Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

I Auto Hrvatska želi prodavati zaplijenjene automobile i traktore

Autor: Suzana Varošanec
30. siječanj 2006. u 06:00
Podijeli članak —

Ovrhom na jednom skupom vozilu, ako ga komisionar proda za 300.000 kuna, nagrada će biti oko 15-ak tisuća kuna plus bonus

Brojne tvrtke na čelu s velikom kompanijom Auto Hrvatska d.d. koja ostvaruje prihod od 700 milijuna kuna godišnje, pa čak i veterinarske stanice te poljoprivredne zadruge žele dobiti koncesiju od Hrvatske gospodarske komore za obavljanje “komisione” djelatnosti u ovršnom postupku. Zbog velikog broja ponuđača koji su u desecima pisama namjere prezentirali Hrvatskoj gospodarskoj komori svoj interes da postanu igrači na upravo nastajućem tržištu prodaje zaplijenjenih automobila, poljoprivredne mehanizacije, strojeva, žita ili stoke – što se sve smatra atraktivnom imovinom dužnika za brzu prodaju i učinkovitu naplatu vjerovnika, nadležni Vladini resori dogovorili su s čelništvom HGK-a da uskoro raspiše javni natječaj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Čuvanje vozila
Član uprave Auto Hrvatske mr. Zvonko Merkaš za Poslovni dnevnik kaže kako će uprava te tvrtke donijeti službenu odluku kada budu objavljeni u Narodnim novina prateći podzakonski propisi.
“Na temelju dostupnih informacija ocjenjujemo kako u potpunosti zadovoljavamo uvjete te smo u mogućnosti na kvalitetan načun obavljati poslove javnog komisionara za prodaju automobila po Ovršnom zakonu. Pozdravljamo odluku HGK-a da takav posao povjeri onima koji su stručni te imaju kapacitete za čuvanje i organiziranje prodaje zaplijenjenih vozila kako bi se što prije i kvalitetnije prodala i kako bi se vjerovnik učinkovito naplatio”, kaže mr. Merkaš. Pravila po kojima će djelovati sve tvrtke koje dobiju koncesiju nisu još objavljena, ali prema informacijama Poslovnog dnevnika za osiguranje od odgovornosti za štetu komisionari će se trebati osigurati kod osiguravajućih društava na minimalno pola milijuna kuna. Pravilnik o tarifi za naknadu troškova i nagradi za obavljanje javne “komisione” djelatnosti upućuje da je riječ o lukrativnom poslu. Prema tarifi koju sadrži Pravilnik koji je potpisala ministrica pravosuđa Vesna Škare-Ožbolt ispada da će se ovrhom na jednom skupocjenom automobilu, ako ga proda za iznos do 300.000 kuna, moći ostvariti nagrada od 15-ak tisuća kuna, a moguć je i bonus. Ovrhovoditelj i komisionar sporazumno mogu odrediti ugovorom visinu nagrade komisionara i drukčiju od iznosa utvrđenog Pravilnikom. Mogu ugovoriti i povećanje nagrade (bonus) ovisno o ostvarenom iznosu kupovine, roku prodaje i drugim uvjetima u vezi s prodajom pokretnina, a koji su od značaja za vjerovnika. Što se tiče troškova čuvanja stvari u odgovarajućim prostorima koji sigurno neće biti mali, komisionari će najprije s vjerovnicima pismenim ugovorom odrediti visinu troškova koje mogu predvidjeti kao i nagradu komisionara. Nakon što se stvar uspješno proda, obračunavat će se stvarni troškovi i iznos nagrade komisionara u skladu s Pravilnikom. To su troškovi prijevoza, smještaja, čuvanja, osiguranja, oglašavanja za prodaju, kao i mogući drugi troškovi koje je komisionar imao u vezi s prodajom. Za obračun putnih troškova, dnevnica i naknada za službeno putovanje komisionara primjenjuju se iznosi dnevnica i naknada troškova koji se odnose na korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna.

Brojne tvrtke na čelu s velikom kompanijom Auto Hrvatska d.d. koja ostvaruje prihod od 700 milijuna kuna godišnje, pa čak i veterinarske stanice te poljoprivredne zadruge žele dobiti koncesiju od Hrvatske gospodarske komore za obavljanje “komisione” djelatnosti u ovršnom postupku. Zbog velikog broja ponuđača koji su u desecima pisama namjere prezentirali Hrvatskoj gospodarskoj komori svoj interes da postanu igrači na upravo nastajućem tržištu prodaje zaplijenjenih automobila, poljoprivredne mehanizacije, strojeva, žita ili stoke – što se sve smatra atraktivnom imovinom dužnika za brzu prodaju i učinkovitu naplatu vjerovnika, nadležni Vladini resori dogovorili su s čelništvom HGK-a da uskoro raspiše javni natječaj.

