Keiji Ide, veleposlanik je Japana u Hrvatskoj od 2014. U svom prvom intervjuu govori zašto se dobri odnosi dviju zemalja još ne vide na ekonomskom planu pa se japanske investicije mogu nabrojati na prste jedne ruke, kao i što misli o ulaganju Marubenija u Plomin C, zamjerkama ekoloških udruga te što treba učiniti da se poveća broj japanskih turista.
Hrvatska i Japan uspostavili su odnose 1993., i vrlo su prijateljski, no ekonomski izrazito zaostaju. Zašto?
To je točno, iako ima uspješnih priča. Japanski Yazaki, jedna od najvećih korporacija u svijetu, ima istraživački i razvojni centar u Zagrebu i zapošljava oko 90 domaćih inžinjera. Potom uzgoj tuna koje se izvoze gotovo u potpunosti u Japan, nedavno je japanska tvrtka kupila lokalno tunogojilište. Nedavno smo u Zadru organizirali festival tune i sushija da privučemo više japanskih turista i drugih turista iz Azije. Tu su i velike brodarske kompanije koje zapošljavaju hrvatske pomorske časnike. Japanska ulaganja u Hrvatsku su vrlo slaba i žao mi je zbog toga. Naše tvrtke puno su ulagale u okolne zemlje u Europi u vrijeme dok je tu bio rat, a kasnije je Hrvatska slabo radila na privlačenju stranih investicija. Nakon što ste postali dio globalne ekonomije, trebali biste konkurirati vašim susjedima i pokažete da je Hrvatska atraktivnije mjesto od ostalih.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu