijski većinski vlasnik odlučio “pobrati” prije izlaska.

Brzina ocjene koncentracije

Inače je OMV na tržište Slovenije ušao prije gotovo 30 godina, osnovavši OMV Istrabenz zajedno s Istrabenzom i Inom, da bi kasnije preuzeo poziciju većinskog vlasnika.

Koliko će trebati vremena da se ova transakcija realizira i utvrde svi odnosi između mađarskog i hrvatskog partnera teško je utvrditi, to ovisi o brzini ocjenjivanja koncentracije na tržištu slovenskog regulatora, no, ne bude li nekih komplikacija, iz austrijskog OMV-a naznačili su da bi dovršetak ovog procesa realno bilo očekivati početkom iduće godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close