Čuvanje vozila
Član uprave Auto Hrvatske mr. Zvonko Merkaš za Poslovni dnevnik kaže kako će uprava te tvrtke donijeti službenu odluku kada budu objavljeni u Narodnim novina prateći podzakonski propisi.
“Na temelju dostupnih informacija ocjenjujemo kako u potpunosti zadovoljavamo uvjete te smo u mogućnosti na kvalitetan načun obavljati poslove javnog komisionara za prodaju automobila po Ovršnom zakonu. Pozdravljamo odluku HGK-a da takav posao povjeri onima koji su stručni te imaju kapacitete za čuvanje i organiziranje prodaje zaplijenjenih vozila kako bi se što prije i kvalitetnije prodala i kako bi se vjerovnik učinkovito naplatio”, kaže mr. Merkaš. Pravila po kojima će djelovati sve tvrtke koje dobiju koncesiju nisu još objavljena, ali prema informacijama Poslovnog dnevnika za osiguranje od odgovornosti za štetu komisionari će se trebati osigurati kod osiguravajućih društava na minimalno pola milijuna kuna. Pravilnik o tarifi za naknadu troškova i nagradi za obavljanje javne “komisione” djelatnosti upućuje da je riječ o lukrativnom poslu. Prema tarifi koju sadrži Pravilnik koji je potpisala ministrica pravosuđa Vesna Škare-Ožbolt ispada da će se ovrhom na jednom skupocjenom automobilu, ako ga proda za iznos do 300.000 kuna, moći ostvariti nagrada od 15-ak tisuća kuna, a moguć je i bonus. Ovrhovoditelj i komisionar sporazumno mogu odrediti ugovorom visinu nagrade komisionara i drukčiju od iznosa utvrđenog Pravilnikom. Mogu ugovoriti i povećanje nagrade (bonus) ovisno o ostvarenom iznosu kupovine, roku prodaje i drugim uvjetima u vezi s prodajom pokretnina, a koji su od značaja za vjerovnika. Što se tiče troškova čuvanja stvari u odgovarajućim prostorima koji sigurno neće biti mali, komisionari će najprije s vjerovnicima pismenim ugovorom odrediti visinu troškova koje mogu predvidjeti kao i nagradu komisionara. Nakon što se stvar uspješno proda, obračunavat će se stvarni troškovi i iznos nagrade komisionara u skladu s Pravilnikom. To su troškovi prijevoza, smještaja, čuvanja, osiguranja, oglašavanja za prodaju, kao i mogući drugi troškovi koje je komisionar imao u vezi s prodajom. Za obračun putnih troškova, dnevnica i naknada za službeno putovanje komisionara primjenjuju se iznosi dnevnica i naknada troškova koji se odnose na korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna.

Naknada troškova
Troškovi, pak, komunikacijskih usluga i drugih troškova tekućeg poslovanja u vezi s prodajom pokretnina – telefon, telefaks, internet, poštanske usluge, papir, fotokopiranje i sl. utvrđuju se u paušalnom iznosu, i to ukupno do najviše 500 kuna po pojedinom ovršnom postupku. Važno je i to što će komisionar imati pravo i na predujam za naknadu troškova. Iako predujam može iznositi do visine od 1 posto procijenjene vrijednosti pokretnina koje su mu povjerene za prodaju, moguće su i iznimke. Ako vjerovnik ima specijalne zahtjeve zbog kojih komisionar za potrebe otpreme oduzetih pokretnina, osigura prometna sredstva i radnu snaga, iznos predujma će se uvećati i za troškove tog prijevoza.

Bez prodaje nema nagrade

Ukupan iznos za naknadu troškova može se odobriti komisionaru najviše do iznosa u visini 4 % od procijenjene vrijednosti pokretnina koje su mu bile povjerene za prodaju. Ako se pokretnina ne proda, odnosno u slučaju obustave ovrhe, komisionar ima pravo na naknadu troškova koje je imao u vezi s pohranom i prodajom te robe, ali nema pravo na nagradu. Kod naplate naknade troškova i nagrade komisionara obračunava se PDV.

Autor: Suzana Varošanec
30. siječanj 2006. u 06:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close