Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatskim prugama vozit će baterijski vlakovi

Autor: Darko Bičak
06. rujan 2022. u 06:33
Podijeli članak —
Baterijski elektromotorni vlak (BEMV) ima bateriju koja se puni na priključcima, ali i na elektrificiranom dijelu pruge/B. Filić/PIXSELL

Baterijski elektromotorni vlak (BEMV) ima bateriju koja se puni na priključcima, ali i na elektrificiranom dijelu pruge.

Iako Hrvatska ima razgranatu mrežu željezničkih pruga, 635 kilometara na milijun stanovnika, ta mreža je zastarjela s nestandardiziranim parametrima, odnosno ima mali broj kilometara dvokolosiječne i elektrificirane pruge te smo po mnogim pokazateljima na začelju EU po učinkovitosti željezničkih usluga.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

No velike investicije u infrastrukturu i vozni park bi to uskoro trebale promijeniti, a na tom tragu je i upravo objavljen natječaj HŽ Putničkog prijevoza za nabavku dva prototipa baterijskih vlakova te šest priključaka za punjenje pogonskih baterija na željezničkoj mreži.

Iako Hrvatska ima razgranatu mrežu željezničkih pruga, 635 kilometara na milijun stanovnika, ta mreža je zastarjela s nestandardiziranim parametrima, odnosno ima mali broj kilometara dvokolosiječne i elektrificirane pruge te smo po mnogim pokazateljima na začelju EU po učinkovitosti željezničkih usluga.

No velike investicije u infrastrukturu i vozni park bi to uskoro trebale promijeniti, a na tom tragu je i upravo objavljen natječaj HŽ Putničkog prijevoza za nabavku dva prototipa baterijskih vlakova te šest priključaka za punjenje pogonskih baterija na željezničkoj mreži.

Kako pojašnjavaju u HŽ PP-u, ova tvrtka trenutno organizira promet sa 60 dizel-motornih vlakova koji su stariji od 40 godina i čiji je vijek trajanja na izmaku.

Kada se uzme u obzir zastarjelost voznog parka s velikim financijskim ulaganjima u dodatni sustav elektrifikacije, nameće se logično razmišljanje i rješenje postojeće situacije uvođenjem baterijskih vlakova, u ovom slučaju nabavom dvaju prototipova vlaka te isporukom i puštanjem u pogon šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija na lokacijama u Varaždinu, Bjelovaru, Virovitici, Osijeku, Splitu i Puli.

Baterijski elektromotorni vlak (BEMV) ima bateriju koja se puni na priključcima, ali i na elektrificiranom dijelu pruge te bi se koristio na mješovitim prugama za destinacije Zagreb – Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Osijek.

S druge strane Baterijski motorni vlak (BMV) se puni samo na stabilnim energetskim priključcima i koristili bi ga vlakovi na uglavnom neelektrificiranim prugama na rutama od Zagreba za Split te Pulu. Rok za dostavu ovih baterijskih vlakova HŽ PP-u je 20 mjeseci od potpisivanja ugovora.

Autor: Darko Bičak
06. rujan 2022. u 06:33
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

A i HŽ ke pokraden 100x više od INE

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close