“Iako i dalje najviše vole sunce i more, ne uzimajmo Talijane zdravo za gotovo”

Autor: Marija Crnjak , 15. kolovoz 2019. u 11:27
Viviana Vukelić, direktorica predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Italiji

Talijani su unatoč krizama dobri potrošači, i bez obzira na kućni budžet potrudit će se otići barem na jedno putovanje godišnje.

Kao i prije pedeset godina, tako i danas, Talijanima je najvažniji motiv putovanja sunce i more, i spremni su se u sat vremena spakirati na prvi znak kiše. I dalje najradije putuju u kolovozu, kad je prognoza najsigurnija, a na godišnjem odmoru, kao i u životu najvažnije im je dobro pojesti, bez gledanja na cijenu.

Hrvatsku tradicionalno vole i stari i mladi Talijani kojima se najviše sviđaju ljetni glazbeni festivali, vole nudističke plaže, jedrenje, a u posezoni uglavnom dolaze popravljati zube, jer im je to i dalje jeftinije u Hrvatskoj. Talijani su majstori u spajanju praznika. Osim što im je najbliža destinacija s toplim morem na koje mogu stići omiljenim načinom, automobilom, Hrvatsku vole jer je sigurna, što je Talijanima važnije nego putnicima iz nekih drugih zemalja. I nadasve cijene kad domaćini bar naklapaju talijanski, jer su i dalje slabi s engleskom jezikom.

Sve to u svom poslu treba imati na umu Viviana Vukelić, direktorica talijanskog predstavništva Hrvatske turističke zajednice koja je u Milano stigla pred gotovo dvije godine, preuzevši ovo prilično konzervativno tržište na kojem nije lako uvoditi inovacije. Unatoč tome, ona je jedna od rijetkih šefova predstavništva koja zbog svog bogatog iskustva s medijima nije odlučila angažirati lokalnu agenciju za odnose s javnošću, i to se zasad pokazalo kao dobra odluka. Talijansko tržište i u ovoj izazovnoj godini ima rast s dobrim prognozama, iako ga ne treba uzimati zdravo za gotovo i na njemu treba konstantno raditi, pojašnjava Vukelić koju kolege znaju kao radoholičarku. 

Kakvi su trendovi s talijanskog tržišta?
Uz određene trzavice zbog gospodarske krize u Italiji, Hrvatska s ovog tržišta od 2014. godine bilježi rast prometa te stabilnu tržišnu poziciju koja je posebno ojačana posljednjih godina kroz kvalitetnu suradnju s ključnim partnerima, agencijama, turoperatorima, avioprijevoznicima, stručnim udruženjima, ali i medijima.  Tako smo lani imali 3 posto rasta u dolascima i 2 posto u noćenjima.  Pozitivna kretanja turističkog prometa uspješno smo zadržali i u dosadašnjem dijelu godine u kojem smo s talijanskog tržišta ostvarili 710 tisuća dolazaka i oko tri milijuna noćenja što je rast od oko 2 posto.   

Koje su glavne značajke talijanskog tržišta? 
Talijani kasno bukiraju smještaj i aranžmane, a velik dio godišnje odmore rado provodi u vlastitoj zemlji. Lani je čak 79,3 posto Talijana putovalo u neku od talijanskih destinacija, najčešće su to Puglia i Sardinija.  Najčešće putuju automobilom, avion koristi njih 20 posto. Oko 56 posto Talijana svoja putovanja rezervira izravno, 37 posto uopće ne rezervira, tek oko sedam posto zove agenciju. 

Kako se u te trendove uklapa Hrvatska?
Trenutačno se nalazimo u razdoblju godine kada se realizira najveći dio ukupnog prometa s talijanskog tržišta. U kolovozu se u Italiji zatvaraju brojne tvrtke, nema škole ni vrtića. U posezoni Talijani putuju kad je lijepo vrijeme, vole bliske destinacije, ali ako je cijena dobra otići će i dalje, primjerice u Egipat.  U Hrvatskoj preferiraju objekte u domaćinstvu i hotele, traže vrhunsku gastronomiju, prirodne ljepote, nautiku, a u posezoni posebice zdravstveni turizam. Hrvatska na ovom tržištu uživa pozitivan imidž što  potvrđuje i sve veći broj poznatih osoba iz talijanskog javnog života koji su posjetili Hrvatsku.  Ovo ljeto to su učinili poznati motociklist Valentino Rossi, popularni talijanski kuhar Carlo Cracco s obitelji, a nastupe u Umagu te na Zrću odradio je poznati influencer i DJ Gianluca Vacchi, dok je koncert u Puli održao i Umberto Tozzi. Za 15. kolovoz je najavljen i koncert Erosa Ramazzottija u Opatiji. 

Jesu li Talijani i dalje dobri potrošači, unatoč krizama? 
Jesu. Troše oko  800 eura po putovanju, i bez obzira na kućni budžet potrudit će se otići barem na jedno putovanje godišnje.  Putovanja najčešće oplemenjuju izletima, istraživanjima destinacije uz obaveznu gastronomsku ponudu koja im je jedan od najvažnijih faktora. Također, vole putovati u sigurne destinacije pa zato često biraju domaće talijanske destinacije ili idu u bliže destinacije. Na godišnjem odmoru provode od 7 do 13 dana, ali znaju i spajati određene praznike, ove godine u travnju i svibnju spajali su tri praznika. Nove generacije u Hrvatskoj žele što više vidjeti, doživjeti i istražiti. U posljednje vrijeme mlađi putnici u Hrvatsku dolaze radi zabavnih sadržaja, na festivale i koncerte. U našoj zemlji tako sve više otkrivaju i kontinent, prije svega Zagreb, vole doći na Advent, potom Plitvička jezera, pa i Zagorje i Slavoniju.  

Na čemu se bazira promocija hrvatskog turizma u Italiji? 
Radimo na jačanju imidža i prepoznatljivosti Hrvatske, kroz PR strategiju koja obuhvaća odnose s medijima, oglašavanje, PR evente podijeljene kroz teme za promociju pred i posezone kao što su aktivni odmor, kulturni i zdravstveni turizam, eno-gastro. Puno pozornosti usmjeravamo i na odnose s medijima informirajući ih o svim novostima i atraktivnostima u hrvatskom turizmu, ali i organizirajući brojna kvalitetna studijska putovanja novinara, blogera i influencera. Rezultat tih aktivnosti su brojne objave o Hrvatskoj u najzastupljenijim talijanskim medijima koji vrlo afirmativno pišu o hrvatskoj turističkoj ponudi. Otkad sam u Milanu nismo imali nijednu negativnu objavu o Hrvatskoj, što je sjajno.

Koliko je važna sinergija s turističkim subjektima u privlačenju talijanskih gostiju? Neki se žale da ne mogu dobiti Talijane 
Ovo tržište zahtijeva stalnu promotivnu prisutnost, ali i prisutnost gospodarskih subjekata, bilo kroz sudjelovanje u našim aktivnostima, poslovnim radionicama, sajmovima, prezentacijama u sklopu kojih talijanski partneri dobivaju ključne informacije i uvjete o novim ulaganjima, kapacitetima i proizvodima. Svakako predlažemo i sudjelovanje na sajmovima koje organizira HTZ-a, posebice na poslovnom sajmu TTG koji se u listopadu održava u Riminiju, ali i na sajmu BIT koji će se u veljači 2020. održati u Milanu. Sajam BIT je najvažniji turistički sajam u sjevernoj Italiji koji okuplja i poslovnu i široku publiku. 

Komentirajte prvi

New Report

Close