Unatoč rastu bržem od prosjeka Europske unije, hrvatsko tržište osiguranja i dalje zaostaje u smislu tržišne penetracije i profitabilnosti, a među ključnim izazovima su visoki troškovi distribucije, niska profitabilnost u korporativnom dijelu te rastući troškovi šteta, neki su od naglasaka s Hrvatskih dana osiguranja.
Na skupu, kojeg su organizirali Hrvatski ured za osiguranje (HUO) i partneri, raspravlja se i tržišnim kretanjima, strateškim smjernicama i aktualnim izazovima koji oblikuju tržište osiguranja u Hrvatskoj i Europi, a sudjeluje oko 450 stručnjaka iz industrije osiguranja.
Predsjednik Upravnog odbora HUO-a Slaven Dobrić naglasio je kako su u prošloj godini na našem tržištu postignuti pozitivni pomaci i u broju polica, za tri posto, kao i zaračunatoj bruto premiji, uz rast za 9,9 posto, no, da još uvijek postoji veliki jaz između potencijalnih rizika i društvene stvarnosti u ključnim osiguravateljskim segmentima – imovini, zdravstvu i mirovinskom sustavu, u odnosu na stupanj i penetraciju osiguranja.

“Klimatski rizici moraju se promatrati kao najveći izazovi za poslovne modele i stabilnost tržišta“, istaknuo je predsjednik upravnog vijeća Hanfe Ante Žigman, upozoravajući da klimatski rizici više nisu tema budućnosti, nego sadašnjosti te da fizički rizici prodiru u financijski sustav kroz brojne kanale, stvarajući nove izazove, osobito u sektoru osiguranja.

“Sve više društava uključuje se u osiguranje od prirodnih katastrofa, no, i dalje su kućanstva i poduzetnici slabo osigurani, osobito u manje razvijenim županijama. Kada štete diktiraju cijenu osiguranja, pitanje otpornosti na rizike postaje ključno i za same osiguratelje i za širu zajednicu“, rekao je.
Predsjednik Uprave Croatia osiguranja Davor Tomašković kazao je kako hrvatsko tržište osiguranja bilježi rast brži od prosjeka EU, no, i dalje zaostaje u smislu tržišne penetracije i profitabilnosti, te da su među ključnim izazovima visoki troškovi distribucije, niska profitabilnost u korporativnom segmentu te rastući troškovi šteta.

“Kanal agregatora koji raste više od 30 posto godišnje, provizije agencija i brokera koje su i do 40 posto veće nego u regiji srednje i istočne Europe, stalno rastući troškovi zamjenskih dijelova automobila uz premije auto osiguranja na razini 2013. te činjenica da troškovi medicinskih usluga i do četiri puta premašuju rast premije, primjerice, dopunskog zdravstvenog osiguranja, ključni su strukturni izazovi tržišta osiguranja u Hrvatskoj,“ rekao je.
Tržište osiguranja ima potencijal, ali su potrebne odlučne promjene
Smatra da hrvatsko tržište osiguranja ima značajan potencijal za povećanje vrijednosti, ali su potrebne odlučne promjene.
Predsjednik Uprave Generali osiguranja Mario Carini istaknuo je kako su rastuća učestalost i ozbiljnost prirodnih katastrofa te povećanje broja cyber napada, primjeri rizika koji postaju sve relevantniji, naglašavajući potrebu za fokusom na zaštitu i financijsko opismenjavanje tržišta.

Predsjednica Uprave Allianz Hrvatska Marijana Jakovac rekla je da se sektor osiguranja u Hrvatskoj, kao i u ostatku EU-a, suočava s izazovima digitalizacije, regulatornih promjena i klimatskih rizika, što zahtijeva prilagodbu usluga i procesa.

Predsjednica Uprave Wiener osiguranja Vienna Insurance Group Tamara Rendić kazala je da je fokus te kuće na stabilnom rastu i usklađenosti s europskim standardima, osobito u kontekstu regulative i održivosti te da ulažu u digitalizaciju i razvoj novih kompetencija, a na prvom mjestu su odnos s klijentima, partnerima i zaposlenicima.

Predsjednica Uprave Triglav osiguranja Vilma Učeta Duzlevska istaknula je da digitalna transformacija nije samo pitanje tehnologije, nego i korporativne kulture i odgovornosti. Tehnologija počiva na podacima, ali njezin smisao dolazi do izražaja tek kada klijentima omogućava jednostavno i brzo riješiti ono što im je važno, rekla je.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu