Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

HTZ nije iskoristio 10 milijuna kuna za udruženo oglašavanje

Autor: Marija Crnjak
28. veljača 2013. u 14:33
Podijeli članak —
Photo: Danijel Berkovic/PIXSELL

Više od petine iznosa od 47,5 milijuna kuna nije se uložilo u promociju Hrvatske, pokazalo je izvješće o poslovanju HTZ-a u 2012.

Hrvatska turistička zajednica prošle godine nije iskoristila čak deset milijuna od 47,5 milijuna kuna namijenjenih za udruženo oglašavanje s partnerima, odnosno više od petine raspoloživog novca nije se uložilo u promociju destinacije, pokazalo je izvješće o poslovanju HTZ-a u 2012. koje je jučer usvojilo Turističko vijeće HTZ-a.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

"Samo jedan od dvanaest modela ostvario je plan, a četiri modela su imala podbačaj od bar 20 posto. To je fiktivna, a ne realna ušteda, i treba razmisliti o tome kako da u ovoj godini bolje iskoristimo ono što će nam biti na raspolaganju", upozorio je Kristian Šustar, član uprave HUP-a Zagreb i član turističkog vijeća HTZ-a. Ministar Veljko Ostojić, ujedno i predsjednik Turističkog vijeća HTZ-a složio se sa Šustarom, no nije pojasnio zašto misli da je došlo do podbačaja.

Hrvatska turistička zajednica prošle godine nije iskoristila čak deset milijuna od 47,5 milijuna kuna namijenjenih za udruženo oglašavanje s partnerima, odnosno više od petine raspoloživog novca nije se uložilo u promociju destinacije, pokazalo je izvješće o poslovanju HTZ-a u 2012. koje je jučer usvojilo Turističko vijeće HTZ-a.

"Samo jedan od dvanaest modela ostvario je plan, a četiri modela su imala podbačaj od bar 20 posto. To je fiktivna, a ne realna ušteda, i treba razmisliti o tome kako da u ovoj godini bolje iskoristimo ono što će nam biti na raspolaganju", upozorio je Kristian Šustar, član uprave HUP-a Zagreb i član turističkog vijeća HTZ-a. Ministar Veljko Ostojić, ujedno i predsjednik Turističkog vijeća HTZ-a složio se sa Šustarom, no nije pojasnio zašto misli da je došlo do podbačaja.

"HTZ nije trgovačko društvo i naš cilj nije višak prihoda nad rashodima, već bi rezultat trebao biti na nuli, jer to znači da smo ostvarili plan, iako naravno prebacivanje novca u drugu proračunsku godinu ostavlja određenu komociju", kazao je Ostojić. 

Udruženo oglašavanje s partnerima iz javnog i privatnog sektora, koji u promociju ulažu jednak iznos kao i HTZ, pokazao se kao jedna od najučinkovitijih aktivnosti koja je u Hrvatsku vratila velike turoperatore kao što je TUI. Doduše, s obzirom da je dobar dio novca u prethodnim godinama uložen u promociju Hrvaske u glavnoj sezoni, kad su svi kapaciteti na Jadranu puni i bez pomoći organizatora putovanja, ministar turizma Veljko Ostojić lani je sve modele udruženog oglašavanja ograničio samo na period van glavne sezone. Iako u sektoru smatraju da je to najvećim dijelom uzrkovalo podbačaj, naši izvori iz hotelijerske branše upozoravaju da se od partnera u nekim modelima suradnje tražilo nemoguće, odnosno nisu mogli dovesti onoliko putnika koliko se tražilo u propozicijama natječaja.

Tako je plan ostvaren samo na području suradnje u kampanjama zračnih prijevoznika, koji su lani uložili 11 milijuna kuna, ili 22 posto više od plana. Organizatiori putovanja zrakoplovom u zimskom razdoblju iskoristili su tek 1,2 milijuna od dva milijuna kuna, a najveći podbačaj bio je među organizatorima putovanja autobusima i željeznicom izvan sezone, oni su uspjeli uzeti tek pet posto od predviđenih milijun kuna.

Autor: Marija Crnjak
28. veljača 2013. u 14:33
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close