I hrvatske tvrtke definiraju poslovno zakonodavstvo EU

Autor: Tomislav Oharek , 09. listopad 2014. u 22:00
Europski parlament poduzetništva organizira Eurochambers, a hrvatske predstavnike vodi HGK

Rezultat ovog sastanka bit će proslijeđen šefovima država i vlada na sastanku Europskoga vijeća.

Hrvatski poduzetnici će, u organizaciji Eurochambresa zajedno s više od 800 poduzetnika iz 45 europskih zemalja, u listopadu u Europskom parlamentu  na trećem Europskom parlamentu poduzetništva (EPE), lobirati za poduzetničke interese.

Hrvatska gospodarska komora (HGK) tako će omogućiti da predstavnici 13 hrvatskih tvrtki iz različitih gospodarskih djelatnosti  razgovara i glasuje o ključnim pitanjima poput internacionalizacije poslovanja, vještinama, energetici i financiranju, a na taj način će pomoći u definiranju poslovnog dnevnog reda za novo zakonodavno razdoblje Europske unije. Rezultat ovog sastanka bit će proslijeđen šefovima država i vlada na sastanku Europskoga vijeća koji će se održati u Bruxellesu 23. listopada.EPE je najveći događaj na razini EU koji u prvi plan stavlja poduzetnike, poručuju iz HGK. On pruža jedinstvenu mogućnost razgovora poduzetnika i visoko pozicioniranih predstavnika institucija EU, ali i osigurava međusobne provjere i razmjene mišljenja o europskim politikama na svim razinama.

Događanju će nazočiti i predsjednik Europskoga parlamenta Martin Schulz, predsjednik Europske komisije Jean Claude Juncker i talijansko predsjedništvo. "Europski parlament poduzetnika na razini EU pruža najinteraktivniju komunikaciju političara i poslovnog svijeta. Riječ je o jedinstvenom iskustvu za poduzetnike koje im omogućava da se njihovo mišljenje čuje. Za institucije u dolasku, to je neprocjenjivi izvor poticaja da u idućih pet godina kreiraju poduzetništvu sklone politike", ističe predsjednik Eurochambresa Richard Weber.

U sljedećih godinu dana 90% globalnog gospodarskog rasta bit će generirano izvan Europe. Kako bi ostali konkurentni, bitno je da EU zgrabi mogućnosti iz ovog vanjskog rasta. Prvo, mora se pokazati napredak pri zaključivanju ambicioznih trgovinskih sporazuma s ključnim partnerima poput SAD-a, Indije, Kine ili zemalja Mercosur-a. Drugo, sa samo 13% malih i srednjih poduzeća koja se bave međunarodnim prometom, potrebni su daljnji napori internacionalizacije. I na kraju, Europa treba jači glas u zastupanju i obrani gospodarskih interesa u trećim tržištima. Osim toga, EU je suočena s vještinama paradoksa: s jedne strane, visoka razina nezaposlenosti – osobito među mladima – u nekoliko država članica.

S druge strane, povratne informacije od poduzeća pokazuju da je identificiranje osoblja s pravim kompetencijama i dalje problematično, a tu dilemu osobito je osjetilo malo i srednje poduzetništvo.Također pristupi financiranju, višegodišnji izazov za tvrtke diljem Europe, postali su još izraženiji problem zbog financijske krize 2008. godine. Banke su postale nesklone riziku pa male tvrtke i mladi poduzetnici, vrlo vjerojatno neće osigurati zajam po održivim uvjetima. Posljednje pitanje koje će razmatrati EPE je energetika, koja je ključni faktor u konkurentnosti europskih poduzeća. 

Komentirajte prvi

New Report

Close