Novo milijunsko ulaganje: IKEA širi svoj kompleks u Zagrebu, vrijednost investicije strogo je čuvana tajna

Autor: Marija Brnić , 13. veljača 2023. u 10:45
Priprema se teren za zapravo još dva nova i odvojena projekta/T. Miletić/PIXSELL/Ilustracija

U Rugvici se priprema teren za novu izdašnu investiciju.

Ikea nastavlja s ulaganjima u Hrvatsku. Prvu robnu kuću Šveđani su na istočnom izlazu iz Grada Zagreba otvorili još prije osam i pol godina, a četiri godine kasnije, u proljeće 2018., nastavili su s ulaganjima i na susjednoj lokaciji u poslovnoj zoni Rugvica niknuo je najveći outlet kompleks u Hrvatskoj Designer Outlet Croatia.

Već tada je najavljeno je da je riječ o prvoj fazi, te da će kroz nekoliko godina uslijediti proširenje kompleksa, a na tom investicijskom poduhvatu se upravo započinje raditi.

Na lokaciji koju je Ikea u Rugvici kupila prije 15 godina (ukupno 400 tisuća četvornih metara zemljišta) uz postojeća dva trgovačka kompleksa sada se priprema teren za zapravo još dva nova i odvojena projekta – dogradnju Designer Outleta i gradnju Retail Parka sa posebnim ugostiteljskim objektom.

Za oba projekta Ministarstvo gospodarstvo i održivog razvoja zaprimilo je zahtjeve za ocjenu o potrebi izrade procjene utjecaja na okoliš, te otvorilo mogućnost javnosti da u zakonskom roku od 30 dana da svoje mišljenje.

Na prethodna dva projekta, gradnju Ikeine robne kuće i prvog Designer Outleta javnost je izuzetno pozitivno reagirala, pa je za očekivati da tako bude i ovaj put. Pokušali smo više informacija dobiti od investitora, međutim u ovoj fazi nisu još spremni iznositi detalje.

Vrijednost investicije i planovi kada bi vrata novog dijela trgovačke zone mogli otvoriti posjetiteljima još su strogo čuvana tajna.

48

novih trgovina predviđeno je širenjem šoping centra u Rugvici

“Designer Outlet Croatia u suradnji s investitorima Ingka Centres i Mutschler Grupom, te operatorom ROS Retail Outlet Shopping trenutačno procjenjuje mogućnosti proširenja outleta i daljnjeg razvoja projekata u poslovnoj zoni Rugvica.

Ljubazno molimo za razumijevanje, s obzirom da smo još uvijek u ranoj fazi razvoja, u ovom trenutku nemamo mogućnost dati vam detaljnije informacije”, odgovorio je na upit Poslovnom dnevniku direktor centra Nikola Grđan.

No, nema sumnje da je riječ o vrijednim ulagačkim poduhvatima, a donekle se sliku može dobiti iz procjena kada je građen Designer Outlet Croatia. Tada je najavljeno kako je riječ o ulaganju od ukupno 88 milijuna eura, od čega sa na prvu fazu odnosilo oko 60 milijuna eura.

Pridoda li se tomu da su troškovi gradnje u međuvremenu značajno porasli, može se pretpostaviti da je riječ o krupnijim ulaganjima u trgovačkom sektoru.

Koncept shopping zone kakvu je osmislila Ikea, na 20-ak kilometara izvan grada, uz važnu prometnicu i sa sadržajima koji osim same trgovine predstavljaju i destinaciju za mali obiteljski izlet pokazao se uspješnim i očito opravdao očekivanja, te aktivirao planove za dovršetak započetog velikog greenfield projekta.

Postojeći projekt modnog outleta u Rugvici Ikeina tvrtka Ingka Centres i švicarska tvrtka Mutchler u suradnji s austrijskim ROS Retail Outlet Shoppingom osmišljen je u obliku otvorene arhitekture s brojnim trgovinama i lokacijama na kojima se može predahnuti između kupnji, a uređen je kao mali grad arhitektonski inspiriran hrvatskim regijama.

Postjetitelji, među ostalim, mogu pronaći repliku dubrovačkog gradskog tornja i kulu Lotrščak, te proći kroz dalmatinske kale. Designer Outlet Croatia prostire se trenutno na više od 19 tisuća četvornih metara bruto površine, a njegovo proširenje predviđa izgradnju novih objekata na površini većoj od 9 tisuća četvornih metara.

I na novim kvadratima modnog outleta u Rugvici želi se dati naglasak na hrvatskoj arhitekturi, pa će se dogradnjom zaokružiti ambijent hrvatskih ulica i trgova koji obilježavaju pojedina područja Lijepe naše, od Zagreba i Zagorja, Istre, Slavonije, srednje i južne Dalmacije.

Okvirna zona proširenja projekta za koje se traži ocjena o potrebi izrade procjene utjecaja na okoliš/PD/Ilustracija

Novi sadržaji
Unutar kompletnog Designer Outleta predviđeno je i uređenje oko 28 tisuća četvornih metara zelene površine, a u novih sedam zgrada predviđen je prostor za ukupno 48 prodavaonica s poznatim modnim brendovima. Postojeći kapaciteti Designer Outleta omogućili su inače poslovanje u 70 trgovina i otvaranje oko 400 radnih mjesta, a sama robna kuća Ikea inače je izgrađena na nešto više od 38 tisuća četvornih metara bruto površine.

Za novi Retail Park i zgradu u kojoj će biti restoran za brzu hranu predviđeno je da se iskoristi ukupna bruto građevinska površina od gotovo 12 tisuća četvornih metara, koja je trenutno zelena ledina. Taj projekt predviđa gradnju 14 lokala za trgovine i samostalan objekt za restoran. Retail Park zamišljen je tlocrtno kao zgrada L-oblika, a uz zgradu za restoran predviđeno je i parkiralište s oko 530 mjesta.

Oba nova projekta koje planira Ikeina tvrtka Ingka Centres s partnerima ili samostalno bazira se i na zelenim postulatima, pa se među ostalim predviđa da primarni izvor toplinske energije za grijanje i hlađenje budu podzemne vode, pa se također predviđaju geofizički i hidrogeološki istražni radovi i izvođenje istražnih bušotina.

Kada je 2018. otvaran Designer Outlet Croatia, predstavnici investitora isticali su kako je riječ o posve drugačijem konceptu maloprodaje u Hrvatskoj, jer da samo veliki gradovi i važna turistička središta imaju outlet centre koji privlače posjetitelje iz udaljenijih krajeva. Činjenica da se nastavlja s ulaganjima u Rugvici potvrđuje interes i zakupaca i kupaca za taj koncept.

Inače je za prvi Designer Outlet Centar još i prije početka gradnje objekata bilo rezervirano 50 posto prodajnih kapaciteta, a više sugovornika potvrđuje da je, s obzirom na iskustvo postojećih kapaciteta, izgledna dobra popunjenost i za novi “modni grad”.

Čeka se finalna odluka
Za postojeće objekte švedske kompanije u Rugvici inače od ishođenja potrebnih odobrenja i početka radova vremenski nije bilo potrebno dugo čekati za realizaciju i svečano otvaranje vrata, u pravilu oko godinu dana. Ključno je, dakle, bilo samo donošenje odluke da se u projekt krene, a taj najvažniji dio posla za dovršetak trgovačkog kompleksa u Rugvici je, po svemu sudeći, obavljen.

Komentirajte prvi

New Report

Close